Tesztek : Alonso újra Renault-val a leggyorsabb Jerezben - Tesztek, Jerez - 2. nap, kedd |
Alonso újra Renault-val a leggyorsabb Jerezben - Tesztek, Jerez - 2. nap, kedd
2008.01.16. 05:37
A Renault-hoz egy év után visszatérő Fernando Alonso érte el a legjobb időt a jerezi gyakorlás második napján, megelőzve az új McLarent vezető Pedro de la Rosát és Kimi Räikkönen 2008-as Ferrariját.
Habár közel három hónapig nem ült F1-es autóban, és először vezetett kipörgésgátló nélkül, Fernando Alonso a tabella élén tért vissza a Renault-hoz a jerezi teszten.
A McLarentől távozó spanyol 70 kört tett meg tavalyi R27-tel, és a kezdeti puhatolózás után késő délután két rövid sprintet is beiktatott. Ekkor érte el 1:19.503-as legjobbját, ami bő három tizeddel jobb Kimi Räikkönen hétfői idejénél, néggyel viszont lassabb Lewis Hamilton előző heti etalonjánál.
"Biztató eredménnyel zárult az első napom" - jelentette ki este a kétszeres bajnok. - "Gyorsan visszarázódtam a csapatba, és minden simán ment. Sokat fejlődtünk, de még rengeteg munka vár ránk. Először alkalmazkodnom kellett az autóhoz, és hozzászoknom a kipörgésgátló hiányához, de biztos vagyok benne, hogy rövidesen már nem is fogok emlékezni, milyen azzal vezetni."
A Renault vezető tesztmérnöke, Christian Silk hozzátette: "Az egész csapat nagyon boldog, hogy Fernando ma visszatért hozzánk. Olyan volt, mintha soha nem is távozott volna, egész nap felszabadultan viselkedett. Volt miről elbeszélgetnie a mérnökökkel, de jól haladtunk, és pozitív napot zártunk."
Alonso mögött 0.147 másodperces hátránnyal a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa végzett, aki a 6. helyezett Heikki Kovalainennel karöltve 1070 kilométeren át nyüstölte az új MP4-23-at. A beállítások finomítása mellett napirendjükön már szerepelt a Bridgestone abroncsok tesztelése is hosszú etapok során. A munkát csak akkor kellett megszakítaniuk, amikor délelőtt de la Rosa McLarenje sűrű füstfelhőben lerobbant.
A Ferrarinál Kimi Räikkönen és Felipe Massa gyűjtötte az adatokat az F2008-ról, és a beállításokkal való kísérletezés mellett a rajtolást is gyakorolták, amihez idén már nem jár elektronikus segítség. A finn 3., a brazil 5. lett a tabellán, közéjük Nico Rosberg ékelődött be a tavalyi Williamsszel.
A hibrid Toro Rossók a 7-8. pozíciót szerezték meg - bő nyolc tizeddel Alonso mögött. A jobb köridőt elkönyvelő Sebastian Vettel az aerodinamika és az új ECU tesztelése mellett összehasonlított háromféle fékalapanyagot, a 0.041 másodperccel lassabb Sébastien Bourdais pedig az új sebességváltóra koncentrált. Később mindketten versenyszimulációkat végeztek.
A Red Bull továbbra is egyetlen autóval körözött, amelynek volánjánál Mark Webber az elektronika finomhangolása mellett a váltóáttételek beállításával foglalkozott, és a rajtolást gyakorolta.
A Toyotánál Timo Glock kapta kezei közé az új TF108-at, és 110 kört tett meg vele meghibásodás nélkül. A német legjobb ideje 1:20.598 lett, ami 0.746 másodperccel jobb Jarno Trulli hétfői eredményénél, a tabellán azonban csak a 11. helyre volt elegendő
A Toyota tesztcsapatát irányító Dieter Gass ennek ellenére pozitívan értékelte a tesztnapot. Leszögezte: "Elégedettek vagyunk az eddigi munkával. Továbbra is arra koncentráltunk, hogy megértsük az új autó viselkedését és az aerodinamikai koncepcióját. Érdekes volt hallani Timo visszajelzéseit az első néhány kör után. Több különböző beállítást kipróbáltunk vele, és sokat tanultunk arról, hogy az autó miként reagál a változtatásokra."
De la Rosa félreállása után még kétszer került elő a piros zászló a bírói posztokon: Kazuki Nakajima dél körül kicsúszott a Williamsszel, míg Bourdais alatt a záró percekben állt meg a Toro Rosso. James Rossiter Super Agurija el sem indult, a csapat ugyanis még mindig nem kapta meg a hétfői autótűz miatt szükséges pótalkatrészeket a gyárból.
A teszten nincs hivatalos időmérés, így más források eltérő eredményről számolhatnak be. Táblázatunk a csapatok által közölt köridőket tartalmazza. Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Pedro de la Rosa, Heikki Kovalainen és Timo Glock 2008-as autót vezetett.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. január 15., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 8-18 fok, aszfalt: 8-25 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:19.503 |
200.506 |
|
|
70 |
|
2. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.650 |
200.136 |
0.147 |
0.147 |
111 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.708 |
199.990 |
0.205 |
0.058 |
90 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:19.755 |
199.872 |
0.252 |
0.047 |
81 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.772 |
199.830 |
0.269 |
0.017 |
86 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.780 |
199.809 |
0.277 |
0.008 |
131 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.305 |
198.503 |
0.802 |
0.525 |
86 |
|
8. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.346 |
198.402 |
0.843 |
0.041 |
76 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.392 |
198.288 |
0.889 |
0.046 |
80 |
|
10. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.525 |
197.961 |
1.022 |
0.133 |
68 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:20.598 |
197.782 |
1.095 |
0.073 |
110 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:20.764 |
197.375 |
1.261 |
0.166 |
76 |
|
13. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:22.060 |
194.258 |
2.557 |
1.296 |
56 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0094 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.503 |
- (2.557) - |
1:22.060 |
 |
|
 |
|
|
|
|