2007 : Délután a McLaren vette át a vezetést Japánban |
Délután a McLaren vette át a vezetést Japánban
2007.09.28. 14:53
Pénteki 2. szabadedzés - Japán GP
A Japán Nagydíj második szabadedzésére nyoma sem maradt a Ferrari kezdeti fölényének, a McLaren Lewis Hamilton vezetésével magabiztosan uralta a Fuji Speedway péntek délutáni tabelláját.
A monzai és spai forgatókönyvhöz kísérteties hasonlósággal zárult a Japán Nagydíj pénteki edzésnapja: a Ferrari délelőtti dominanciája után a második tréningen már a két McLaren zárt az élen.
Lewis Hamilton és Fernando Alonso egyaránt 1:18-as idővel igazolta a csapat jó formáját a lassú kanyarokkal tűzdelt Fuji Speedway-en, ahol a Ferrarik ezúttal nem igazán találták a helyüket.
Mivel a Suzukát felváltó versenypályáról a csapatoknak vajmi kevés információ állt rendelkezésükre, a versenyzők zöme igyekezett maximálisan kihasználni a másfél órás edzést, sokan 40 körnél is többet töltöttek a pályán. A tréning második felében az istállók főként hosszú etapok során gyűjtöttek adatokat, így a tabella élmezőnye hamar kialakult.
A McLarenek kapásból magukhoz ragadták a kezdeményezést, bár tíz perc elteltével a két Renault ideiglenesen átvette a vezetést. Hamilton és Alonso azonban a félidőig még beiktatott két-két rövid sprintet, és az utóbbiakkal véglegesen bebiztosították az első két pozíciót: Hamilton 1:18.734-et, Alonso 1:18.948-at repesztett a Fuji-hegység lábánál fekvő aszfaltcsíkon.
A Ferrari-versenyzők közül ezúttal Felipe Massa bizonyult gyorsabbnak, de ő is 0.749 másodperccel elmaradt Hamilton etalonjától. Kimi Räikkönent a Toyota hazai pályáján vezető Jarno Trulli is megelőzte egy lágy gumis PR-körrel, ráadásul mindkét Ferrari többször is elhagyta a pályát. Volt olyan kör, amelynek során Massa kétszer is kicsúszott.
A Renault-kat vezető Heikki Kovalainen - Giancarlo Fisichella páros végül a biztató 6-7. pozícióban zárta az edzést, megelőzve David Coulthard Red Bullját és Ralf Schumacher Toyotáját. A német a délelőtti tréning után ismét forró pillanatokat élt át, most a 10-es kanyarban vesztette el uralmát autója felett.
A legemlékezetesebb incidens Sakon Yamamoto nevéhez fűződött. A Spyker japán versenyzője negyedóra elteltével megpördült a kört lezáró szűk kanyarkombinációban, és amikor megpróbált visszatérni a pályára, összekoccant Rubens Barrichello Hondájával. Kezdetben úgy tűnt, egyik autó sem sérült meg, a boxba visszatérve azonban Yamamoto Spykeréről leesett az első szárny.
|
|
Pénteki 2. edzés |
15. - Japán GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Fuji, Japán |
|
|
|
Időpont: |
2007. szeptember 28., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4563 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-27 fok, aszfalt: 39-48 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:18.734 |
208.637 |
|
|
38 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:18.948 |
208.071 |
0.214 |
0.214 |
34 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.483 |
206.671 |
0.749 |
0.535 |
36 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:19.711 |
206.079 |
0.977 |
0.228 |
35 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.714 |
206.072 |
0.980 |
0.003 |
29 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:19.789 |
205.878 |
1.055 |
0.075 |
40 |
|
7. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:19.926 |
205.525 |
1.192 |
0.137 |
39 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:19.949 |
205.466 |
1.215 |
0.023 |
33 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:19.969 |
205.415 |
1.235 |
0.020 |
40 |
|
10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.069 |
205.158 |
1.335 |
0.100 |
45 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.069 |
205.158 |
1.335 |
0.000 |
35 |
|
12. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:20.233 |
204.739 |
1.499 |
0.164 |
37 |
|
13. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.270 |
204.644 |
1.536 |
0.037 |
43 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:20.336 |
204.476 |
1.602 |
0.066 |
44 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:20.462 |
204.156 |
1.728 |
0.126 |
36 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:20.736 |
203.463 |
2.002 |
0.274 |
37 |
|
17. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:20.889 |
203.078 |
2.155 |
0.153 |
33 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.985 |
202.838 |
2.251 |
0.096 |
44 |
|
19. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.997 |
202.808 |
2.263 |
0.012 |
38 |
|
20. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:21.007 |
202.782 |
2.273 |
0.010 |
34 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:21.305 |
202.039 |
2.571 |
0.298 |
38 |
|
22. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:21.352 |
201.923 |
2.618 |
0.047 |
34 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0096 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:18.734 |
- (2.618) - |
1:21.352 |
 | |
 | |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
McLaren |
1:18.734 |
0.000 |
1:18.841 |
0.107 |
HAM |
0.214 |
ALO |
2 |
Ferrari |
1:19.483 |
0.749 |
1:19.599 |
0.865 |
MAS |
0.231 |
RAI |
3 |
Toyota |
1:19.711 |
0.977 |
1:19.840 |
1.106 |
TRU |
0.258 |
RSC |
4 |
Renault |
1:19.789 |
1.055 |
1:19.858 |
1.124 |
KOV |
0.137 |
FIS |
5 |
Red Bull |
1:19.949 |
1.215 |
1:20.009 |
1.275 |
COU |
0.120 |
WEB |
6 |
BMW |
1:20.069 |
1.335 |
1:20.266 |
1.532 |
KUB |
0.393 |
HEI |
7 |
Williams |
1:20.233 |
1.499 |
1:20.252 |
1.518 |
WUR |
0.037 |
ROS |
8 |
Honda |
1:20.336 |
1.602 |
1:20.613 |
1.879 |
BUT |
0.553 |
BAR |
9 |
Spyker |
1:20.736 |
2.002 |
1:21.021 |
2.287 |
SUT |
0.569 |
YAM |
10 |
Toro Rosso |
1:20.985 |
2.251 |
1:20.991 |
2.257 |
LIU |
0.012 |
VET |
11 |
Super Aguri |
1:21.007 |
2.273 |
1:21.180 |
2.446 |
DAV |
0.345 |
SAT | |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
- L: A csapat leglassabb pilótája
|
|