| Tesztek : Räikkönen az olajszivárgás ellenére tovább gyorsult - Tesztek, Bahrein - 5. nap, vasárnap |
Räikkönen az olajszivárgás ellenére tovább gyorsult - Tesztek, Bahrein - 5. nap, vasárnap
2008.02.11. 05:39
Kimi Räikkönen vasárnap kis híján 1:30 alá szorította le a köridőt Bahreinben, ahol a Ferrariknak mégsem volt könnyű napjuk, mert mindkét versenyző munkáját műszaki hiba hátráltatta. Közben a Toyota is begyorsult.
A teszt ötödik, utolsó előtti napján mindenki tovább faragott a köridejéből Bahreinben, ahol a Toyota kihasználta a kedvező időjárási körülményeket, hogy az eddiginél valamivel közelebb kerüljön a Ferrarihoz.
A finn Kimi Räikkönen vasárnap zsinórban ötödször is a leggyorsabb volt, s ezúttal 1:30.015-ös időeredménnyel iratkozott fel a tabella élére. A Ferrari tájékoztatása szerint Räikkönen az F2008 általános fejlesztési munkálataiban vett részt, valamint a beállításokkal kísérletezett, de a napja egy olajszivárgás miatt nem alakult zavartalanul.
Csapattársa, Felipe Massa sem járt sokkal jobban, ugyanis éppen egy versenyszimuláció végéhez közeledett, amikor az autója motorhiba következtében megállt. Massa 0.175 másodperccel volt lassabb a címvédő Räikkönennél.
A Toyota párosa vasárnap egy teljes nagydíjhétvége szimulációját bonyolította le, szabadedzéssel, időmérővel és versennyel, amelyen gyakorolták a boxiállásokat is. A csapatnál a TF108 megbízhatósága mellett elégedettek voltak azért is, mert a köridők tanúsították, hogy az új autó végre gyorsabb lett az elődjénél.
"Délelőtt több év óta az első időmérő körömet teljesítettem, amikor a Q1-et szimuláltuk, sikerrel" - mondta Timo Glock. - "A Q3-as szimuláció, amit kicsit több benzinnel tettem meg, szintén szépen alakult, és a tempóm is rendben volt, de a versenyszimuláció alatt már nem éreztem ideálisnak a beállításokat."
"Nem igazán olyanok voltak, mint szerettem volna, az első néhány körben ugyanis jól viselkedett az autóm, azután viszont valamivel nehezebben kezelhetővé vált. Ennek ellenére ez hasznos tapasztalat volt számomra, és segített megérteni, hogy a versenybeállítások terén milyen irányba érdemes haladnunk."
"Az is jól jött, hogy egy teljes versenytávot végigvezethettem, mert 2004 óta nem tettem ilyet. Elég edzett vagyok, ezért nem akadt vele gondom."
Dieter Gass, a Toyota vezető verseny- és tesztmérnöke kiemelte, hogy Jarno Trulli autója a nagydíjszimuláció alatt különösen kiegyensúlyozottan viselkedett.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2008. február 10., vasárnap |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 18-24 fok, aszfalt: 25-34 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Webber (Williams), 2005. |
1:29.527 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:30.015 |
216.644 |
|
|
61 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:30.190 |
216.224 |
0.175 |
0.175 |
70 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:30.944 |
214.431 |
0.929 |
0.754 |
91 |
|
4. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:31.213 |
213.798 |
1.198 |
0.269 |
93 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0044 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:30.015 |
- (1.198) - |
1:31.213 |
 |
|
 |
|
|
|
| |