2007 : Räikkönen és a Ferrari uralta a nyitóedzést Fujiban |
Räikkönen és a Ferrari uralta a nyitóedzést Fujiban
2007.09.28. 06:57
Pénteki 1. szabadedzés - Japán GP
Habár papíron a McLaren tűnt esélyesebbnek, Kimi Räikkönen és Felipe Massa meggyőző fölénnyel repítette a tabella élére a Ferrarikat a felújított Fuji Speedway első edzésén. Fernando Alonso 3. lett.
Kimi Räikkönen ott kezdte a Japán Nagydíj hétvégéjét, ahol Spában befejezte: a tabella élén. A Ferrari finn versenyzője magabiztosan nyerte az első szabadedzést a Fuji Speedway-en, amely 30 év után először látja vendégül a Forma-1 mezőnyét.
Bár az előzetes esélylatolgatások a McLaren fölényét jósolták a felújított pályán, végig a Ferrarik uralták a tréninget, jóllehet, sokáig Felipe Massa állt az élen.
Räikkönen azonban a hajrában először 1:19.333-cal átvette a vezetést csapattársától, majd utolsó körében még tovább faragott idején, és 1:19.119-nél állította meg a stoppert. Ez 0.359 másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint Massa legjobbja.
A McLarenek bő fél másodperces hátránnyal a 3-4. helyen zárták a tréninget. A Ferrarikat Fernando Alonso közelítette meg jobban, de Räikkönenhez hasonlóan a címvédő is csak az utolsó percekben előzte meg csapattársát, Lewis Hamiltont.
A Fuji Speedway-t hazai pályának tekintő Toyota mérsékelt sikerrel mutatkozott be, Jarno Trulli a 8., Ralf Schumacher viszont csak a 15. pozícióban zárt, a német ráadásul a 6-os kanyarban meg is pördült egyszer.
Az ugyancsak Toyota-motorokat használó Williams azonban megmentette a japán gyár becsületét: Nico Rosberg az ötödik helyen zárt, és a két élcsapatot leszámítva egyedül tudott egy másodpercen belül maradni Räikkönen etalonjához képest. A másik FW29-et vezető Alex Wurz hetedikként zárt a BMW lengyel versenyzője, Robert Kubica mögött.
Meglepetésre a 9. legjobb időt könyvelhette el a spykeres Adrian Sutil, aki egyrészt kamatoztatta a japán Forma-3-ból származó pályaismeretét, másrészt azon kevesek közé tartozott, akik feltették a lágyabb Bridgestone-abroncsokat . Rajta kívül Anthony Davidson került még a top tízbe a Super Aguri volánjánál.
Mivel a Fuji Speedway ismeretlen terepnek számít a mezőny számára, a pilóták az átlagosnál jóval több kört töltöttek a pályán, ennek ellenére viszonylag kevés kicsúszás történt. Műszaki hibából viszont több is akadt: Sakon Yamamoto és Sebastian Vettel alatt egyaránt megállt az autó, míg Takuma Sato Super Aguriján az edzés első órájában a garázsban dolgoztak a szerelők.
|
|
Pénteki 1. edzés |
15. - Japán GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Fuji, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 28., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4563 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-27 fok, aszfalt: 40-51 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.119 |
207.621 |
|
|
26 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.498 |
206.632 |
0.379 |
0.379 |
27 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.667 |
206.193 |
0.548 |
0.169 |
27 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.807 |
205.832 |
0.688 |
0.140 |
24 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.058 |
205.186 |
0.939 |
0.251 |
26 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.297 |
204.576 |
1.178 |
0.239 |
26 |
|
7. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:20.411 |
204.285 |
1.292 |
0.114 |
24 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.483 |
204.103 |
1.364 |
0.072 |
32 |
|
9. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:20.516 |
204.019 |
1.397 |
0.033 |
29 |
|
10. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:20.601 |
203.804 |
1.482 |
0.085 |
22 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:20.686 |
203.589 |
1.567 |
0.085 |
24 |
|
12. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:20.718 |
203.509 |
1.599 |
0.032 |
27 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.728 |
203.483 |
1.609 |
0.010 |
26 |
|
14. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.808 |
203.282 |
1.689 |
0.080 |
29 |
|
15. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.828 |
203.232 |
1.709 |
0.020 |
28 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:20.851 |
203.174 |
1.732 |
0.023 |
23 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:21.186 |
202.335 |
2.067 |
0.335 |
15 |
|
18. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.437 |
201.712 |
2.318 |
0.251 |
18 |
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:21.541 |
201.454 |
2.422 |
0.104 |
22 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.854 |
200.684 |
2.735 |
0.313 |
18 |
|
21. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.436 |
199.267 |
3.317 |
0.582 |
18 |
|
22. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:22.902 |
198.147 |
3.783 |
0.466 |
17 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0139 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.119 |
- (3.783) - |
1:22.902 |
 | |
 | |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
Ferrari |
1:19.119 |
0.000 |
1:19.309 |
0.190 |
RAI |
0.379 |
MAS |
2 |
McLaren |
1:19.667 |
0.548 |
1:19.737 |
0.618 |
ALO |
0.140 |
HAM |
3 |
Williams |
1:20.058 |
0.939 |
1:20.235 |
1.116 |
ROS |
0.353 |
WUR |
4 |
BMW |
1:20.297 |
1.178 |
1:20.513 |
1.394 |
KUB |
0.431 |
HEI |
5 |
Toyota |
1:20.483 |
1.364 |
1:20.656 |
1.537 |
TRU |
0.345 |
RSC |
6 |
Spyker |
1:20.516 |
1.397 |
1:21.709 |
2.590 |
SUT |
2.386 |
YAM |
7 |
Super Aguri |
1:20.601 |
1.482 |
1:20.894 |
1.775 |
DAV |
0.585 |
SAT |
8 |
Honda |
1:20.686 |
1.567 |
1:21.114 |
1.995 |
BAR |
0.855 |
BUT |
9 |
Renault |
1:20.718 |
1.599 |
1:20.785 |
1.666 |
KOV |
0.133 |
FIS |
10 |
Toro Rosso |
1:20.808 |
1.689 |
1:21.331 |
2.212 |
LIU |
1.046 |
VET |
11 |
Red Bull |
1:21.437 |
2.318 |
1:21.937 |
2.818 |
WEB |
0.999 |
COU | |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
- L: A csapat leglassabb pilótája
|
|