2007 : Räikkönen egy hajszállal Alonso előtt Kínában |
Räikkönen egy hajszállal Alonso előtt Kínában
2007.10.05. 16:14
Pénteki 2. szabadedzés - Kínai GP
Kimi Räikkönen a második sanghaji edzésen is a tabella élén végzett, miután az utolsó pillanatban hat ezreddel megelőzte Fernando Alonsót. A Ferrari és a McLaren közötti különbség ismét minimális volt.
A nyitóedzéshez kísértetiesen hasonló eredménnyel zárult a Kínai Nagydíj péntek délutáni tréningje. A legjobb időt ismét Kimi Räikkönen érte el, de a Ferrari és a McLaren csatája éppoly szorosnak bizonyult, mint délelőtt.
A finn a hajrában taszította le a tabella éléről Fernando Alonsót, aki mindössze hat ezreddel volt lassabb a Ferrarinál, és Felipe Massa lemaradása is csak 0.023 másodpercre rúgott.
Az edzés nagy részében élen álló Alonso első etapjában 1:37.580-nal adta meg az alaphangot, majd a következőben 1:36.828-ra szorította a lécet.
A másik McLarent vezető Lewis Hamilton ekkor még a spanyol nyomában loholt, és csak 0.048 másodperccel volt lassabb nála. De amikor az edzés felénél mindketten a lágyabb Bridgestone-ra váltottak, már nem tudott válaszolni Alonso 1:36.613-as körére, mivel megpördült az első kanyarban.
A Ferrarik helyzete sokáig nem tűnt biztatónak: Felipe Massa autóján félórán át dolgoztak a szerelők a garázsban, ráadásul a brazil rögtön az első gyors körében megpördült a 3-as kanyarban. Ennek ellenére Massa félidőben 1:36.630-as körével befurakodott a két McLaren közé.
Räikkönen viszont csak távolról szemlélte az élen folyó küzdelmet, az utolsó percekig nem tudott 1:37 alatti kört abszolválni. A hajrában azonban az ő Ferrarijára is feltették a lágyabb gumikat, és a finn ++egy kiváló sprinttel (1:36.607) gondoskodott a frappáns végkifejletről.
A középmezőnyből ezúttal a Toyota és a Red Bull pilótái kerültek a legközelebb a két élcsapathoz, de már az 5. helyezett Jarno Trulli lemaradása is meghaladta a fél másodpercet Räikkönen etalonjához képest.
A szokásos üldöző, Nick Heidfeld folytatta vesszőfutását: a második edzésen is megállt alatta a BMW. Délelőtt az olaj folyt el a váltójából, ezúttal a hidraulikai rendszer mondott csődöt. A német végül vissza tudott térni a pályára, de egész nap csak 29 kört tudott megtenni.
Hasonló cipőben járt Heikki Kovalainen is. A finn Renault-jában a benzinnyomással támadtak problémák, de a szerelők még az edzés vége előtt el tudták hárítani a meghibásodást. E két műszaki hibán kívül számos kicsúszást jegyezhettek fel a megfigyelők a csúszós sanghaji pályán.
Hamilton és Massa a megpördüléseiken kívül is kicsúsztak egy-egy alkalommal, de Alex Wurz, Jenson Button, David Coulthard, Adrian Sutil, Sakon Yamamoto és Giancarlo Fisichella is jártak a pálya szélén. A legtöbben az 1-es vagy a 10-es kanyarban vesztették el uralmukat járművük felett.
|
|
Pénteki 2. edzés |
16. - Kínai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2007. október 5., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30-31 fok, aszfalt: 41-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (Williams) |
1:35.539 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.607 |
203.128 |
|
|
31 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.613 |
203.116 |
0.006 |
0.006 |
28 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.630 |
203.080 |
0.023 |
0.017 |
29 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.876 |
202.564 |
0.269 |
0.246 |
33 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.151 |
201.991 |
0.544 |
0.275 |
36 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.450 |
201.371 |
0.843 |
0.299 |
34 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:37.524 |
201.218 |
0.917 |
0.074 |
32 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.617 |
201.026 |
1.010 |
0.093 |
27 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:37.646 |
200.967 |
1.039 |
0.029 |
36 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:37.970 |
200.302 |
1.363 |
0.324 |
32 |
|
11. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:38.062 |
200.114 |
1.455 |
0.092 |
21 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:38.205 |
199.823 |
1.598 |
0.143 |
41 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:38.304 |
199.622 |
1.697 |
0.099 |
40 |
|
14. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:38.379 |
199.469 |
1.772 |
0.075 |
39 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:38.388 |
199.451 |
1.781 |
0.009 |
16 |
|
16. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:38.531 |
199.162 |
1.924 |
0.143 |
32 |
|
17. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:38.975 |
198.268 |
2.368 |
0.444 |
38 |
|
18. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:39.065 |
198.088 |
2.458 |
0.090 |
36 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:39.224 |
197.771 |
2.617 |
0.159 |
37 |
|
20. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:39.360 |
197.500 |
2.753 |
0.136 |
37 |
|
21. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:39.404 |
197.413 |
2.797 |
0.044 |
34 |
|
22. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:40.051 |
196.136 |
3.444 |
0.647 |
38 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0127 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:36.607 |
- (3.444) - |
1:40.051 |
 | |
 | |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
Ferrari |
1:36.607 |
0.000 |
1:36.619 |
0.012 |
RAI |
0.023 |
MAS |
2 |
McLaren |
1:36.613 |
0.006 |
1:36.745 |
0.138 |
ALO |
0.263 |
HAM |
3 |
Toyota |
1:37.151 |
0.544 |
1:37.338 |
0.731 |
TRU |
0.373 |
RSC |
4 |
Red Bull |
1:37.450 |
0.843 |
1:37.534 |
0.927 |
WEB |
0.167 |
COU |
5 |
Williams |
1:37.646 |
1.039 |
1:38.089 |
1.482 |
ROS |
0.885 |
WUR |
6 |
Renault |
1:37.970 |
1.363 |
1:38.016 |
1.409 |
FIS |
0.092 |
KOV |
7 |
Honda |
1:38.205 |
1.598 |
1:38.255 |
1.648 |
BUT |
0.099 |
BAR |
8 |
BMW |
1:38.379 |
1.772 |
1:38.384 |
1.777 |
KUB |
0.009 |
HEI |
9 |
Super Aguri |
1:38.975 |
2.368 |
1:39.168 |
2.561 |
DAV |
0.385 |
SAT |
10 |
Toro Rosso |
1:39.065 |
2.458 |
1:39.235 |
2.628 |
LIU |
0.339 |
VET |
11 |
Spyker |
1:39.224 |
2.617 |
1:39.638 |
3.031 |
SUT |
0.827 |
YAM | |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
- L: A csapat leglassabb pilótája
|
|