2007 : Räikkönen az utolsó edzésen is az élen maradt |
Räikkönen az utolsó edzésen is az élen maradt
2007.10.06. 07:14
Szombati szabadedzés - Kínai GP
Kimi Räikkönen a pénteki tréningek után a szombati szabadedzést is megnyerte Sanghajban, noha utolsó körében megállt alatta a Ferrari. Fernando Alonso 0.026 másodperc hátránnyal ismét 2. lett.
Kimi Räikkönen mesterhármast ért el a Kínai Nagydíj szabadedzésein, miután az utolsó, szombat délelőtti tréningen sem talált legyőzőre.
A finn ennek ellenére nem készülhet felhőtlen optimizmussal az időmérőre, mivel utolsó körében autója drámaian lelassult, és Räikkönen kénytelen volt a pálya szélére parkolni a Ferrarit.
A maranellói gárda és a McLaren csatája éppolyan szorosan alakult, mint pénteken: a második leggyorsabb Fernando Alonso csak 0.026 másodperccel maradt el Räikkönen legjobbjától, és Lewis Hamilton hátránya sem sokkal haladta meg az egy tizedet. Felipe Massa lemaradása némileg tetemesebb, 0.305 másodperc volt.
Räikkönen ezúttal az edzés elejétől uralta a tabellát, már második gyors körében 1:36.369-el riogatta ellenfeleit. Ez az idő két tizeddel múlta felül Massa akkori legjobbját, és fél másodperccel a McLarenekét. Második etapjában Räikkönen még lejjebb szorította a lécet, és megfutotta 1:36.100-as etalonját, ami a hétvége legjobb körideje. Ekkor zárkózott fel mögé Alonso és Hamilton.
A hajrában feltett lágy gumikon mindössze Massa tudott faragni időeredményéből, az előtte álló három versenyző képtelen volt egyetlen tökéletes körbe sűríteni gyorsaságát, noha az egyes szektorokban megjavították a rekordokat. Räikkönen Ferrarija ráadásul elromlott, és a finn a 10-es kanyarban félre is állt.
Az élcsapatok mögött ismét a Toyota mutatta a legjobb formát, Ralf Schumacher 0.859 másodperces hátránnyal szerezte meg az 5. helyet. A középmezőny azonban ugyancsak szoros versengést hozott: a németet kevesebb, mint egy másodperc választotta el a 19. pozícióban végző Alex Wurztól.
A rengeteg kicsúszással tarkított pénteki edzések után most viszonylag eseménytelen tréningnek lehettek tanúi a sanghaji nézők, mindössze Sebastian Vettel és Sakon Yamamoto mutatott be kisebb megpördüléseket az immár kiválóan tapadó, 41-46 fokos aszfalton.
|
|
Szombati edzés |
16. - Kínai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sanghaj International Circuit, Kína |
|
|
|
Időpont: |
2007. október 6., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
5451 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 30-31 fok, aszfalt: 41-46 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:40.193 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.100 |
204.200 |
|
|
15 |
|
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.126 |
204.145 |
0.026 |
0.026 |
13 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.227 |
203.930 |
0.127 |
0.101 |
14 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:36.405 |
203.554 |
0.305 |
0.178 |
14 |
|
5. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:36.959 |
202.391 |
0.859 |
0.554 |
18 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:36.964 |
202.380 |
0.864 |
0.005 |
13 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:37.024 |
202.255 |
0.924 |
0.060 |
23 |
|
8. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
B |
1:37.106 |
202.084 |
1.006 |
0.082 |
14 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.176 |
201.939 |
1.076 |
0.070 |
18 |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:37.315 |
201.650 |
1.215 |
0.139 |
13 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:37.323 |
201.634 |
1.223 |
0.008 |
16 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.463 |
201.344 |
1.363 |
0.140 |
18 |
|
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:37.564 |
201.136 |
1.464 |
0.101 |
19 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.679 |
200.899 |
1.579 |
0.115 |
20 |
|
15. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:37.732 |
200.790 |
1.632 |
0.053 |
15 |
|
16. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:37.759 |
200.734 |
1.659 |
0.027 |
19 |
|
17. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:37.791 |
200.669 |
1.691 |
0.032 |
17 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:37.920 |
200.404 |
1.820 |
0.129 |
20 |
|
19. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:37.926 |
200.392 |
1.826 |
0.006 |
16 |
|
20. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:38.577 |
199.069 |
2.477 |
0.651 |
16 |
|
21. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Spyker-Ferrari |
B |
1:38.868 |
198.483 |
2.768 |
0.291 |
20 |
|
22. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Spyker-Ferrari |
B |
1:39.517 |
197.188 |
3.417 |
0.649 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0126 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:36.100 |
- (3.417) - |
1:39.517 |
 | |
 | |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
Ferrari |
1:36.100 |
0.000 |
1:36.253 |
0.153 |
RAI |
0.305 |
MAS |
2 |
McLaren |
1:36.126 |
0.026 |
1:36.177 |
0.077 |
ALO |
0.101 |
HAM |
3 |
Toyota |
1:36.959 |
0.859 |
1:37.319 |
1.219 |
RSC |
0.720 |
TRU |
4 |
Red Bull |
1:36.964 |
0.864 |
1:37.140 |
1.040 |
COU |
0.351 |
WEB |
5 |
BMW |
1:37.024 |
0.924 |
1:37.100 |
1.000 |
KUB |
0.152 |
HEI |
6 |
Renault |
1:37.106 |
1.006 |
1:37.449 |
1.349 |
KOV |
0.685 |
FIS |
7 |
Williams |
1:37.323 |
1.223 |
1:37.625 |
1.525 |
ROS |
0.603 |
WUR |
8 |
Toro Rosso |
1:37.463 |
1.363 |
1:37.611 |
1.511 |
LIU |
0.296 |
VET |
9 |
Honda |
1:37.564 |
1.464 |
1:37.742 |
1.642 |
BUT |
0.356 |
BAR |
10 |
Super Aguri |
1:37.732 |
1.632 |
1:38.155 |
2.055 |
DAV |
0.845 |
SAT |
11 |
Spyker |
1:38.868 |
2.768 |
1:39.193 |
3.093 |
SUT |
0.649 |
YAM | |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
- L: A csapat leglassabb pilótája
|
|