| Tesztek : Kovalainen McLarenje megelőzte a Ferrarikat - Tesztek, Valencia - 3. nap, szerda |
Kovalainen McLarenje megelőzte a Ferrarikat - Tesztek, Valencia - 3. nap, szerda
2008.01.24. 05:48
Heikki Kovalainen zárta az élen a valenciai teszt második napját, miután az új McLaren volánjánál 0.662 másodperccel legyőzte Felipe Massa F2008-asát. A további sorrend Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton volt.
A papírformának megfelelően alakult szerdán a valenciai teszt tabellája: az első négy pozíciót az előző szezont uraló Ferrari és McLaren versenyzői sajátították ki.
A nap legjobb idejét Heikki Kovalainen könyvelte el, amikor kereken 1:11.000-nál állította meg a stoppert. A finn eredménye 0.120 másodperccel felülmúlja 2007 leggyorsabb valenciai körét, amit Lewis Hamilton futott tavaly február 2-án.
Kovalainen több, mint hat tizedet vert Felipe Massára, de a brazil kárpótlásul megdöntötte a Ferrari tavalyi etalonját, amit Kimi Räikkönen tartott 1:11.847-tel. A finn most harmadik lett, megelőzve a héten először tesztelő Hamiltont.
Ami a programokat illeti, a maranellóiak az F2008 beállításainak finomítása mellett a rajtolást gyakorolták, de a munka negyed 11-kor rövid időre megszakadt, Massa ugyanis a hőmérséklet-szenzor figyelmeztető jelzése miatt kénytelen volt a pálya szélére parkolni. Kovalainen és Hamilton eközben zavartalanul rótta a hosszú etapokat az MP4-23-mal.
A négyes fogatot Kazuki Nakajima követte a hibrid Williamsszel, míg Nico Rosberg 7. lett az FW30 volánjánál. A kedden biztatóan debütáló modell ezúttal sem vallott szégyent, igaz, a német hátránya Kovalainennel szemben 1.493 másodpercre rúgott. A két Williams közé az új Renault-t tesztelő Fernando Alonso férkőzött be.
Mark Webber a 8. pozícióban zárta az idei Red Bull második teljes tesztnapját, és bár az RB4 kétszer is megállt alatta, a javuló tempónak köszönhetően este bizakodóan nyilatkozott.
"Elégedett vagyok az új autóval. Biztató volt a mai nap, eddig úgy tűnik, a megbízhatóság és a sebesség területén is fejlődtünk tavaly óta, ami nagyszerű. Mostantól ebből a csomagból kell kihoznunk a maximumot, méghozzá a lehető leghamarabb Melbourne előtt. Fárasztó négy hétnek nézünk elébe" - idézi Webbert a Red Bull közleménye.
Az ausztrált Nick Heidfeld követte, de nem az új, hanem a tavalyi BMW Sauber volánjánál. Az F1.08-at ezúttal Robert Kubica vezette, de a lengyel 121 kör után is csak a 12. helyre tudott felzárkózni, 2.230 másodperccel Kovalainen mögött. Kubica a balanszproblémákkal küzdő modell beállításait csiszolgatta, és új felfüggesztés-alkatrészeket is kipróbált.
A Toro Rosso párosa a gárda közleménye szerint "rendkívül hosszú" etapokon tesztelte az első három futamra szánt hibrid megbízhatóságát, ami csak részben sikerült, Sebastian Vettel autója ugyanis egy "apró, ám időigényes" műszaki hiba miatt az idő nagy részét a garázsban töltötte. A német tizedikként, Sébastien Bourdais három pozícióval hátrébb zárt.
Az új Toyoták ismét az alsóházban végeztek, jóllehet, Jarno Trulli elmondása alapján ezúttal nem a jó időeredmény, hanem a TF108 aerodinamikai balanszának tanulmányozása volt a cél.
"Az egész napot specifikus adatok gyűjtésével töltöttem, amiket elküldünk a gyárba, hogy megértsük, hol javíthatunk az autón" - fogalmazott az olasz, aki a 15. pozícióban zárt, míg Timo Glock 11. lett. - "A balansz ma nem volt tökéletes, de a terv eleve az volt, hogy az autó viselkedésének bizonyos aspektusait vizsgáljuk. Örülök, hogy elvégeztük a kitűzött munkát. Ma egyáltalán nem figyeltem a köridőkre, csakis az adatokra."
A tabellát a két Honda zárta, ami érthető, hiszen Rubens Barrichello egyelőre csak bejáratta az új RA108-t, míg a tavalyi gépet vezető Takashi Kogure először ült F1-es autó volánja mögé. A 27 éves japán - aki egyébként a Formula Nipponban és a japán GT sorozatban vitézkedik - a Honda Formula Dream projektjének keretében kapott tesztlehetőséget.
Kazuki Nakajima, Sebastian Vettel, Nick Heidfeld, Sébastien Bourdais, Adrian Sutil és Takashi Kogure kivételével mindenki 2008-as autóval körözött.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. január 23., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 12-18 fok, aszfalt: 11-22 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:11.000 |
203.070 |
|
|
92 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:11.662 |
201.194 |
0.662 |
0.662 |
81 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:11.850 |
200.668 |
0.850 |
0.188 |
108 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:12.076 |
200.039 |
1.076 |
0.226 |
115 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:12.255 |
199.543 |
1.255 |
0.179 |
93 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:12.360 |
199.254 |
1.360 |
0.105 |
111 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:12.493 |
198.888 |
1.493 |
0.133 |
117 |
|
8. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:12.594 |
198.611 |
1.594 |
0.101 |
87 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:12.976 |
197.572 |
1.976 |
0.382 |
51 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.015 |
197.466 |
2.015 |
0.039 |
63 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:13.129 |
197.158 |
2.129 |
0.114 |
95 |
|
12. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:13.230 |
196.887 |
2.230 |
0.101 |
121 |
|
13. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.307 |
196.680 |
2.307 |
0.077 |
119 |
|
14. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:13.409 |
196.406 |
2.409 |
0.102 |
98 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:13.547 |
196.038 |
2.547 |
0.138 |
96 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:14.588 |
193.302 |
3.588 |
1.041 |
36 |
|
17. |
|
Takashi Kogure |
JPN |
Honda |
B |
1:16.761 |
187.830 |
5.761 |
2.173 |
50 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0212 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:11.000 |
- (5.761) - |
1:16.761 |
 |
|
 |
|
|
|
| |