Tesztek : Trulli és Coulthard zárta az élen az előszezoni tesztelést - Tesztek, Barcelona - 3. nap, szerda |
Trulli és Coulthard zárta az élen az előszezoni tesztelést - Tesztek, Barcelona - 3. nap, szerda
2008.02.28. 06:10
Jarno Trulli a hét legjobb időeredményével zárta le a kollektív előszezoni tesztelést Barcelonában. Mögötte David Coulthard és Nico Rosberg végzett, míg a McLarenek és a Ferrarik ezúttal nem kerültek be az élbolyba.
A téli gyakorlások zömét uraló Ferrari és McLaren helyett a Toyota versenyzője, Jarno Trulli érte el a legjobb időt az utolsó előszezoni tesztnapon Barcelonában.
Az olasz a délelőtti órákban, azaz ideális pályaviszonyok mellett, időmérőt szimulálva autózta 1:20.801-es körét, amely a második legjobb idei eredmény a katalán pályán Felipe Massa múlt pénteki 1:20.508-a mögött.
"Pozitív napot zártunk" - jelentette ki este Trulli, akinek munkanapját csak késő délután hátráltatta egy kisebb műszaki hiba. - "Sokat haladtunk az autó és a beállítások megértése terén. Bár ez csak egy teszt, jó érzés volt mosolyogni látni a szerelőket és a fiúkat, mivel a mai köridő kiváló motivációt jelent."
"Még van hová fejlődnünk, de ez az eredmény azt mutatja, hogy jó munkát végeztünk a télen. A valós erőviszonyokra természetesen csak Melbourne-ben fog fény derülni, de magabiztosan várom a szezont, mert a tavalyinál mindenképp jobb évre van kilátásunk."
A másik Toyotát vezető Timo Glock már kevésbé lehetett elégedett. A német kicsúszott, és a 7-es kanyar gumifalát is súrolta saját kvalifikációs etapja elején, egyszer pedig megállt alatta az eddig kevés műszaki hibát produkáló TF108. Glock csak a 11. lett tabellán, és este erősen panaszkodott az autó vezethetőségére.
Az éllovas Trulli mögött az a David Coulthard végzett 0.457 másodperces hátránnyal, aki kedden még a nyitónapon becsípődő nyakidegét kúrálta. Habár a Red Bull tesztpilótája, Sébastien Buemi beugrásra készen Barcelonában utazott, a skót veterán csütörtökön bevetésre jelentkezett, és a tabella elejére repítette a legújabb aerodinamikai fejlesztésekkel felszerelt RB4-et. Eközben Mark Webber, aki szerdán felavatta az újításokat, a régebbi specifikációjú autóban is az 5. helyen tudott végezni.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokára Nico Rosberg állhatott fel a továbbra is biztató tempót diktáló Williamsszel, míg Kazuki Nakajima nyolcadikként zárt. A japán volt az utolsó, aki még egy másodpercen belül maradt Trullihoz képest.
Az élcsapatok versenyzői közül a mclarenes Heikki Kovalainen végzett a legelőkelőbb - negyedik -pozícióban. A finn hosszú etapokon tökéletesítette az MP4-23 beállításait, akárcsak a 10. helyezett Lewis Hamilton, akinek autója délelőtt megállt a boxutcában. A McLaren igazgatója, Martin Whitmarsh mégis pozitívan értékelte a tesztnapot és az előszezont.
"Mérnöki gárdánk szigorú követelményeket fogalmazott meg a programmal kapcsolatban, de a javuló időjárásnak hála sikerült elvégezi az összes feladatot" - fogalmazott. - "Mind a teszt-, mind a versenycsapatunk jelen volt Barcelonában, az utóbbi most fejezte be ismerkedését az MP4-23-mal többek között verseny- és időmérő szimulációk, valamint boxkiállások gyakorlása révén."
A McLaren felkészülése ugyanakkor még nem teljesen fejeződött be, a gárda a jövő héten egyenesfutási tesztet bonyolít le Menorca repülőterén.
A 6-7. helyen végző Renault-k háziversenyét most Nelsinho Piquet nyerte, de a brazil újonc csak 11 ezredmásodperccel volt gyorsabb Fernando Alonsónál. A mezőny legszorgalmasabb párosa - több, mint ezer kilométert tettek meg - délelőtt a beállításokat tökéletesítette, délután pedig hosszú etapokat teljesített "éles" boxkiállásokkal. A hét végén mindkét versenyző Ausztráliába repül, és ott folytatja fizikális felkészülését a szezonnyitóra.
A mezőny legerősebbnek tartott csapata, a Ferrari ezúttal a középmezőnyben végzett. A komplett versenyt szimuláló Kimi Räikkönen a 9. helyet szerezte meg, míg Felipe Massa négy pozícióval hátrébb végzett, jóllehet, csak 49 töltött a pályán, ekkor járt le ugyanis motorja élettartama. A brazil ezalatt főként a beállításokat vizsgálta. Luca Badoer a jövő héten még tart egy bejáratást Fioranóban.
A zárónapon is folytatta meglepő szereplését a Force India, amelynek színeiben Giancarlo Fisichella a BMW, a Toro Rosso és a Honda legjobbját is megelőzte útban a tabella 12. pozíciója felé. A gárda tesztnapja mégis felemásan alakult, mivel Adrian Sutil VJM01-ese az ebédszünet után lerobbant a boxutcában.
A BMW Sauberek visszafogott köridőkkel búcsúztak Barcelonától, miközben az F1.08 legfrissebb aerodinamikai csomagjáról gyűjtötték az adatokat, és gyakorolták a rajtokat, valamint a kerékcserét. Robert Kubica 14. lett, Nick Heidfeld viszont csak a Hondákat tudta maga mögé utasítani, ráadásul kétszer is félre kellett állnia (az egyik esetben váltóhibát jeleztek a szenzorok autójában).
A Toro Rosso tesztprogramját Sébastien Bourdais fejezte be, de a francia csak 15. lett, ráadásul délután meg is pördült az 1-es kanyarban.
A Honda párosa, Jenson Button és Alex Wurz az eddig látott trendnek megfelelően a tabella legaljára szorult, de a japán gárda a jövő héten még lebonyolít egy privát tesztet Jerezben, ahol debütálnak az RA108 nagy reményekkel várt aerodinamikai újításai.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2008. február 27., szerda |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:20.801 |
207.398 |
|
|
83 |
|
2. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.258 |
206.232 |
0.457 |
0.457 |
76 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:21.293 |
206.143 |
0.492 |
0.035 |
77 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.309 |
206.103 |
0.508 |
0.016 |
87 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.368 |
205.953 |
0.567 |
0.059 |
91 |
|
6. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.443 |
205.764 |
0.642 |
0.075 |
114 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.454 |
205.736 |
0.653 |
0.011 |
128 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:21.796 |
204.876 |
0.995 |
0.342 |
124 |
|
9. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:21.933 |
204.533 |
1.132 |
0.137 |
80 |
|
10. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.011 |
204.338 |
1.210 |
0.078 |
103 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:22.155 |
203.980 |
1.354 |
0.144 |
66 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.233 |
203.787 |
1.432 |
0.078 |
102 |
|
13. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.286 |
203.656 |
1.485 |
0.053 |
49 |
|
14. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.299 |
203.623 |
1.498 |
0.013 |
93 |
|
15. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.465 |
203.213 |
1.664 |
0.166 |
99 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.521 |
203.076 |
1.720 |
0.056 |
107 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.624 |
202.822 |
1.823 |
0.103 |
61 |
|
18. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:23.754 |
200.086 |
2.953 |
1.130 |
89 |
|
19. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Honda |
B |
1:24.154 |
199.135 |
3.353 |
0.400 |
109 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0123 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.801 |
- (3.353) - |
1:24.154 |
 |
|
 |
|
|
|
|