Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2007
2007 : Az FIA megoldotta a Fudzsiban felmerült Ferrari-problémát

Az FIA megoldotta a Fudzsiban felmerült Ferrari-problémát

  2007.10.01. 14:25

A Ferrari a Japán Nagydíj után azt állította, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) későn tájékoztatta a csapatot arról, hogy a futamon kötelező az extrém gumikat használni. Az olasz istálló szerint a baki miatt nem volt esélye jobb eredményt elérni, az FIA pedig már meg is találta annak módját, hogy a jövőben ne fordulhasson elő még egy ilyen estet.

Alig néhány körrel a start után Kimi Räikkönen és Felipe Massa kerékcserére érkeztek a bokszba, mivel az intermediate gumikkal rendkívül veszélyes volt a pályán maradni, és a versenybíróság is utasította az istállót az abroncsok cseréjére. Emiatt a két sofőr sokáig csak a mezőny végén haladhatott.

A versenybíróság állítólag e-mailben korábban értesítette a csapatokat a kötelező extrémgumi-használatról, azonban a Ferrari szerint Stefano Domenicali sportigazgató számítógépére későn érkezett értesítés, ami miatt az istálló keményen bírálta a szövetséget és annak tájékoztatási módszerét is.

"Semmilyen e-mailes tájékoztatást sem kaptunk a versenybírók döntéséről, amíg a verseny el nem kezdődött. Ellenőriztük és Stefano Domenicali laptopjára csak 1 óra 37 perckor érkezett meg az üzenet. Aztán rádión mondták el nekünk, hogy gumit kell cserélnünk, máskülönben kizárnak a futamról"- árulta el az istálló szóvivője.

A gárda brazil pilótája, Felipe Massa szerint sportszerűtlen lépés volt csapatával szemben, hogy nem kaptak időben információt a döntésről. Ugyanakkor azt is hozzátette, nem lett volna jó választás az intermediate gumi, és ezt maguk is megtapasztalták.

"Az istállóval együtt döntöttünk az abroncsokról. Én extrém esőgumival mentem ki a pályára, Kimi pedig intermediate-tel. Ő azt mondta, el lehet indulni azzal a gumival is. Az eső elállt, amikor felálltunk a rajtrácsra, ezért úgy határoztunk, intermediate-tel vágunk neki a versenynek. Én szerettem volna kockáztatni a világbajnoki cím megszerzése miatt, és talán esélyem is lehetett volna rá"- árulta el a brazil. "Ám a legnagyobb probléma az volt, hogy nekünk is extrém esőabroncsokat kellett volna használnunk, de senki sem tájékoztatott bennünket a határozatról. Úgy vélem elfogadhatatlan, ami történt, mert minden csapatot informálni kell."

Domenicali is döbbenten vette tudomásul, hogy minden istálló értesült a versenyigazgatóság döntéséről, sőt még a médiaközpontban is körbeküldték az információt, ám egyedüliként a Ferrari maradt ki a körből: "A versenyigazgatóság és a csapatok közötti e-mailváltás csak a normális dokumentumok terjesztésére szokott vonatkozni, amibe például a rajtsorrend is tartozik. Ám rendszerint, amikor sokkalta érzékenyebb információt kell megosztani az istállókkal, a sportszabályzat 15.1 pontja szerint azt hagyományosan, írásos formában kell köröztetni."

Domenicali a verseny után azonnal felkereste a versenyfelügyelőket és megpróbálta kideríteni, mi is történt az e-maillel: "Megértették a mi helyzetünket és alapvetően elnézést kértek azért, mert a szokásos rendszert használták ebben az esetben."

A csapatfőnök, Jean Todt leszögezte emiatt a csapat nem fog semmilyen intézkedést sem kezdeményezni, hiszen a versenynek már vége: "Nem oldaná meg a problémát. Már olvastam néhányszor olyat, hogy a sport érdekében, úgy érezzük jobb, ha elfelejtjük ezt az egészet."

Az FIA a Japán Nagydíj után úgy döntött, hogy ezentúl az e-mail mellett írásos formában, papíron is elküldi a csapatoknak a versenyekre vonatkozó határozatokat. A versenybírók még Fudzsiban kiadtak egy közleményt, amelyben az szerepelt, hogy a sportszabályzat értelmében a versenybíróság különleges helyzetben más módon is tájékoztathatja a csapatokat a futamokhoz kapcsolódó döntésekről és ennek megfelelően járt el Japánban is. A versenybírók hozzátették mondandójukhoz azt is, hogy 2006. december 7-én Monacóban a csapatok megegyeztek abban, hogy a jövőben elektronikus formában kapják meg az értesítéseket, ám Fudzsit követően, a hasonló problémák elkerülése végett, a versenybíróság a hagyományos írásos változatot is alkalmazni fogja.


     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG