Tesztek : Räikkönen Ferrarija zárt az élen Valenciában - Tesztek, Valencia - 4. nap, csütörtök |
Räikkönen Ferrarija zárt az élen Valenciában - Tesztek, Valencia - 4. nap, csütörtök
2008.01.24. 19:33
A Ferrari visszavette az elsőséget a McLarentől a valenciai teszt zárónapján, miután Kimi Räikkönen 17 ezreddel legyőzte a hét legjobb köridejével büszkélkedő Heikki Kovalainent.
Kimi Räikkönen zárta az élen az F1-es csapatok négynapos valenciai tesztjét, amely az időeredmények tekintetében a McLaren és a Ferrari dominanciája jegyében zajlott.
Räikkönen csütörtök délelőtt 1:11.189-nél állította meg a stoppert az F2008 volánjánál, ami 0.189 másodperccel lassabb Heikki Kovalainen szerdai, száraz tankkal futott etalonjánál. A McLaren finn versenyzője ezúttal 17 ezreddel kikapott honfitársától, és második lett.
Mögöttük Felipe Massa végzett a másik Ferrarival, a brazilt azonban nem Lewis Hamilton követte a tabellán, hanem kisebb meglepetésre Kazuki Nakajima. A Williams japán versenyzője a nap legszorgalmasabb sofőrjeként 116 kört tett meg a hétfőn leleplezett FW30-cal, amely eddig messze felülmúlja a várakozásokat.
Hamilton csak Nakajima után következett, ráadásul késő délután elromlott mögötte a Mercedes erőforrás - szerencsére jóval a két versenyhétvégés élettartamon túl.
A McLaren ügyvezetője, Martin Whitmarsh elégedetten foglalta össze a hét eseményeit. Kifejtette: "Mindhárom tesztnapunkon napos idő uralkodott, így szorgalmasan pakolhattuk a kilométereket a két MP4-23-ba a fejlesztésnek e létfontosságú szakaszában, amely főként a megbízhatóságra helyezte a hangsúlyt."
"A Bridgestone a szokásosnál keményebb gumikeveréket bocsátott a rendelkezésünkre az ezen a pályán megszokottnál, és időt szakítottunk rá, hogy szorosan együttműködve velük megvizsgáljuk annak viselkedését."
Hamilton mögé Robert Kubica zárkózott fel az új BMW Sauberrel, amelynek balansza a hét elején kissé ráijesztett Nick Heidfeldre, ám végül a mezőny negyedik leggyorsabb 2008-as autójaként zárta a hetet. A német eközben a tavalyi géppel körözött.
Willy Rampf, a gárda technikai igazgatója kifejtette: "A megbízhatóság terén az F1.08 máris kiváló. Rengeteg kört tettünk meg, de semmilyen említésre méltó hibával nem találkoztunk. Ami a teljesítményt illeti, egy fárasztó fejlesztési periódus elején járunk. Kielemeztük az eddigi adatokat, és azonosítottuk a problémás területeket. A következő, barcelonai teszten már láthatók lesznek az autón az idevágó módosítások."
Fejlődést mutatott az új Toyota is, amellyel Jarno Trulli a 7. pozíciót szerezte meg, és egy másodpercen belül maradt Räikkönenhez képest. Az olasz a tizedikként záró csapattársával együtt továbbra is az aerodinamikára összpontosított, de Timo Glock egy elektromos hiba miatt csak némi késéssel tudott munkához látni.
A hibrid Toro Rossók közül ismét Sebastian Vettel könyvelhette el a jobb köridőt: a német 8. lett, közel fél másodperccel megelőzve Sébastien Bourdais-t.
A nap egyik legfeltűnőbb eredményét Giancarlo Fisichella érte el a Force India színeiben. Az olasz veterán a 11. helyen végzett, és 1.760 másodperces lemaradásán még tovább faraghatott volna, ha egy műszaki hiba a hajrában nem hiúsítja meg friss gumis sprintjét.
Fisichella ennek ellenére elégedetten értékelte tesztnapját. Elmondta: "Sokat dolgoztunk a beállításokon, és rengeteget tanultunk a lengéscsillapítóról. Változtattunk a hasmagasságon is, ami következetesebbé tette az autót. Teli tankkal és kopott gumikkal is közeledtünk a többi csapathoz, érdekes lett volna látni, hogy a végén ez mire elég."
Az új Renault volánjánál Nelsinho Piquet váltotta Fernando Alonsót, de az újonc csak a 12. helyen végzett az R28-cal. A brazil este elmondta: "Egy új autó esetében mindig sokat kell dolgozni a beállításokon, és ezt a munkát ma mi folytattuk. Különböző megközelítésekkel próbáltunk javítani a balanszon. Úgy érzem, nagyon ígéretes az autó."
A nap legpechesebb csapata a Red Bull Racing volt. Mark Webber mindössze két etapot (15 kört) tudott megtenni délelőtt, mielőtt a szerelők felfedezték, hogy a kasztnin feltehetőleg rázókőtől származó repedés húzódik - márpedig ezt a problémát a pályán nem lehet orvosolni. Öröm az ürömben, hogy Webber reggel úgy találta, javult az autó balansza szerda óta.
A Honda zsinórban a második nap sajátította ki a tabella legalsó két sorát. Az új RA108 pilótafülkéjében Jenson Button ült Rubens Barrichell helyére, és bár az angol megtett 80 kört, 2,5 másodperccel lassabb volt az élmezőny tempójánál. A Japánban versenyző Takeshi Kogure a tavalyi Hondával - 4,5 másodperces hátránnyal - fejezte be jutalomjátékát.
Sebastian Vettel, Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella, Sébastien Bourdais, Nico Hülkenberg és Takeshi Kogure kivételével mindenki 2008-as autóval körözött.
|
|
Tesztek - 4. nap |
Valencia |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Valencia, Spanyolország |
|
|
|
Időpont: |
2008. január 24., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
4005 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 11-18 fok, aszfalt: 11-21 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
A. Davidson (Honda), 2006.III.2. |
1:08.995 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:11.189 |
202.531 |
|
|
88 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:11.206 |
202.483 |
0.017 |
0.017 |
89 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:11.831 |
200.721 |
0.642 |
0.625 |
96 |
|
4. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:11.971 |
200.331 |
0.782 |
0.140 |
116 |
|
5. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:11.994 |
200.267 |
0.805 |
0.023 |
84 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:12.095 |
199.986 |
0.906 |
0.101 |
86 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:12.109 |
199.947 |
0.920 |
0.014 |
96 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:12.526 |
198.798 |
1.337 |
0.417 |
113 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:12.600 |
198.595 |
1.411 |
0.074 |
39 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:12.705 |
198.308 |
1.516 |
0.105 |
68 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:12.949 |
197.645 |
1.760 |
0.244 |
93 |
|
12. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:12.973 |
197.580 |
1.784 |
0.024 |
89 |
|
13. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:13.060 |
197.345 |
1.871 |
0.087 |
95 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:13.133 |
197.148 |
1.944 |
0.073 |
15 |
|
15. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:13.306 |
196.682 |
2.117 |
0.173 |
74 |
|
16. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:13.689 |
195.660 |
2.500 |
0.383 |
80 |
|
17. |
|
Takashi Kogure |
JPN |
Honda |
B |
1:15.703 |
190.455 |
4.514 |
2.014 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0166 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:11.189 |
- (4.514) - |
1:15.703 |
 |
|
 |
|
|
|
|