Tesztek : Az új Ferrarik a leggyorsabbak a jerezi nyitónapon - Tesztek, Jerez - 1. nap, hétfő |
Az új Ferrarik a leggyorsabbak a jerezi nyitónapon - Tesztek, Jerez - 1. nap, hétfő
2008.01.15. 05:40
Kimi Räikkönen és Felipe Massa révén az új Ferrarik voltak a leggyorsabb az év első közös tesztnapján Jerezben. Mögöttük Sebastian Vettel és az új McLarent vezdtő Pedro de la Rosa végeztek.
A világbajnoki címvédő Kimi Räikkönen érte el a legjobb időt 2008 első közös tesztnapján Jerezben, ahol az új Ferrarik megelőzték az új McLareneket.
Räikkönen legjobb köre (1:19.845) ugyanakkor bő hét tizeddel elmaradt Lewis Hamilton múlt heti etalonjától, a csapatok ugyanis esőben kezdték a körözést, és a pálya csak az ebédszünet után száradt fel teljesen.
Az F2008-at először vezető Felipe Massa 0.278 másodperces hátránnyal végzett a finn mögött, és a délelőtti esőben egyszer ki is csúszott. A két versenyző összesen 451 kilométeren át nyüstölte az új Ferrarit, amit a múlt héten Räikkönen járatott be Fioranóban. A csapat közleménye szerint műszaki hiba nem hátráltatta a munkát.
A csapatok saját időmérését alapul Sebastian Vettel végzett a 3. helyen a hibrid Toro Rossóval, amellyel a gárda 2008 első három versenyén indulni fog. Az autó a tavalyi szezon végén használt specifikációjára épül, de az új szabályok értelében tartalmazza az egységes ECU-t, a négy hétvégés váltót, valamint megnövelték a cockpit oldalfalát is.
A konstrukció egyelőre versenyképesnek bizonyult, hiszen Vettel egy másodpercen belül végzett Räikkönenhez képest, és nem sokkal maradt el tőle a hatodikként záró Sébastien Bourdais sem - jóllehet, mindketten kicsúsztak egyszer-egyszer.
A két Toro Rosso közé a két McLaren ékelődött be a 4-5. helyre. Pedro de la Rosa 0.053 másodperccel előzte meg Heikki Kovalainent az MP4-23 volánjánál, amely a múlt héten már megtett 2000 kilométert. A délelőtti esőben csak a finn merészkedett a pályára néhány új alkatrész hitelesítése céljából, az ebédszünet után mindketten a beállításokra koncentráltak.
"Az egyetlen problémát az eső okozta. Versenyszimulációt akartunk elvégezni, de nem sikerült" - értékelt este az autosport.com-nak Kovalainen, akinek üléspozícióját a McLaren mérnökei alacsonyabbra vették a múlt heti bejáratáshoz képest.
De la Rosa hozzátette: "Az autó jól muzsikált, és bár mindenki azt mondja, hogy csak most lett kész, valódi előrelépés a tavalyihoz képest. A legfontosabb, hogy az előző modellhez hasonlóan igen megbízható. 20 körös hosszú etapokat tettünk meg probléma nélkül, ami pozitívum. Maga az autó nagyon hasonlít a tavalyihoz, ezért nem lepett meg túlságosan, amikor először teszteltem. De igazság szerint sok alkatrész még tavalyi, ez még nem a végleges specifikáció."
A Ferrarikon és a McLareneken kívül a Toyota volt az egyetlen csapat, amely 2008-as konstrukciójával vett részt a teszten, igaz, egyelőre csak Jarno Trullinak jutott belőle. Az olasz már az előző nap bejáratta a TF108-at, amely vasárnap 67, hétfőn 87 kört tett meg meghibásodás nélkül.
"Elégedettek lehetünk az eddigi munkával" - mondta Pascal Vasselon, a Toyota technikai igazgatója. - "Tegnap jól sikerült a bejáratás, számos rendszerellenőrzésen rágtuk át magunkat lényeges probléma nélkül. Ma más inkább a beállításokra koncentráltunk, és biztatóan kezdtünk, de még korai a köridőket összehasonlítani."
Trulli végül 8. lett a hibrid Williamsszel köröző Nico Rosberg mögött. Az új Toyotát kedden Timo Glock veszi kezelésbe, aki hétfőn egy TF107-et vezetett több-kevesebb sikerrel: 4,5 másodperces hátránnyal utolsó előtti lett a tabellán, és egy kicsúszás folytán össze is törte az autó első szárnyát.
A Renault Nelsinho Piquet, a Red Bull David Coulthard, a Force India pedig frissen igazolt tesztpilótája, Tonio Liuzzi közreműködésével a tavalyi autókkal körözött, az F1.08-at Münchenben bemutató BMW Sauber pedig nem vett részt a teszten.
A Super Aguri elvileg igen, de James Rossiter csak 10 kört tudott megtenni, akkor ugyanis kigyulladt autója hátsó tengelye, ami alkatrészhiány miatt idejekorán véget vetett a gárda tesztnapjának.
A teszten nincs hivatalos időmérés, így más források eltérő eredményről számolhatnak be. Táblázatunk a csapatok által közölt köridőket tartalmazza. Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Pedro de la Rosa, Heikki Kovalainen és Jarno Trulli 2008-as autót vezetett.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. január 14., hétfő |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 12-17 fok, aszfalt: 12-22 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.845 |
199.647 |
|
|
59 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.123 |
198.954 |
0.278 |
0.278 |
43 |
|
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.732 |
197.453 |
0.887 |
0.609 |
40 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.883 |
197.085 |
1.038 |
0.151 |
53 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.936 |
196.956 |
1.091 |
0.053 |
49 |
|
6. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.997 |
196.807 |
1.152 |
0.061 |
47 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.143 |
196.453 |
1.298 |
0.146 |
47 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:21.344 |
195.968 |
1.499 |
0.201 |
87 |
|
9. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.595 |
195.365 |
1.750 |
0.251 |
41 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.745 |
195.006 |
1.900 |
0.150 |
51 |
|
11. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.035 |
191.977 |
3.190 |
1.290 |
47 |
|
12. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:23.134 |
191.748 |
3.289 |
0.099 |
42 |
|
13. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:24.351 |
188.982 |
4.506 |
1.217 |
58 |
|
14. |
|
James Rossiter |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:34.862 |
168.042 |
15.017 |
10.511 |
10 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0552 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.845 |
- (15.017) - |
1:34.862 |
 |
|
 |
|
|
|
|