| Tesztek : A két McLaren vette át az uralmat Barcelonában - Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd |
A két McLaren vette át az uralmat Barcelonában - Tesztek, Barcelona - 2. nap, kedd
2008.02.26. 19:03
Lewis Hamilton kedden is megtartotta a vezetést Barcelonában, ahol a csapatok a 2008-as idény rajtja előtti utolsó közös tesztsorozatot bonyolítják le. Ezúttal a másik McLarent vezető Heikki Kovalainen is megelőzte Kimi Räikkönen Ferrariját.
A McLaren az idénynyitó előtti utolsó tesztsorozat második napján is megelőzte a favoritnak tartott Ferrarit Barcelonában, ahol ezúttal Heikki Kovalainennek is sikerült beférkőznie Kimi Räikkönen elé. Kedden végre egész nap száraz pályán körözhettek a pilóták.
Lewis Hamilton több mint egy másodpercet javított tegnapi köridején, hogy 81 kört teljesítve 1:21.234-nél állítsa meg a stoppert, jóllehet, Felipe Massa múlt pénteki legjobbjától így is mintegy 7 tizedmásodperccel elmaradt. A McLarennél délelőtt a boxkiállásokat gyakorolták, majd időmérő szimulációkat hajtottak végre, délután pedig hosszabb etapokat bonyolítottak le, hogy kiértékeljék az üzemanyagszint köridőkre és beállításokra gyakorolt hatását. 10:30 tájban, negyedórán belül Hamilton és Kovalainen autója is megállt a pályán az üzemanyag-ellátás hibája miatt, amit a csapat szerelőinek rövidesen sikerült orvosolniuk.
Kimi Räikkönen 0.488 másodperccel bizonyult lassabbnak Hamiltonnál, s 11:05-kor az ő Ferrarija is elromlott a 16-os kanyar közelében. A címvédő más programon dolgozott, mint Massa, aki egy sikeres versenyszimulációt is lebonyolított, összesen 102 kört téve meg.
Räikkönen és Massa közé beférkőzött Nico Rosberg a továbbra is következetesen gyors Williams-szel, miközben csapattársa, Kazuki Nakajima 11. lett.
A Force India új autója, a VJM01 továbbra is meglepően erősnek bizonyult, Giancarlo Fisichella ugyanis mindössze 3 ezredmásodperccel volt lassabb Massánál, miután délelőtt 10 óra tájban, az 5-ös kanyarnál átvészelt egy megpördülést. A csapat másik autóját vezető Tonio Liuzzi szintén gyors volt, és Nakajima előtt, a 11. helyen zárta a napot.
A Red Bullnál ma a Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel helyettesítette David Coulthardot, akinek a tegnapi tesztnapon meghúzódott a nyaka, ezért most pihenőre fogták. Vettel végül mindenkinél több, 109 kört teljesített, és Robert Kubicát megelőzve a 8. helyen végzett. Mark Webber kilenc tizedmásodperccel volt lassabb nála.
A BMW Saubernél a mechanikai és aerodinamikai beállításokkal kísérleteztek, valamint folytatták a tapasztalatok gyűjtését az egységes ECU-ról. Kubica és Nick Heidfeld eltérő programban vettek részt, de délelőtt mindkettejük autója megállt a pályán - Heidfeld a csapat tájékoztatása szerint a biztonság kedvéért parkolt le, amikor felvillant egy figyelmeztető jelzés. A nap folyamán mindkét versenyző gyakorolta a rajtolást és a boxkiállásokat is.
A Honda végre elmozdult a tabella aljáról, Jenson Button ugyanis a 9., Rubens Barrichello pedig a 14. helyre kormányozta az RA108-at. Button napja azonban nem volt zavartalan, mivel délután 3 körül cserbenhagyta az autója, elindítva a nap hét piros zászlós szakasza közül az utolsót.
A Toyotánál elégedettek voltak az új aero csomaggal, amit tegnap kezdtek tesztelni, noha azt elismerték, hogy edzéskörülmények között még nem elég erősek.
"Ma sokat haladtunk" - mondta az 1.789 másodperces hátránnyal a 12. helyen végző Jarno Trulli. - "Rengeget különféle beállítást kipróbáltunk, délután pedig egy hosszú etapot teljesítettünk, amely jól sikerült. Úgy tűnik, az autónk pillanatnyilag jobban illik a hosszabb etapokhoz, mint egyetlen gyors körhöz. Ezért még igyekeznünk kell, hogy össze tudjunk hozni egy erős időmérő kört, hiszen a versenyhez az is fontos. Összességében azonban biztató napon vagyunk túl."
Trulli csapattársa, Timo Glock más programot teljesített, de nem volt ennyire elégedett, mert úgy érezte, nem sikerült kihasználnia az eddiginél kedvezőbb pályaviszonyokat.
A Renault ma meglepően középszerű eredményt ért el, a legjobb köridők listáján ugyanis csak a Toro Rossót sikerült megelőznie. Fernando Alonso a csapat aerodinamikai programjában segédkezett, többek között kipróbálva egy különös, az oldaldobozon elhelyezett vállszárnyról lelógó toldalékelemet is, miközben Nelsinho Piquet a beállításokkal foglalkozott.
"Ez jó nap volt, már csak azért is, mert egész nap száraz maradt az idő" - mondta Alonso. - "Folytattuk a legújabb alkatrészek és frissítések tesztelését Melbourne előtt, s ez jó alkalom volt arra, hogy leellenőrizzük, minden rendben működik-e. A teljesítményen még javítanunk kell, de erre megvan a lehetőségünk, csak ki is kell használnunk. Már csak egyetlen tesztnap maradt, ezért holnap teljes erővel kell támadnunk, hogy mindent kihozzunk belőle."
Piquet nem titkolta, hogy örülne, ha még többet gyakorolhatna a március 16-i idénynyitó előtt.
A Toro Rossónál Sebastien Bourdais eredetileg csak délután állt volna munkába, mivel azonban a Red Bull kölcsönkérte Vettelt, egész nap ő vezetett, elsősorban a mechanikai beállításokkal kapcsolatos munkára koncentrálva. A francia versenyző mindössze 36 ezredmásodperccel maradt le Heidfeldtől, így a 16. helyen zárta az utolsó előtti tesztnapot.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2008. február 26., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.234 |
206.293 |
|
|
81 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.434 |
205.786 |
0.200 |
0.200 |
68 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:21.722 |
205.061 |
0.488 |
0.288 |
72 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.309 |
203.599 |
1.075 |
0.587 |
75 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.513 |
203.095 |
1.279 |
0.204 |
102 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.516 |
203.088 |
1.282 |
0.003 |
102 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.558 |
202.985 |
1.324 |
0.042 |
109 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.625 |
202.820 |
1.391 |
0.067 |
94 |
|
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:22.659 |
202.737 |
1.425 |
0.034 |
67 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.942 |
202.045 |
1.708 |
0.283 |
89 |
|
11. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.977 |
201.960 |
1.743 |
0.035 |
100 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.023 |
201.848 |
1.789 |
0.046 |
98 |
|
13. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:23.112 |
201.632 |
1.878 |
0.089 |
77 |
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:23.169 |
201.493 |
1.935 |
0.057 |
74 |
|
15. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:23.284 |
201.215 |
2.050 |
0.115 |
77 |
|
16. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.323 |
201.121 |
2.089 |
0.039 |
98 |
|
17. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:23.458 |
200.796 |
2.224 |
0.135 |
58 |
|
18. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:23.467 |
200.774 |
2.233 |
0.009 |
45 |
|
19. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:23.561 |
200.548 |
2.327 |
0.094 |
80 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0086 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.234 |
- (2.327) - |
1:23.561 |
 |
|
 |
|
|
|
| |