Tesztek : Hamilton slickek nélkül is a leggyorsabb volt Jerezben - Tesztek, Jerez - 2. nap, szerda |
Hamilton slickek nélkül is a leggyorsabb volt Jerezben - Tesztek, Jerez - 2. nap, szerda
2007.12.05. 20:31
Lewis Hamilton a tabella élén zárta első téli tesztnapját Jerezben, pedig a McLaren nem az ő autóján próbálta ki a slick gumikat. A brit versenyző David Coulthardot és a két Ferrarit utasította maga mögé.
Az első téli tesztnapját teljesítő Lewis Hamilton autózta a legjobb köridőt szerdán a jerezi gyakorláson.
A Bridgestone ezúttal minden csapat rendelkezésére bocsátott hat-hat szettet a 2009-re szánt slick gumikból, jóllehet, több istálló nem használta ki a lehetőséget azok kipróbálására.
A McLaren igen, de az új abroncsokat nem Hamilton, hanem Pedro de la Rosa autójára szerelte fel, ráadásul a brit pilóta először vezetett F1-es gépet kipörgésgátló nélkül, amit kora reggel látványos megpördülés tanúsított.
Ennek ellenére a világbajnoki ezüstérmes - ha csak 0.050 másodperccel is - megelőzte David Coulthardot, aki a Red Bull-Renault volánjánál a leggyorsabbnak bizonyult a slick gumikat használók táborából.
"Király érzés volt visszatérni a volán mögé, hosszúnak tűnt a Brazil Nagydíj óta eltelt idő. Már hiányzott az autó!" - nyilatkozta este Hamilton. - "Először vezettem segédeszközök nélkül, és nagyon élveztem. Éreztem a különbséget, és természetesen módosítanom kellett a stílusomon, de a GP2-ben sincsenek segédeszközök, így nem voltam teljesen rutintalan."
A másodikként záró Coulthardot a két Ferrari követte a sorban: Felipe Massa 0.018 másodperccel múlta felül az újdonsült világbajnok Kimi Räikkönent. A csapat közleménye szerint a páros új alkatrészek tesztelésével foglalatoskodott - kiemelt figyelmet fordítva az elektronikára -, arról azonban nem adtak információt, kipróbálták-e a slick gumikat.
A Ferrarikat de la Rosa, valamint Nelsinho Piquet követte a sorban. A Renault brazil tesztpilótája egy megpördülés miatt késéssel kezdte el az érdemi munkát, de a délután folyamán a slick abroncsokat is feltették R27-esére.
A Renault tesztcsapatát irányító Christian Silk így foglalta össze tapasztalatait: "Mérnöki szempontból az új gumik mindig érdekes kihívást jelentenek. Eltérő beállításokat és vezetési stílust követelnek a pilótától, ami mindig érdekes tapasztalatokat eredményez. A reggeli késés nélkül boldogabb lettem volna, de így is elégedett vagyok az elvégzett munkával."
Piquet mögött a Force Indiával tesztelő Christian Klien érte el a 7. legjobb köridőt. Az osztrák pilóta a gárda szabad versenyzőüléséért küzd, akárcsak Giancarlo Fisichella, aki mintegy három tizeddel bizonyult lassabbnak tőle. Jó időeredményükben minden bizonnyal a sima futófelületű abroncsok használata is közrejátszott.
A Force Indiák közé Sebastian Vettel ékelődött a Toro Rossóval. A német délben autót cserélt csapattársával, Sébastien Bourdais-val, hogy mindketten elmondhassák véleményüket a 2008-as ECU-ról, ami csak az egyik kasztniban áll rendelkezésre. A páros fékrendszereket is tesztelt, de Vettel autója egyszer lerobbant.
A 10. helyre Robert Kubica zárkózott fel, míg a másik BMW-Saubert vezető Nick Heidfeld a mezőny leglassabb tagjának bizonyult. A német a 2009-re szánt, kisebb leszorító erőt adó aerodinamikai csomagról gyűjtött adatokat az FIA megbízásából, ráadásul egyszer meg is állt alatta az autó.
Kubica mögé Timo Glock iratkozott fel a tabellára, aki második toyotás tesztnapján is lenyűgözte a japán csapat mérnökeit visszajelzéseivel, miközben a kipörgésgátló nélküli üzemmódhoz igazította a beállításokat. Eközben Kamui Kobayashi tesztpilóta egy új hátsó résszel ellátott TF107-et vezetett 118 körön át.
A Williams és a Honda folytatta a fiatal tehetségek kiértékelését. Nico Hülkenberg a 16. pozícióban végzett az FW29 volánjánál, négy tizeddel lemaradva a műszaki hibát elszenvedő Nico Rosbergtől, míg a Hondánál a GP2-ben szereplő Andreas Zuber gyorsabb volt Rubens Barrichellónál.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2007. december 5., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 7-19 fok, aszfalt: 7-24 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.371 |
200.839 |
|
|
73 |
|
2. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:19.421 |
200.713 |
0.050 |
0.050 |
80 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.761 |
199.857 |
0.390 |
0.340 |
97 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.779 |
199.812 |
0.408 |
0.018 |
87 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.887 |
199.542 |
0.516 |
0.108 |
62 |
|
6. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:19.982 |
199.305 |
0.611 |
0.095 |
71 |
|
7. |
|
Christian Klien |
AUT |
Force India-Ferrari |
B |
1:20.187 |
198.795 |
0.816 |
0.205 |
86 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.398 |
198.274 |
1.027 |
0.211 |
57 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:20.470 |
198.096 |
1.099 |
0.072 |
102 |
|
10. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.487 |
198.054 |
1.116 |
0.017 |
118 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:20.523 |
197.966 |
1.152 |
0.036 |
54 |
|
12. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.533 |
197.941 |
1.162 |
0.010 |
75 |
|
13. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.671 |
197.603 |
1.300 |
0.138 |
66 |
|
14. |
|
Andreas Zuber |
UAE |
Honda |
B |
1:20.897 |
197.051 |
1.526 |
0.226 |
109 |
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.944 |
196.936 |
1.573 |
0.047 |
41 |
|
16. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.068 |
196.635 |
1.697 |
0.124 |
67 |
|
17. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:21.076 |
196.616 |
1.705 |
0.008 |
74 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:21.184 |
196.354 |
1.813 |
0.108 |
103 |
|
19. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:21.699 |
195.116 |
2.328 |
0.515 |
118 |
|
20. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.875 |
192.348 |
3.504 |
1.176 |
93 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0129 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.371 |
- (3.504) - |
1:22.875 |
 | |
 | |
|
|
|