Tesztek : A Ferrarik diktálták a tempót Valenciában - Tesztek, Valencia - 2. nap, kedd |
A Ferrarik diktálták a tempót Valenciában - Tesztek, Valencia - 2. nap, kedd
2008.01.23. 06:12
Felipe Massa és Kimi Räikkönen a tabella élére repítették a Ferrarit a valenciai teszt nyitónapján, a legnagyobb feltűnést azonban Nico Rosberg keltette, aki a 3. helyre kormányozta a hétfőn bejáratott új Williams-t.
A két Ferrari uralta a tabellát a valenciai teszt keddi nyitónapján, de eredményüket valamelyest háttérbe szorította az új Williams kiváló debütálása: Nico Rosberg közvetlenül Felipe Massa és Kimi Räikkönen mögé zárkózott fel az FW30-cal, amely egy napja gördült először pályára.
A Ferrari programja egyhangúan alakult: mindkét versenyző zavartalanul rótta a köröket a napsütötte Valenciában, folytatva az F2008 beállításainak tökéletesítését.
Massa végül több, mint öt tizeddel bizonyult gyorsabbnak Räikkönennél, aki viszont mindössze 0.117 másodperccel előzte meg Rosberget - nem csoda, hogy a Williams mérnöki gárdáját irányító Sam Michael pozitívan értékelte az FW30 valódi bemutatkozását.
"Miután a délelőtt folyamán befejezte a rendszerek ellenőrzését és kalibrálását, Nico hosszú etapokat teljesített, hogy adatokat gyűjtsön az új hűtőrendszerben uralkodó hőmérsékletről. Nem találkoztunk említésre méltó problémával, úgyhogy sikeresnek mondható az első tesztnapunk" - fogalmazott szerényen az ausztrál mérnök.
Az FW30 bejáratását hétfőn Nico Hülkenberg tesztpilóta végezte el, ám 20 kör után kicsúszott, és megrongálta az új modell padlólemezét. Rosberg ezúttal további 84 kört pakolt az autóba, miközben Kazuki Nakajima hetedik lett a tavalyi Williamsszel.
A 4-5. pozícióba a két McLaren zárkózott fel mintegy, a Ferrarikhoz képest közel egy másodperces hátránnyal. Heikki Kovalainen és Pedro de la Rosa összesen 872 kilométert töltött a pályán az MP4-23 volánjánál, legfőbb céljuk ugyanis a gárda közleménye szerint az új, négy hétvégés váltó strapabíróságának tesztelése volt.
Nem lazsált az új Renault-t második napja nyüstölő Fernando Alonso sem, aki 93 kört töltött a pályán a Valencia lelátóit több tízezres tömegben megtöltő szurkolók legnagyobb örömére. A spanyol 1:13.316-os eredménnyel iratkozott fel a tabellára, ami három tizeddel rosszabb, mint hétfői legjobbja.
"Simán, problémamentesen alakult a második tesztnapunk" - összegezte tapasztalatait Alonso. - "Jól haladtunk a programmal, és este érdekes beszélgetést folytattam a mérnökeimmel. Délután hosszú etapokat teljesítettünk, és az autó jól reagált a változtatásokra, ami biztató."
A Toro Rosso versenyzőpárosa azzal a hibriddel folytatta a gyakorlást, amellyel 2008 első három versenyének nekivág a csapat. A 8. helyen végző Sebastian Vettel új aerodinamikai alkatrészeket is kipróbált, míg a nála öt századdal lassabb Sébastien Bourdais a beállításokra koncentrált.
A két Seb közé a BMW Sauber tesztpilótai állására pályázó Mark Asmer furakodott be a tavalyi F1.07-tel, amely egy bő tizedmásodperccel gyorsabb volt utódjánál, amit Nick Heidfeld vezetett. Az F1.08 azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy az első felfüggesztése fölé is viking-szárnyakat szereltek.
Az új Toyoták viszont sem meghökkentő újításokkal, sem időeredményükkel nem okoztak felzúdulást: Jarno Trulli 12., Timo Glock 14. lett a legalább megbízható TF108-cal. A Toyota tesztcsapatát irányító Dieter Gass este kijelentette: "Mint általában a teszteken, az eltérő üzemanyagszintek miatt nehéz összehasonlítani a köridőket, de ettől függetlenül elégedett vagyok a teljesítményünkkel."
A két Toyotát David Coulthard választotta el egymástól az új Red Bull volánjánál. Adrian Newey RB4-ese a múlt héten csak 54 kört tett meg, így a skót kezdetben a rendszerek ellenőrzésével foglalkozott, és csak az ebédszünet után tért rá a balansz és a beállítások finomítására.
A tabellát két tesztpilóta, a Force Indiát vezető Tonio Liuzzi, valamint a Hondánál debütáló Alex Wurz zárta. A gyakorlás szerdán folytatódik Valenciában.
A teszten nincs egységes időmérés, így más források eltérő eredményekről számolhatnak be. Tabellánk a csapatok által megadott hivatalos adatokat tartalmazza.
2008-as autóval szerepeltek: Felipe Massa, Kimi Räikkönen, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Pedro de la Rosa, Fernando Alonso, Nick Heidfeld, Jarno Trulli, David Coulthard, Timo Glock.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. január 22., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 9-24 fok, aszfalt: 13-24 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:12.182 |
199.745 |
|
|
97 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:12.721 |
198.265 |
0.539 |
0.539 |
105 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:12.838 |
197.946 |
0.656 |
0.117 |
84 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:13.026 |
197.437 |
0.844 |
0.188 |
104 |
|
5. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:13.163 |
197.067 |
0.981 |
0.137 |
114 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:13.315 |
196.658 |
1.133 |
0.152 |
93 |
|
7. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:13.473 |
196.235 |
1.291 |
0.158 |
94 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.627 |
195.825 |
1.445 |
0.154 |
86 |
|
9. |
|
Marko Asmer |
EST |
BMW-Sauber |
B |
1:13.669 |
195.713 |
1.487 |
0.042 |
44 |
|
10. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.675 |
195.697 |
1.493 |
0.006 |
80 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:13.779 |
195.421 |
1.597 |
0.104 |
80 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:13.820 |
195.313 |
1.638 |
0.041 |
69 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:13.944 |
194.985 |
1.762 |
0.124 |
82 |
|
14. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:14.096 |
194.585 |
1.914 |
0.152 |
80 |
|
15. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:15.095 |
191.997 |
2.913 |
0.999 |
64 |
|
16. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:15.440 |
191.119 |
3.258 |
0.345 |
49 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.012 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:12.182 |
- (3.258) - |
1:15.440 |
 |
|
 |
|
|
|
|