| Tesztek : A slick gumik az élre repítették Heidfeldet Jerezben - Tesztek, Jerez - 1. nap, kedd |
A slick gumik az élre repítették Heidfeldet Jerezben - Tesztek, Jerez - 1. nap, kedd
2007.12.04. 19:02
Nick Heidfeld és Jenson Button nyitották a tabella élén az év utolsó tesztjét Jerezben, ahol ők ketten próbálhatták ki először a Bridgestone 2009-re szánt slick gumijait. Barázdált abroncsokon Pedro de la Rosa érte el a legjobb időt.
A spanyolországi Jerezben kedden kezdetét vette a 2007-es év utolsó kollektív tesztje. A négy naposra tervezett felkészülés első napján mind a tizenegy csapat részt vett, a legjobb köridőt pedig Nick Heidfeld futotta a slick gumival felszerelt BMW Sauber volánjánál ülve.
Az első napon az aktuális világbajnok, Kimi Räikkönen is autóba ült, a Ferrari klasszisa a negyedik pozícióban fejezte be a mai napot.
A spanyol teszt érdekessége, hogy a csapatok 3-3 szett slick gumit is elhasználhatnak majd. Az első napon Nick Heidfeld és Jenson Button vetette be a Bridgestone sima felületű abroncsait, és főként ennek köszönhetően az élen is végeztek.
A Honda brit pilótája futott ki elsőként a tervek szerint a Forma-1-be 2009-től visszakerülő slickekkel, és rögtön az élre is állt, ráadásul jókora előnyt szedett össze társaival szemben. Button a nap végén azonban visszacsúszott a második helyre, mivel a BMW-s Heidfeld bő egy tizeddel megjavította köridejét.
Az előzetes jóslások szerint slick gumival 2 másodperccel kellett volna jobbat produkálni a normál köridőktől, ám Heidfeldék nem tudtak ennyire elszakadni a mezőnytől, a német mindössze hat tizedet vert a bordázott abronccsal leggyorsabbnak bizonyuló pilótára, Pedro de la Rosára, aki a 3. lett "összetettben".
A negyedik pozícióban Kimi Räikkönen végzett, a világbajnok az októberi Brazil Nagydíj óta nem ült a Ferrariban, ám gyorsasága a jelek szerint nem sokat kopott. A finn mögött a Renault-t egyedül tesztelő Nelsinho Piquet futott be.
Az előkelő hatodik pozícióban a pályafutása első Forma-1-es szezonjára készülő Sébastien Bourdais végzett, aki ezúttal jóval gyorsabb volt, mint csapattársa, Sebastian Vettel, aki csak a 11. időt autózta. A két Toro Rosso közt Gary Paffett (McLaren), Mark Webber (Red Bull Racing), Marc Gene (Ferrari) és Mike Conway végzett. Utóbbi a novemberi barcelonai teszten debütált a száguldó cirkuszban, ám akkor a Hondát vezette, míg ezúttal a japán márka kiscsapatával, a Super Agurival gyakorolt. A brit ráadásul megverte rutinosabb márkatársát, James Rossitert, aki csak 12. lett.
Timo Glock számára is minden bizonnyal emlékezetes marad ez a keddi nap, persze nem 13. helyezése miatt. A német pilóta hosszas huzavona után írhatott alá a Toyotához, és Jerezben debütált a kölni bázisú csapat színeiben. A Toyota másik autójában szintén egy új szerzemény ült, a tesztpilótának szerződtetett japán Kamui Kobajasi a nap legszorgalmasabb pilótája volt, ám gyorsasága még hagy némi kívánnivalót maga után, hiszen utolsó előtti lett.
A Spykerből Force Indiává alakuló kiscsapat számára sorsdöntő lesz a következő néhány nap, hiszen a vezetőség több pilótát is kipróbál, és közülük kerül ki az, aki majd jövőre versenyen is vezetheti az istálló autóit. Az első napon Giancarlo Fisichella és Franck Montagny bizonyíthatott, előbbi 14., utóbbi 16. lett.
A rutinos páros az újonc Nico Hülkenberget fogta közre, aki mindössze 28 kört tett meg a Williamsszel. A britek másik autóját Kazuki Nakadzsima vezette, de a japán elmaradt márkatársa idejétől.
A BMW Sauber keretbe foglalta a keddi eredménylistát, hiszen Heidfeld mellett két újoncot is bevetett, Javier Villa pedig senkit nem tudott maga mögé utasítani. A másik debütáns, Marko Asmer a spanyol mellett a toyotás Kobajasit is megelőzve 18 lett. A két új fiú közt egyébként ha helyezésekben nem is, de az időeredményeket tekintve nagy volt a különbség, az észt bő másfél másodpercet vert újdonsült kollégájára.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2007. december 4., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 7-19 fok, aszfalt: 8-24 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:19.042 |
201.675 |
|
|
73 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:19.155 |
201.387 |
0.113 |
0.113 |
65 |
|
3. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.712 |
199.980 |
0.670 |
0.557 |
48 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.063 |
199.103 |
1.021 |
0.351 |
73 |
|
5. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:20.366 |
198.353 |
1.324 |
0.303 |
66 |
|
6. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.615 |
197.740 |
1.573 |
0.249 |
97 |
|
7. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.638 |
197.683 |
1.596 |
0.023 |
50 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.682 |
197.576 |
1.640 |
0.044 |
65 |
|
9. |
|
Marc Gené |
SPA |
Ferrari |
B |
1:20.832 |
197.209 |
1.790 |
0.150 |
67 |
|
10. |
|
Mike Conway |
GBR |
Honda |
B |
1:20.927 |
196.978 |
1.885 |
0.095 |
87 |
|
11. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.086 |
196.591 |
2.044 |
0.159 |
45 |
|
12. |
|
James Rossiter |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:21.246 |
196.204 |
2.204 |
0.160 |
71 |
|
13. |
|
Timo Glock |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.336 |
195.987 |
2.294 |
0.090 |
69 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:21.424 |
195.775 |
2.382 |
0.088 |
41 |
|
15. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.556 |
195.458 |
2.514 |
0.132 |
28 |
|
16. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Force India-Ferrari |
B |
1:21.559 |
195.451 |
2.517 |
0.003 |
65 |
|
17. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:21.586 |
195.386 |
2.544 |
0.027 |
33 |
|
18. |
|
Marko Asmer |
EST |
BMW-Sauber |
B |
1:21.962 |
194.490 |
2.920 |
0.376 |
57 |
|
19. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:22.186 |
193.960 |
3.144 |
0.224 |
111 |
|
20. |
|
Javier Villa |
ESP |
BMW-Sauber |
B |
1:23.583 |
190.718 |
4.541 |
1.397 |
53 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0167 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.042 |
- (4.541) - |
1:23.583 |
 | |
 | |
|
|
| |