Tesztek : Hamilton Räikkönent és Schumachert előzte meg - Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő |
Hamilton Räikkönent és Schumachert előzte meg - Tesztek, Barcelona - 1. nap, hétfő
2008.02.26. 05:55
Lewis Hamilton révén a McLaren vitte a prímet a spanyolországi Barcelonában, ahol a csapatok megkezdték előszezoni tesztprogramjuk utolsó fejezetét. Kimi Räikkönen egyetlen tizedmásodperccel előzte meg az új Ferrarit először vezető Michael Schumachert.
A McLaren továbbra is állta a sarat a favoritnak tartott Ferrarival szemben, amikor a csapatok hétfőn, a spanyolországi Barcelonában megkezdték a téli felkészülés utolsó fordulóját.
Akárcsak a múlt hét elején, az időjárási körülmények ismét nem voltak ideálisak, délelőtt ugyanis az éjszakai esőzés miatt még nedves volt az aszfalt, ezért a versenyzők csak intermediate gumikon merészkedtek ki a boxból. Az ég egész nap felhős maradt, de a pálya később fokozatosan felszáradt.
Lewis Hamilton 1:22.276-os körideje, amit a brit sztár 28 perccel a tesztnap vége előtt állított be, azonban így is 1.7 másodperccel elmarad Felipe Massa múlt pénteki legjobbjától. A McLaren programját mindenesetre nem hátráltatta különösebben a vizes pálya, mert délelőttre egyébként is a boxkiállások gyakorlását tervezték, mielőtt délután átálltak a legújabb alkatrészek teljesítményének kiértékelésére, valamint a beállításokkal való kísérletezésre.
A nap legnagyobb attrakcióját a Ferrari szolgáltatta, ahol a címvédő Kimi Räikkönen ma tesztelt először együtt a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel. Noha Schumacher korábban nem próbálta ki az F2008-at, gyorsan alkalmazkodott az új autóhoz, és röviddel a tesztnap vége előtt még Räikkönen előtt szerepelt a tabellán. A finn csak a hajrában kaparintotta meg tőle a 2. helyet, mindössze 0.109 másodperccel.
A Williams folytatta meglepően jó előszezoni szereplését, bizonyítva, hogy idén ismét ott lehet majd az élmenők nyomában. Kazuki Nakajima 0.448 másodperces hátránnyal, még Heikki Kovalainen McLarenjét is megelőzve a 4. helyen végzett, míg az eleinte motorellenőrzést végző, majd késő délután egy versenytávot teljesítő Nico Rosberg a szintén előkelő 6. helyet kaparintotta meg az FW30 volánjánál.
A Renault-nál délelőtt versenyszimulációt bonyolítottak le, majd délután gyakorlásképpen mintegy 20 boxkiállásra is sort kerítettek, mielőtt a nap végén rövid időre áttértek a beállításokkal kapcsolatos munkára. A körözést megszakító három piros zászló közül Nelsinho Piquet csalta elő az utolsót, amikor délután 1 óra tájban nekikoccant a boxutca bejáratának.
"A nap döntő részét azzal töltöttük, hogy a boxkiállást gyakoroltattuk a szerelőkkel, és minden rendben ment; nem voltak problémáink" - mondta Fernando Alonso, aki 0.745 másodperces hátránnyal a 7. helyen végzett. - "Fontos volt, hogy mindenki fel tudjon készülni az ausztráliai idénynyitóra. A pálya délelőtt még vizes volt, ahogy a múlt héten is, ez azonban nem hátráltatott minket, így elégedettek voltunk az elvégzett munkával."
A BMW-nél Nick Heidfeld és a tesztpilóta Christian Klien a beállításokkal kísérleteztek, majd adatokat gyűjtöttek a legfrissebb fejlesztésekről. Heidfeld autója délelőtt 11 óra körül megállt a 3-as kanyar után, de rövid szünetet követően zavartalanul folytatni tudta vele a körözést.
A Red Bullnál a mechanikai beállításokkal és a fékekkel foglalkoztak. Mark Webber délután átült az 1-es számú RB4-es kasztniból a 2-es számúba, amit addig David Coulthard vezetett, hogy a gyakorlatban is összehasonlítsa a két autó beállításait. Coulthard akkor befejezte a munkát, ezért került a lista aljára, míg Webber Heidfeld mögött, a 9. helyen zárta a napot.
A Toro Rosso egyetlen autóval tesztelt tovább, amellyel Sebastian Vettel 10. lett, miután délelőtt 10-kor megpördült az 5-ös kanyarnál.
A frissített aerodinamikával felszerelt Force India biztató eredménnyel mutatkozott be, Adrian Sutil ugyanis egy másodpercen belül tudott maradni Hamiltonhoz képest. Az indiai istálló volt az utolsó tagja annak a páratlanul szoros középmezőnynek, amely rajtuk kívül a Renault-ból, a BMW-ből, a Red Bullból és a Toro Rossóból állt. Az öt csapat legjobb időeredményei között mindössze 0.167 másodperc volt a különbség. Sutil és Tonio Liuzzi kezdetben alulkormányzottsággal küzdöttek, amitől később sikerült megszabadulniuk, Liuzzit azonban akadályozta a munkában, hogy délután egy meghibásodás miatt ki kellett cserélni a motorját.
Ezt a bolyt a Toyota, majd a Honda követte. A Toyotánál Timo Glock egész nap részt vett a tesztelésben, Kamui Kobayashi viszont délelőtt csak egy bemelegítő kört tett meg, mert a csapata spórolt a gumikkal, mielőtt a felszáradó pályán kísérletezni kezdett a beállításokkal és a súlyelosztással. Az istálló mérnökei bosszúsak voltak a változékony pályaviszonyok miatt.
"Ezek ismét nem voltak ideális körülmények a teszteléshez, mert reggel vizes pályán kezdtük a munkát" - erősítette meg Timo Glock. - "Azért délelőtt is megtettünk néhány kört, de nem sokat, mert túl gyorsan változtak a pályaviszonyok. A délután végére azonban stabilabbá váltak, és ez nekem is segített."
"Igyekeztünk megtalálni a vezetési stílusomhoz jobban illő beállításokat. Sikerült javítanunk a balanszon, amellyel ma sokkal elégedettebb voltam, mint eddig. Nem maradt időnk mindent kipróbálni, ez azonban így is jó nap volt."
A Honda továbbra sem tudott elmozdulni a tabella aljáról: Rubens Barrichello és Alex Wurz a 17-18. helyen végzett a 19 fős mezőnyben, még a Toyotáktól is bő hat tizedmásodperccel maradva le.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2008. február 25., hétfő |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.276 |
203.680 |
|
|
78 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.319 |
203.574 |
0.043 |
0.043 |
82 |
|
3. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:22.428 |
203.305 |
0.152 |
0.109 |
83 |
|
4. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.724 |
202.577 |
0.448 |
0.296 |
54 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.852 |
202.264 |
0.576 |
0.128 |
71 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.974 |
201.967 |
0.698 |
0.122 |
108 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:23.021 |
201.853 |
0.745 |
0.047 |
79 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.075 |
201.721 |
0.799 |
0.054 |
75 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:23.091 |
201.682 |
0.815 |
0.016 |
62 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.115 |
201.624 |
0.839 |
0.024 |
71 |
|
11. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.188 |
201.447 |
0.912 |
0.073 |
95 |
|
12. |
|
Christian Klien |
AUT |
BMW-Sauber |
B |
1:23.239 |
201.324 |
0.963 |
0.051 |
43 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.270 |
201.249 |
0.994 |
0.031 |
70 |
|
14. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:23.442 |
200.834 |
1.166 |
0.172 |
42 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:23.609 |
200.433 |
1.333 |
0.167 |
86 |
|
16. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:23.880 |
199.785 |
1.604 |
0.271 |
29 |
|
17. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:24.460 |
198.413 |
2.184 |
0.580 |
115 |
|
18. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Honda |
B |
1:24.667 |
197.928 |
2.391 |
0.207 |
109 |
|
19. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:24.826 |
197.557 |
2.550 |
0.159 |
25 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0094 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:22.276 |
- (2.550) - |
1:24.826 |
 |
|
 |
|
|
|
|