Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2007
2007 : A versenyzők vasárnapi nyilatkozatai Fujiból

A versenyzők vasárnapi nyilatkozatai Fujiból

  2007.10.01. 11:46

Vélemények a Japán GP-ről Hogyan vélekednek a versenyzők a saját és csapatuk teljesítményéről? Elégedettek vagy csalódottak? Az alábbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzői nyilatkozatok - kommentár nélkül.

McLaren

Lewis Hamilton: (1) "Eseménydús versenyünk volt, de nagyon boldog vagyok, hogy nyerni tudtam Fujiban. Voltak pillanatok, amikor jobbnak láttam volna a futam leállítását, de amikor az eső alábbhagyott, a körülmények javultak valamelyest. Nem éreztem különösebb nyomást magamon, akár keményebben is nyomhattam volna a gázt, ha szükséges. Szerencsém volt, hogy az autóm nem sérült meg, amikor Robert Kubica eltrafált. Nem láttam őt, ezért a becsapódás meglepetésként ért, és megpördültem. Ezután tovább koncentráltam, és megpróbáltam pályán tartani az autót. Az egész csapatnak szeretnék köszönetet mondani, mivel nagyszerű munkát végeztek a hétvége folyamán. Fontos győzelmet arattunk a bajnokság szempontjából, de nem akarok ezzel túl sokat foglalkozni. Inkább fegyelmezetten összpontosítok a jövő hétvégi Kínai Nagydíjra Sanghajban."

Fernando Alonso: (-) "Nehéz körülmények között nehéz versenyen vagyunk túl. A tankolásom után forgalomba tértem vissza, és a mezőnyben kellett harcolnom a pozíciókért. A vízpermet miatt alig láttam valamit, különösen a célegyenesben. (Sebastian) Vettelt sem láttam, ezért meglepett, amikor összeütköztünk. Azt hiszem, az autóm eléggé megsérült, de folytatni tudtam a versenyt. De az 5-ös kanyar féktávján megcsúsztam a víztükrön, és megpördültem. Sajnos a fal itt rendkívül közel van a pályához, ezért keményen becsapódtam, és ennyi volt. Természetesen ezzel nehéz helyzetbe kerültem a világbajnokságban, de ennek ellenére a végsőkig fogok harcolni - amint a tavalyi bajnoki párharc mutatja, még bármi megtörténhet."

Renault

Heikki Kovalainen: (2): "Az idei év olyan volt számomra, mint egy hullámvasút, és ezt a hétvégét is ehhez tudnám hasonlítani. Tegnap kockázatot vállaltunk a beállításokkal, remélve, hogy az időjárás jobbra fordul. Mikor azonban reggel felkeltünk, láttuk, hogy esik az eső, így nem számítottunk túl jó délutánra. De hát bármennyire is nehéznek tűnik a helyzet, sohasem szabad feladni. A stratégiánk ma tökéletesen működött, így a csapat igazán megérdemelt legalább egy dobogós helyezést. Mindenki az utolsó néhány körről kérdez, amikor Kimivel harcoltam, de a visszapillantó tükreim be voltak párásodva, így igazából nem is láttam őt. Azért a célegyenesben figyeltem a táblát, és láttam, hogy a különbség körről körre csökken, tehát tudtam, hogy próbálkozni fog valamivel. Az utolsó kör 6-os kanyarjában végül megelőzött, de én annyira akartam ezt a második helyet, hogy a 10-es kanyarban kívülről visszavágtam. A vízátfolyásokon folyamatosan csúszkált az autó, de én a gázon tartottam a lábam és reméltem, hogy meg tudom fogni a kocsit. Fantasztikus érzés, hogy megszereztem az első dobogós helyezésem. Most meg kell próbálni átmentenünk jelenlegi formánkat Kínára. "

Giancarlo Fisichella: (5): "Ez életem egyik legnehezebb versenye volt, a körülmények végig annyira kemények voltak, és úgy éreztem sehol sem javul a helyzet. A legfontosabb ma az volt, hogy pályán tartsuk az autót, és hogy ne kövessünk el egy hibát sem. A balansz egy kicsit következetlen volt, különösen a kis sebességű kanyarokban, és vízátfolyások voltak még az egyenesekben is. Nem hiszem, hogy mindent kihoztunk az autóból, de elég erős eredményt értünk el egy olyan versenyen, ahol sok autónak nem sikerült célba érnie. "

Ferrari

Kimi Räikkönen: (3): "Gyakorlatilag zéró látási viszonyok között versenyeztünk ma. A legnehezebb az volt, hogy kitaláljuk, hogy hol vannak a többiek, és hogy mit csinálnak A versenyemet tönkretette a nem tervezett kiállás a harmadik körben. A standard esőgumik mellett döntöttünk, de nem tudtuk, hogy ez vajon kifizetődik-e a későbbiekben Amikor a mezőny végére kerültem, mindent beleadtam, hogy feljebb tornázzam magam. Mindent egybevéve nem lehet panaszom a harmadik helyre, rengeteget előztem a nehéz körülmények között. A beállításaink talán versenyképesebbek lettek volna száraz pályán, de mindegy, az autó így is gyors volt, tehát nem vesztettünk időt emiatt. Világos, hogy a helyzet a világbajnokságban egyre nehezebb, de a szezon végig mindent beleadok majd."

Felipe Massa: (7): "Ez az eredmény pontot tett a világbajnoki küzdelmeim végére, de visszatekintve az egész bajnokságra, azt hiszem végig versenyképes voltam. Sajnos a megbízhatósággal néha nem volt minden rendben, és ez értékes pontokba került nekem. Ami a mai versenyt illeti, a világbajnoki pozícióm fényében felvállalhattam a kockázatot, hogy más gumikat használok, mint a riválisaink, de ez sajnos nem jött be. Ez azért is komoly dolog, mert a versenybíróság döntéséről mi nem tudtunk. Ezután megpróbáltam mindent beleadni. Sikerült felverekednem magam az elejére, de ki kellett mennem a boxba, mert nem maradt volna elég benzinem a végéig. A verseny legjobb pillanata az volt, amikor az utolsó körben megnyertem a párharcot Kubicával szemben."

Red Bull

David Coulthard: (4): " Ez nagyon, nagyon nehéz volt. Furcsa dolog autóversenyzőnek lenni - egyfelől benned is van félelem, másrészt az éltet, hogy végig keményen nyomd, és hogy a csúcson légy. Örülök, hogy szereztem néhány pontot, de természetesen sajnálom a csapatot, mert Mark rendkívül értékes pozícióból esett ki. Örülök, hogy vége a versenynek, de azért jó móka volt."

Mark Webber: (-): "Ez teljesen katasztrofális befejezés volt. Nagyon, nagyon jó formában voltunk ma ahhoz, hogy akár Lewist is elcsíphessük. Erősek voltunk ma, és a körülmények ellenére sem hibáztam, noha több autó is kicsúszott, és a látási viszonyok is nagyon rosszak voltak. Fernando balesete okozta a második Safety Car periódust, amely újra összezsúfolta a mezőnyt. Ez nem jött jól, mert szerettem volna végig versenykörülmények közt menni. A biztonsági autó első fázisában Vettel kicsit túlságosan is közel haladt mögöttem, a másodiknál pedig csodás munkát végzett azáltal, hogy keményen belém jött. Azt hiszem, a mai eset nagyon értékes lecke volt számára."

BMW-Sauber

Robert Kubica: (7) "A verseny eleje igen kockázatos volt, szerintem túl korán indították el, mivel 50 méterre is alig láttunk magunk elé. Egyébként is problémáink voltak, mivel a víz beszivárgott a léghűtő nyíláson a motorba, emiatt visszaesett a teljesítmény, és pozíciókat veszítettem a rajtnál. Magasabb fordulatszámon a motor kitisztult, és megelőztem a két Renault-t. Erős tempót diktáltam, de azután sajnos összeütköztem Lewis Hamiltonnal, és megbüntettek, ami meglepett. Sokkal gyorsabb voltam nála, a 13-14-es kanyarokban teljesen más ívet választott, de hibázott, és szélesen fordult. Én belül maradtam, de ő keresztülvágott az ívemen, és ekkor sajnos összeértünk. Úgy érzem, ez versenybaleset volt. A második Safety Car utáni repülőrajtnál ismét jelentkezett a víz miatti motorprobléma, megint időt vesztettem, és kénytelen voltam Rubens Barrichello mögött maradni. A végén Felipe Massával harcoltam, ami kissé rizikós volt. A 6-os kanyarban megelőzött, de visszaelőztem. Ha normális íven fordulok be a 10-esbe, akkor összeütközünk, én pedig szerettem volna célba érni. Kitessékelt a pályáról, az utolsó kanyarban megpróbáltam visszatámadni, de ő kicsúszott, és a pályán kívül nagyobb volt a tapadás, így végül övé lett a pozíció. Akcióztunk egy kicsit, és a végén jót nevettünk rajta."

Nick Heidfeld: (14) "Véleményem szerint nem lett volna szabad ilyen időjárási körülmények között elindítani a versenyt. Engem nagyon nehéz helyzetbe hozott a Safety Car kihívása a 19. körben. A rádióm nem működött, a motorom pedig kihagyott. Mivel a biztonsági autó kihívásáról az adott körben döntenek, a csapat táblán sem tudott értesíteni. Ezért folyamatosan próbáltam figyelni a Safety Cart, ami nem volt könnyű. Szerencsére épp megláttam, amikor kikapcsolta a lámpáit. A motorprobléma miatt csak hatodikig tudtam felkapcsolni az egyenesben, ezért viszonylag lassú voltam. Ez veszélyesnek bizonyult, mert a mögöttem haladók alig láttak belőlem valamit. Megpróbáltam egy relatíve biztonságos ívet választani, így tudott Kimi Räikkönen balról megelőzni (Nem igazán világos, mire emlékszik itt Heidfeld, mivel a finn a mezőny végén volt a repülőrajtnál - a szerk.). Örültem, hogy nem ütköztünk össze, de ekkor Jenson Button eltrafált, és megrongálta az autómat. Először ki akartam állni a boxba, de aztán úgy döntöttem, valahogy csak elvezetgetem. De a versenyemet lényegében tönkretette a baleset. A végén beérhettem volna a 6. helyre, de lerobbant az autóm."

Toro Rosso

Tonio Liuzzi: (8): " Nagyszerű verseny volt ez, melynek mind a 67 köre rendkívül izgalmas volt, a pályán lévő vízátfolyások miatt. Jól vezettem, különösen annak fényében, hogy milyen gyengén szerepeltem az időmérőn a rossz beállítások miatt. Ezért figyelembe véve a körülményeket, inkább úgy döntöttem, hogy a tartalék autóval indulok a boxból. Végül sikerült pontot szereznem, ami igazán lelkesítő lehet a csapat számára. A körülmények mindenki számára kritikusak voltak, de mi pilóták vagyunk, és az a dolgunk, hogy ezektől függetlenül is versenyezzünk. Ez amúgy is elég biztonságos pálya."

Sebastian Vettel: (-): "Jól rajtoltam és maga a verseny is jól haladt. A Safety Car utolsó periódusában Lewis és Mark mögött mentem a 13-mas kanyarban. Amikor jobbra néztem, megpillantottam Lewist, amint nagyon lassan haladt, és nem tudom miért, de azt hittem, hogy valamilyen problémája adódott. Talán csak a fékeit próbálta felmelegíteni. Ekkor ismét előre néztem és láttam, hogy már közvetlenül Mark mögött vagyok, aki valószínűleg szintén Lewis fékezésére reagált. Bocsánatot kell kérnem Marktól, mert mindkettőnk versenyét romba döntöttem."

Spyker

Adrian Sutil: (9): "Mindenki számára nehéz verseny volt ez, sokáig a Safety Car mögött autózva a vizes pályán. A nagyon kemény körülmények között, azt hiszem, hoztunk pár jó döntést, és a végén megtaláltuk a helyes egyensúlyt és beállítást. Rengeteget küzdöttünk, gyakran változott a pozíciónk, és már olyan közel voltunk ahhoz az első ponthoz, de végül 9.-ek lettünk. Mindegy, sikerként könyveljük el a történteket, hiszen Spában a 14., itt pedig a 9. helyen végeztünk. Azt hiszem, a maihoz hasonló különleges időjárási körülmények között nagyon jók vagyunk."

Sakon Yamamoto: (12): "Igazán kemény verseny volt, talán életemben a legkeményebb, mert az időjárási körülmények nagyon megnehezítették a vezetést még a Safety Car mögött is. Nem lehetett látni az előtted haladó autót, még ha csak 20 méterre is volt tőled. Azt hiszem, gondolnunk kell a japán szurkolókra is, akik végig kitartottak az eső és a hideg ellenére. Nagyon elégedett voltam, hogy be tudtam fejezni életem első hazai nagydíját, ráadásul ennyi ember előtt, így most a következő futamot még jobb eredménnyel szeretném zárni. Köszönettel tartozom a csapat tagjainak, mert igazán sokat segítettek nekem."

Honda

Rubens Barrichello: (10): "Nyilvánvalóan csalódott vagyok, hogy nem jött be a mai stratégiánk, de őszintén szólva szerintem a versenyt már korábban le kellett volna állítani. A körülmények nagyon nehezek voltak, és semmit sem lehetett látni szinte az egész verseny alatt. Próbáltunk hasznot húzni az időjárásból, de a döntéseink sajnos ma nem voltak jók. Letudtuk ezt a versenyt is, a továbbiakban Kínára koncentrálunk."

Jenson Button: (11): "Nagyon frusztráló, hogy nem tudtunk hasznot húzni a tegnapi jó időmérő eredményből. A körülmények és a látási viszonyok annyira rosszak voltak, hogy néha már veszélyesnek éreztem a dolgot, és igazán nehéz volt megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat is, hogy hatékonyan működjenek. A Heidfelddel való ütközésem során majdnem elvesztettem az első vezető szárnyam, aztán egy szenzor probléma miatt hátraestem az utolsó helyre. Be kellett mennem a boxba egy új orr részért, azután pedig csak próbáltam a pályán maradni, és előzni, ahol lehetséges. Mindent egybevéve igazán kár, hogy nem voltunk képesek a pontszerzésre, de erőt merítünk a tegnapi teljesítményünkből, amely azért mosolyt csalt a csapat tagjainak arcára.

Toyota

Jarno Trulli: (13): "Rendkívül nehéz verseny volt már az elejétől. Még a Safety Car mögött is nagyon kemények voltak a feltételek - az óriási vízpermet miatt alig láttam valamit. Az első biztonsági autós fázis alatt sajnos hibáztam a hajtűkanyarban. Miközben melegítettem a gumikat, váltottam egyet lefelé, és megpördültem. Ennek következtében több helyet is vesztettem. Amikor a Safety Car kiment a boxba, a körülmények rendkívül nedvesek, a látási viszonyok pedig rendkívül rosszak voltak. Szenvedtem a vízátfolyások és a kis tapadás miatt is. Azt hiszem ez mindenki számára kemény délután volt, és nyilvánvalóan csalódott vagyok az eredmény miatt.

Ralf Schumacher: (-): "Az egész hétvége igazán kemény volt és ez a mai napra is igaz. Időközben sajnos tönkrement a rádióm, aztán a rengeteg víz miatt meghibásodott az elektronika is, ami miatt be kellett állnom a boxba. A csapat végül megszerelte az autót, de ezután kaptam egy defektet, és ennyi volt. A futam nem volt túl élvezetes ez, főleg az eső miatt, amitől a pálya nagyon csúszós lett és gyakorlatilag zéró látási viszonyok uralkodtak, amikor elrajtoltunk a Safety Car mögül. Igazi kihívás volt az óriási vízpermetben vezeti, de a verseny vége felé már javultak a körülmények. Mást nem igazán lehet erről a hétvégéről elmondani, remélem, Kínában jobb eredményt érünk el.

Super Aguri

Takuma Sato: (15) "Még sohasem voltam ilyen sokáig a Safety Car mögött, az autóban pedig nagyon hideg volt. A rajt után a célegyenesben semmit sem lehetett látni, amelynek közepén valaki hirtelen lefékezett előttem, és megsérült az autó orr része. Amikor a középső etapban az eső alábbhagyott, bementem a boxba új szett gumikért és a verseny végéig elegendő benzinért. Ezzel a kombinációval azonban sajnos túlmelegedtek az abroncsok és elvesztettem a tapadást. Szerettem volna ismét föltenni az előző garnitúrát, így az utolsó Safety Car periódus alatt ezt meg is tettük. Ezzel már sokkal jobban ment a dolog, és az utolsó etapban sikerült növelnem a tempót, és megelőztem néhány autót. Egy ilyen nehéz hétvége után azonban ez az eredmény elég kiábrándító a csapat számára, de szeretnék köszönetet mondani a japán szurkolóknak, akik a borzalmas időjárás ellenére is végig szurkolt nekünk."

Anthony Davidson: (-) "Nagyon nehéz nap volt ez ma Fujiban. A nedves körülmények minden pilóta dolgát megnehezítették. Örülök, hogy nem követtem el egy hibát sem, de sajnos a végén egy gázadagoló szenzor hibája miatt fel kellett adnom a versenyt. Ez elég kiábrándító azok után, hogy végig jó munkát végeztem, de most már Kínára koncentrálok, ahol remélhetőleg jobb lesz a helyzet."

Williams

Nico Rosberg: (-): " Nehéz futam volt, és talán ilyen rossz körülmények közt még nem is versenyeztem. Nem láttam semmit, folyamatosan csúszkáltam a vízátfolyásokon, és átéltem néhány igencsak meleg pillanatot. A legtöbb, amit tehettem az volt, hogy megpróbáltam pályán tartani az autót. Igazából elromlott az elektronika, amely egy sor meghibásodást idézett elő. A legérzékenyebben az érintett, hogy a kipörgésgátló és néhány sebességi fokozat is elszállt, így a jobb kanyarokat egyszerűen képtelenség volt bevenni. Végül emiatt kellett feladnom a versenyt."

Alex Wurz: (-): "Épp Felipe Massa mellett voltam, és minden rendben ment mindaddig, amíg valaki el nem talált hátulról. Akárki is volt, gondolom nem látott engem, mivel hogy én sem láttam gyakorlatilag semmit. Általában szeretek esőben versenyezni, de ez most tényleg nagyon kemény volt. Ha nem volt előtted senki, akkor egész jó volt a helyzet, de amint megérkeztél valaki mögé, semmit sem lehetett látni. Az egész leginkább olyan volt, mintha csukott szemmel kéne végigrohannod a házad szobái között, mert ott is van némi fogalmad arról, hol vannak a dolgaid."

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG