| 2007 : Egy kör Sanghajban Kimi Räikkönennel |
Egy kör Sanghajban Kimi Räikkönennel
2007.10.04. 14:31
A hétvégi Kínai Nagydíjat a Sanghaj International Circuiton rendezik, amely a negyedik Forma-1-es futamnak ad otthont. A 2004-ben debütáló pályán a Ferrari pilótája, Kimi Räikkönen kalauzolja el az olvasót.
"A 600 méter hosszú célegyenes végén valamivel gyorsabban megyünk, mint 300 kilométer per óra, és közben elszáguldunk a fedett nézőtér mellett. Az első kanyarhoz érve visszaváltunk, és 235-re lassítunk, ilyenkor 3-4 g hat ránk. Ez egy igen hosszú kanyar, amit hirtelen követ a szintén jobbos kettes és a balos hármas kanyar. Itt a sebességünk nagyon lecsökken, 110 km/h-val megyünk, és kettes fokozatban van a váltó"- kezdte virtuális gyorskörét Räikkönen.
"A hármas kanyarból kijövet padlógázzal haladunk tovább, hiszen a négyes és az ötös is enyhe ívű, előbbi kicsit balra, utóbbi jobbra tart. Hetes sebességi fokozatban és kb. 290-nel érkezünk a hatos kanyarba, ami egy hajtűkanyar, így le kell lassítanunk 100-ra és vissza kell váltanunk kettesbe."
"Ezt egy rövid egyenes szakasz követi, ami után egy hosszú, széles és tempós S-kanyart (7-es és 8-as, bal-jobb) kell teljesítenünk. A kilences és a tízes két majdnem derékszögű kanyar, ezeket kettes sebességi fokozatban és 140 körüli tempóval vesszük be. Az ezt követő rövid egyenesben 285-re gyorsulunk fel, így érkezünk meg a szűk 11-es fordulóhoz, ahol 90-re kell lassítanunk."
 |
"Innen egy, a célegyenes utánihoz hasonló hosszú jobbos íven keresztül fordulunk rá a majd egy kilométeres egyenesre. Éppen emiatt ez a 13-as kanyar nagyon fontos, különösen egy gyors körön, hiszen nem mindegy, hogy hogyan érkezünk rá erre a nyílegyenes szakaszra. A kanyarból a lehető legnagyobb tempóval kell kilőnünk, hogy az egyenes végén elérhessük a 325 kilométeres csúcssebességet."
"Az egyenes végén keményen kell fékeznünk, hiszen két jobbos kanyar (13. és 14.) következik, melyeket csak kilencvenes tempóban és kettes sebességi fokozatban tudunk bevenni. Innen egy rövid egyenes vezet az utolsó kanyarig, amely majdnem 90 fokos, ezt 180-nal abszolválni tudjuk, majd innen következik a célegyenes, és máris kezdődhet az újabb kör"- fejezte be a finn.
| |