2007 : Räikkönen nyerte a szoros nyitóedzést Sanghajban |
Räikkönen nyerte a szoros nyitóedzést Sanghajban
2007.10.05. 16:02
Pénteki 1. szabadedzés - Kínai GP
Kimi Räikkönen érte el a legjobb időt a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, amelyen a Ferrarik és McLarenek két tizedmásodpercen belül végeztek a tabella élén. Fernando Alonso második lett.
A Ferrari és a McLaren szokatlanul kiegyenlített küzdelmével vette kezdetét a Kínai Nagydíj versenyhétvégéje, amelynek első csatájából Kimi Räikkönen került ki győztesen.
Az eddigi pályák zöme egyértelműen az egyik vagy a másik autót favorizálta, az első sanghaji edzésen azonban a négy élversenyző 0.186 másodpercen belül végzett egymáshoz képest, így teljesen megjósolhatatlan a hétvége kimenetele.
Az élcsapatok az edzés felénél iktatták be első etapjukat, ami még Felipe Massának sikerült jobban. A brazil 1:37.510-os idővel állt a tabella élére, megelőzve Lewis Hamiltont.
A bajnokságot vezető brit befogására még matematikailag esélyes Räikkönen és Fernando Alonso nehezebben melegedtek be, első gyors körükben mindketten a fűre csúsztak az utolsó kanyarban. Második nekifutásra, az edzés kétharmadánál már belelendültek: Räikkönen 1:37.094-gyel átvette a vezetést, Alonso pedig csak 0.014 másodperccel maradt el tőle.
A hajrában a finn még tovább faragott idején, és 1:37.024-re szorította a lécet. A többiek nem tudtak javítani, a trükkös első kanyarban megpördülő Massának meg kellett elégednie a 3., az ugyancsak kicsúszó Hamiltonnak pedig a 4. pozícióval.
A mezőny többi tagja tisztes távolságból figyelte az élen zajló küzdelmet. A tréning nagy részében a BMW-s Robert Kubica állt az 5. helyen bő egy másodperces lemaradással, az utolsó percekben azonban Nico Rosberg megelőzte, és a Williamsre szerelt lágy gumiknak köszönhetően 0.683 másodpercre közelítette Räikkönen etalonját.
A 6. helyre szorult Kubicát Jarno Trulli (Toyota) és Giancarlo Fisichella (Renault) követte a sorban, és bekerült a top tízbe az Alex Wurz Williamsét vezető Kazuki Nakajima is.
A fiatal japán tesztpilóta Nick Heidfeldet előzte meg, aki műszaki problémákkal küszködött: az edzés 35. percében a váltóolaj szivárgása miatt megállt alatta a BMW. Az autót azonban sikerült visszavinni a garázsba, és a németnek még volt rá ideje, hogy a hajrában visszatérjen a pályára.
|
|
Pénteki 1. edzés |
16. - Kínai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2007. október 5., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-30 fok, aszfalt: 38-45 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (Williams) |
1:35.574 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:37.024 |
202.255 |
|
|
24 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:37.108 |
202.080 |
0.084 |
0.084 |
18 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:37.128 |
202.039 |
0.104 |
0.020 |
21 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:37.210 |
201.868 |
0.186 |
0.082 |
20 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:37.707 |
200.841 |
0.683 |
0.497 |
23 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:38.055 |
200.128 |
1.031 |
0.348 |
23 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:38.208 |
199.817 |
1.184 |
0.153 |
30 |
|
8. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:38.217 |
199.798 |
1.193 |
0.009 |
16 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:38.270 |
199.691 |
1.246 |
0.053 |
30 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:38.445 |
199.336 |
1.421 |
0.175 |
13 |
|
11. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:38.551 |
199.121 |
1.527 |
0.106 |
17 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:38.661 |
198.899 |
1.637 |
0.110 |
23 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:38.700 |
198.821 |
1.676 |
0.039 |
25 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:38.942 |
198.334 |
1.918 |
0.242 |
18 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:38.945 |
198.328 |
1.921 |
0.003 |
22 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.238 |
197.743 |
2.214 |
0.293 |
23 |
|
17. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:39.497 |
197.228 |
2.473 |
0.259 |
22 |
|
18. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:39.535 |
197.153 |
2.511 |
0.038 |
23 |
|
19. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.539 |
197.145 |
2.515 |
0.004 |
20 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:39.898 |
196.436 |
2.874 |
0.359 |
24 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:40.126 |
195.989 |
3.102 |
0.228 |
27 |
|
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:40.149 |
195.944 |
3.125 |
0.023 |
26 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0115 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:37.024 |
- (3.125) - |
1:40.149 |
 | |
 | |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
Ferrari |
1:37.024 |
0.000 |
1:37.076 |
0.052 |
RAI |
0.104 |
MAS |
2 |
McLaren |
1:37.108 |
0.084 |
1:37.159 |
0.135 |
ALO |
0.102 |
HAM |
3 |
Williams |
1:37.707 |
0.683 |
1:37.989 |
0.965 |
ROS |
0.563 |
NAK |
4 |
BMW |
1:38.055 |
1.031 |
1:38.250 |
1.226 |
KUB |
0.390 |
HEI |
5 |
Toyota |
1:38.208 |
1.184 |
1:38.435 |
1.411 |
TRU |
0.453 |
RSC |
6 |
Renault |
1:38.217 |
1.193 |
1:38.384 |
1.360 |
FIS |
0.334 |
KOV |
7 |
Red Bull |
1:38.700 |
1.676 |
1:39.118 |
2.094 |
COU |
0.835 |
WEB |
8 |
Honda |
1:38.942 |
1.918 |
1:38.944 |
1.920 |
BUT |
0.003 |
BAR |
9 |
Super Aguri |
1:39.238 |
2.214 |
1:39.389 |
2.365 |
SAT |
0.301 |
DAV |
10 |
Toro Rosso |
1:39.497 |
2.473 |
1:39.698 |
2.674 |
LIU |
0.401 |
VET |
11 |
Spyker |
1:40.126 |
3.102 |
1:40.138 |
3.114 |
YAM |
0.023 |
SUT | |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
- L: A csapat leglassabb pilótája
|
|