Tesztek : Glock Hamilton előtt végzett az esős Jerezben - Tesztek, Jerez - 3. nap, szerda |
Glock Hamilton előtt végzett az esős Jerezben - Tesztek, Jerez - 3. nap, szerda
2008.01.17. 05:42
Az új Toyotát vezető Timo Glock érte el a legjobb köridőt a jerezi teszt zárónapján, amelyen csak késő délután száradt fel a pálya. Mögötte Lewis Hamilton és Fernando Alonso végzett.
Az új Toyotát vezető Timo Glock zárta az élen 2008 első közös tesztjét Jerezben, ahol a nap nagy részében vizes pályán körözött a mezőny.
Az aszfalt késő délutánra felszáradt, így Glock képes volt 1:19.799-re szorítani a köridőt a TF108-cal, ennél azonban a keddi tesztnapon hatan is jobb eredményt értek el.
A fiatal német munkáját az ebédszünet előtt egy kicsúszás hátráltatta, este mégis elégedetten értékelt. Kijelentette: "Biztató érzés a leggyorsabb körrel zárni a napot. A megbízhatóságra ma sem lehetett panasz, így rengeteg kört tehettünk meg, és sok információval gazdagodtunk. Ez teljesen más autó, mint a TF107, de egyértelmű előrelépés, és tudjuk, mely területeken kell még fejlesztenünk rajta."
Glock három tizeddel előzte meg az új McLarent vezető Lewis Hamiltont, aki a 6. helyezett Heikki Kovalainennel együtt a beállítások és az új ECU finomhangolásán dolgozott. Noha a világbajnoki ezüstérmes kétszer is elhagyta a pályát, a McLaren feldobva távozik Jerezből.
"Máris hat teljes tesztnap és mintegy 4193 km áll az MP4-23 mögött, amiből ezret tegnap teljesítettünk, és még csak január harmadik hetében járunk" - fogalmazott a gárda igazgatója, Martin Whitmarsh. - "Bár korai még megjósolni, mennyire leszünk versenyképesek, a pilóták és a csapat első visszajelzései pozitívak voltak, és rengeteg adat áll rendelkezésünkre a fejlesztési program folytatásához."
A tabella harmadik helyén Fernando Alonso végzett, aki továbbra is a tavalyi Renault-ban ismerkedett a kipörgésgátló nélküli vezetés rejtelmeivel, de emellett segédkezett a mérnököknek a nyomatékgörbe optimalizálásában.
"Több, mint elégedett vagyok a mai nappal" - mondta este a Renault volánja mögé kedden visszatérő spanyol. - "Ma már jobban éreztem az autón fokozatosan elvégzett változtatásokat, és a végeredmény is biztató. Több nehézségre számítottam az új szabályokkal, de minden simán alakult, ami pozitívum."
Alonso mögé meglepetésre a hibrid Toro Rossót vezető Sébastien Bourdais zárkózott fel, aki a hajrában rövid ideig vezette is a tabellát. Sebastian Vettel viszont az utolsó helyre szorult, mivel egy órával a leintés előtt a kavicságyban ragadt. Az istálló tesztprogramja továbbra is az új, négy hétvégés váltóra összpontosult, de friss aero-elemeket is kipróbáltak.
Az új Ferrarik ezúttal nem tündököltek a tabellán, Felipe Massa az 5., Kimi Räikkönen pedig csak a 8. legjobb köridőt könyvelhette el, miközben az F2008 beállításait finomítgatták. Räikkönen ennek ellenére este optimistán nyilatkozott.
"Javultunk tavaly óta azokon a területek, amelyeken szerettünk volna, úgy tűnik, beváltak a terveink. Ez egy új év, de hasonló helyzetben vagyunk, mint tavaly, szóval reméljük, ismét az élen végzünk. Mindannyian jobb teljesítményre ösztönözzük egymást" - idézi a finn klasszist az autosport.com.
Räikkönen mögött Kazuki Nakajima zárt a tavalyi Williamsszel (ő volt az utolsó, aki egy másodpercen belül maradt Glock legjobbjához képest), csapattársa, Nico Hülkenberg viszont főképp kicsúszásaival hívta fel magára a figyelmet. Az ifjú tesztpilóta háromszor is elvesztette az uralmát autója felett.
Hülkenberg mögött kisebb űr tátong, a 10. helyezett Adrian Sutil már közel két másodperces hátrányt halmozott fel a 2007-es Force India volánjánál. Az igazsághoz tartozik, hogy - bármily hihetetlen - a német először vezetett F1-es autót Jerezben, eddig csak az F3-ban körözött itt, három-négy éve. Programjában a gárda közleménye szerint "üzemanyagcella" tesztje is szerepelt.
Sutil mögé a két Red Bull iratkozott fel a tabellára. Mark Webber még a régi autót nyüstölte, a délelőtt bemutatott RB4-et David Coulthard járatta be. Negatív előjel a tavaly krónikus megbízhatósági problémákkal küzdő istálló számára, hogy a leintés előtt néhány perccel elromlott a Renault-motor.
A nap vesztese kategóriában Anthony Davidson és a Super Aguri fölényes győzelmet aratott. Az istálló három jerezi napja során mindössze 10 kört teljesített, mivel hétfőn kigyulladt az autó túlmelegedő hátsó tengelye. A pótalkatrésznek szerda délben kellet volna megérkezni Angliából, de az azt szállító repülőgép műszaki hiba miatt Gibraltár helyett Malagában kényszerült landolni. Egy csapattag autóval próbálta Jerezbe vinni az alkatrészt, de útfelújítás miatt kerülnie kellett, így csak este ért a tesztpályára.
A teszten nincs hivatalos időmérés, így más források eltérő eredményről számolhatnak be. Táblázatunk a csapatok által közölt köridőket tartalmazza. Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Pedro de la Rosa, Heikki Kovalainen, David Coulthard és Timo Glock 2008-as autót vezetett.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. január 16., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4428 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 15-18 fok, aszfalt: 15-20 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:19.799 |
199.762 |
|
|
96 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.099 |
199.014 |
0.300 |
0.300 |
73 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:20.363 |
198.360 |
0.564 |
0.264 |
49 |
|
4. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.407 |
198.251 |
0.608 |
0.044 |
61 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.500 |
198.022 |
0.701 |
0.093 |
85 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.535 |
197.936 |
0.736 |
0.035 |
79 |
|
7. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:20.577 |
197.833 |
0.778 |
0.042 |
53 |
|
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.646 |
197.664 |
0.847 |
0.069 |
88 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.758 |
197.390 |
0.959 |
0.112 |
57 |
|
10. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:21.705 |
195.102 |
1.906 |
0.947 |
71 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.275 |
193.750 |
2.476 |
0.570 |
53 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.581 |
193.032 |
2.782 |
0.306 |
54 |
|
13. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:24.023 |
189.719 |
4.224 |
1.442 |
65 |
|
14. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:24.873 |
187.819 |
5.074 |
0.850 |
50 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0187 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.799 |
- (5.074) - |
1:24.873 |
 |
|
 |
|
|
|
|