Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2007
2007 : Räikkönen sanghaji győzelmével újra háromesélyes a vb

Räikkönen sanghaji győzelmével újra háromesélyes a vb

  2007.10.07. 11:37

Hamilton kiesett a drámai Kínai Nagydíjról Kimi Räikkönen idei ötödik győzelmét aratta az ismét eső által megbolondított Kínai Nagydíjon, s mivel Lewis Hamilton egy defekt után bizarr körülmények között a kavicságyban fejezte be a versenyt, Fernando Alonso viszont a 2. helyen ért célba, a vb fináléja 1986 után először újra háromesélyessé vált.

Kimi Räikkönen győzelemmel, Fernando Alonso pedig a második hellyel használta ki Lewis Hamilton első jelentős vezetői hibáját a záporokkal tarkított Kínai Nagydíjon, így az interlagosi évadzáróra mindhármuk esélye megmaradt a világbajnoki címre.

Hamilton sokáig fölényesen vezetett Räikkönen előtt, és úgy tűnt, már Sanghajban a Forma-1 legfiatalabb bajnokává koronázzák.

Csakhogy a brit újonc intermediate gumijai sokkal gyorsabban koptak el a felszáradó pályán, mint riválisaié, így Räikkönen a 29. körben megelőzte őt. Hamilton ezután megpróbálta lecserélni a használhatatlan abroncsokat, de a boxbejáratnál megcsúszott, és elásta magát a kavicságyba, ahonnan a pályabírók minden igyekezetük ellenére sem tudták kisegíteni.

Räikkönen eközben taktikus versenyzéssel megszerezte idei ötödik győzelmét, és ezzel 7 pontra csökkentette hátrányát Hamilton mögött. Alonso a második helyre hozta be a másik McLarent, így a címvédő hátránya mindössze 4 pont lesz csapattársával szemben Brazíliában.

Legutóbb 1986-ban fordult elő, hogy az évadzárón hárman is pályáztak a bajnoki címre. Akkor Nigel Mansell vezette a tabellát hat ponttal Alain Prost és héttel Nelson Piquet előtt, de végül Prost győzött és szerezte meg a trófeát, mivel a brit defektet kapott, a másik Williamst vezető Piquet-t pedig biztonsági okból kihívták kereket cserélni.

Az időjárás a múlt hétvégi Japán Nagydíj után ismét főszerepet játszott Kínában, ahol tavaly is esőversenyt rendeztek. Ezúttal csak néhány körön át hullott csapadék, de ez is elég volt ahhoz, hogy megbolondítsa a futamot. A verseny előtt és az első körökben pályára zúduló záporok miatt a mezőny minden tagja az intermediate gumikon kezdte a futamot.

Ezeken a pole pozícióból induló Hamilton gond nélkül megtartotta a vezetést, és fokozatosan húzott el Räikkönen Ferrarijától. Az angol már 8.6 másodperccel vezetett, amikor a 15. körben beiktatta első tankolását, gumijait azonban nem cseréltette le. Räikkönen három körrel tovább maradt a pályán, és ez elég volt ahhoz, hogy megfelezze lemaradását.

Alonso a futam elején csak a 4. pozícióban autózott. A rajt után az első kanyarban sikerült körbeautóznia Massát, a brazil azonban 9-es hajtűben visszavette helyét. A címvédő nem szakadt le a Ferraritól, de boxkiállások során előzni sem tudott.

A 23. kör tájékán az ideális ív jórészt felszáradt, így a középmezőnyből többen - először Alex Wurz és Mark Webber - megkockáztatták a száraz abroncsok használatát, és kiderült, hogy azok már másodpercekkel gyorsabbak az intereknél. Az élen állók közül csak Robert Kubica és Massa vállalta be a cserét a 25. körben.

Két körrel később azonban ismét eleredt az eső, ami kisebbfajta káoszt okozott a pályán. De mivel az égi áldás csak néhány percig hullott, azok jártak jól, akik veszteg maradtak. Webber például rögtön visszatért esőgumikért, hogy aztán néhány kör múlva ismét szárazra váltson, és ezzel elbúcsúzzon pontszerzési esélyeitől.

Hamilton autóján időközben az interek teljesen elkoptak, szemben Räikkönen remek állapotú abroncsaival. A finn pillanatok alatt ledolgozta hátrányát, és a 29. körben meg is előzte az éllovast, aki szélesen fordult a 9-es kanyarba. A következő körben Hamilton jobb hátsó abroncsának futófelülete alól már kilátszott a szövet, és hiába vette az irányt a boxutca felé, a bejáratnál megcsúszott, és ezzel véget ért a versenye.

Räikkönen és Alonso a 32. körben nyugodtabb körülmények között iktatták be kerékcseréjüket. A spanyolnak sikerült Massa orra elé visszatérnie a pályára, és ezzel átvette a 2. helyet. Alonso hét körrel később tankolt a brazilnál, aki viszont ezalatt már a lágyabb Bridgestone-okon futott, a párharcot tehát feltehetően a néhány percnyi eső döntötte el a címvédő javára.

A továbbiakban már nem változott az első három sorrendje. Alonso ugyan a kemény abroncsokon elhúzott Massától, és 11-ről 7 másodpercre csökkentette hátrányát Räikkönen mögött, a finn idővel maga is rákapcsolt, és 8 szekundum körül stabilizálta előnyét. A trió ezután már csak a leggyorsabb kör megszerzéséért versenyzett. Ebből a csatából Massa került ki győztesen utolsó körével (1:37.454).

A 4. helyen a bravúros versenyt futó Sebastian Vettelt intették le. A Toro Rosso ifjonca a 17. rajtkockából indult, de az első hat körben hét autót is megelőzött. Később tökéletes időzítéssel a 26. körben iktatta be első és egyetlen kerékcseréjét, egyetlen tank benzinnel végigküzdötte a hátralevő 30 kört, és a Toro Rosso legjobb eredményével feledtette a fuji csalódást.

Jenson Button két körrel Vettel előtt állt át a száraz abroncsokra, és emiatt be kellett iktatnia egy extra tankolást. Ennek ellenére az angol klasszis az 5. helyen hozta be a gyengécske Hondát, és körökön át a mezőny leggyorsabb embere volt.

Robert Kubica is a korai kiállók közé tartozott. A BMW lengyel tehetsége a 25. körben kockáztatta meg az átállást a száraz gumikra, és a záport túlélve az első helyen találta magát. Fájdalom, a 34. körben műszaki hiba miatt kiesett a versenyből, így örökre kérdés maradt, célba ért-e volna tankolás nélkül.

A Toro Rosso Vettel mellett Tonio Liuzzi eredményét is ünnepelhette: az olasz Nick Heidfeld támadásait kivédve a 6. helyen intették le, így a kiscsapat nyolc ponttal távozhat Sanghajból. Liuzzi a rajttól kezdve az élmezőnyben autózott, ám két kiállásos stratégiája kevésbé bizonyult hatékonynak Vettelénél. Hasonló cipőben járt David Coulthard is, aki az eső előtt még az 5. helyen haladt. A Red Bull veteránja végül így is begyűjtött egy pontot.

    Verseny 16. - Kínai GP  
    Helyszín: Sanghaj International Circuit, Kína  
    Időpont: 2007. október 7., vasárnap, 08:00- (CET)  
    Pályahossz: 5451 m  
    Időjárás: Száraz/esős (levegő: 29-30 fok, aszfalt: 30-32 fok)  
    Tavalyi első: M. Schumacher (Ferrari) 1ó37:32.747      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B 1ó37:58.395   56  
2.   Fernando Alonso SPA McLaren-Mercedes B + 9.806   56  
3.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 12.891   56  
4.   Sebastian Vettel GER Toro Rosso-Ferrari B + 53.509   56  
5.   Jenson Button GBR Honda B + 1:08.666   56  
6.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Ferrari B + 1:13.673   56  
7.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 1:14.224   56  
8.   David Coulthard GBR Red Bull-Renault B + 1:20.750   56  
9.   Heikki Kovalainen FIN Renault B + 1:21.186   56  
10.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 1:24.685   56  
11.   Giancarlo Fisichella ITA Renault B + 1:26.683   56  
12.   Alex Wurz AUT Williams-Toyota B + 1 kör   55  
13.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1 kör   55  
14.   Takuma Sato JAP Super Aguri-Honda B + 1 kör   55  
15.   Rubens Barrichello BRA Honda B + 1 kör   55  
16.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 2 kör   54  
17.   Sakon Yamamoto JAP Spyker-Ferrari B + 3 kör   53  
   
18.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 23 kör   műszaki 33  
19.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 26 kör   műszaki 30  
20.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 31 kör   ütközés 25  
21.   Adrian Sutil GER Spyker-Ferrari B + 32 kör   kicsúszás 24  
22.   Anthony Davidson GBR Super Aguri-Honda B + 45 kör   műszaki 11  
    Leggyorsabb kör: F. Massa (Ferrari) 1:37.454     56  
   
B = Bridgestone
 

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG