2008 : A Ferrarik és a McLarenek leiskolázták a mezőnyt - Pénteki 1. szabadedzés - Ausztrál GP |
A Ferrarik és a McLarenek leiskolázták a mezőnyt - Pénteki 1. szabadedzés - Ausztrál GP
2008.03.14. 05:54
A várakozásoknak megfelelően a két Ferrari és a két McLaren szoros küzdelmét hozta a 2008-as idény első szabadedzése Melbourne-ben. Az 5. leggyorsabb Mark Webber már csaknem két másodperccel maradt le az élen végző Kimi Räikkönentől.
A világbajnoki címvédő Kimi Räikkönen nyerte a 2008-as szezon első F-1-es szabadedzését Melbourne-ben, miután a hajrában közel fél másodperccel maga mögé utasította tavalyi legnagyobb riválisát, Lewis Hamiltont.
A brit versenyzőt Felipe Massa követte a tabellán, akit az utolsó percekben mindkét Toyota feltartott, míg a 4. helyet Heikki Kovalainen szerezte meg első mclarenes tréningjén.
A két élcsapat mögött óriási űr tátong a tabellán. Az edzés zömét a Renault-hoz visszatérő Fernando Alonso töltötte az 5. helyen, ám a hazai pályán versenyző Mark Webber végül megelőzte a spanyolt. A Red Bull pilótája azonban már Kovalainentől is 1.149 másodpercet kapott, az éllovas Räikkönen pedig 1.802-t vert rá.
Az edzés első mért körét Sébastien Bourdais tette meg a Toro Rosso volánjánál, de a franciát rövidesen csapattársa, Sebastian Vettel, valamint a toyotás Jarno Trulli is megelőzte 1:30.028-as idővel.
A Ferrarik bő félóra elteltével merészkedtek a pályára, és Räikkönen már első körében az élre állhatott volna, ha az utolsó szektorban nem kell lelassítania az orra előtt kicsúszó Nelsinho Piquet miatt. A finn ezután valóban átvette a vezetést (harmadik körében már 1:27.709-nél járt), de csak ideiglenesen, mert Felipe Massa 1:27.524-es köre még jobbnak bizonyult.
Ekkor már a McLarenek is a pályán voltak, sőt Hamilton 1:27.085-ös körével le is taszította a tabella éléről Massát, míg Kovalainen a 4. helyre zárkózott fel.
Húsz perccel a leintés előtt a Ferrarik megpróbálták visszaszerezni a vezetést, és bár sikerült közelebb araszolniuk Hamiltonhoz, Nelsinho Piquet hibája meghiúsította további próbálkozásaikat. A Renault újonca megpördült a 13-as kanyarban, és lefullasztotta autóját, amely a forgalommal szemben állt meg, így az edzést félbeszakították.
A Renault-t bő öt perc alatt távolították el az útból, és az újraindítás után a Ferrari folytatta félbemaradt offenzíváját. Massa két szektor után két alkalommal is gyorsabb volt Hamiltonnál, de először Timo Glock, majd Jarno Trulli Toyotáját érte utol, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
Räikkönen viszont nem hibázott: bár időközben Hamilton is 1:27 alá került, a finn először 1:26.923-ra, majd 1:26.461-re szorította a lécet, így fölényesen megnyerte az edzést.
A Ferrari és a McLaren mögött jókora hátrányt felhalmozó középmezőnyben szoros csata alakult ki. Az 5. helyezett Webber mindössze 0.097 másodperccel előzte meg Alonsót, aki egyébként háromszor is elvétette az Albert Park első kanyarját. A kétszeres világbajnokot Robert Kubica BMW Saubere követte, és bekerült az első tízbe a két Toyota, valamint a közéjük ékelődő Vettel is.
Jenson Button 11. helye akár biztatónak is nevezhető, ha figyelmen kívül hagyjuk a Honda 2.663 másodperces hátrányát, Giancarlo Fisichella és a Force India 12. helye azonban előrelépésnek tűnik.
A tabellát a Super Aguri és a Williams kvartettje zárta. Az alkatrészhiánnyal küszködő japán kiscsapat versenyzői mindössze 7-7 kört töltöttek a pályán, a Williams párosa pedig még kevesebbet, miután Nico Rosberg autójában már az első percekben elromlott a sebességváltó. A német mért kört sem teljesített, Kazuki Nakajima pedig csak egyet.
Műszaki hiba sújtotta a BMW Saubert és a Red Bullt is. Az előbbi csapatból Nick Heidfeldnek kellett félreállnia az edzés derekán, míg a tavaly is kórosan megbízhatatlan RB4-esek közül David Coulthardé kezdett füstöt és lángokat eregetni.
|
|
Pénteki 1. edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2008. március 14., péntek, 00:00-01:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 32-34 fok, aszfalt: 35-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:27.353 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:26.461 |
220.802 |
|
|
25 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:26.948 |
219.566 |
0.487 |
0.487 |
21 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:26.958 |
219.540 |
0.497 |
0.010 |
25 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.114 |
219.147 |
0.653 |
0.156 |
19 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:28.263 |
216.294 |
1.802 |
1.149 |
18 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:28.360 |
216.057 |
1.899 |
0.097 |
22 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:28.579 |
215.523 |
2.118 |
0.219 |
12 |
|
8. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:28.913 |
214.713 |
2.452 |
0.334 |
16 |
|
9. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:28.957 |
214.607 |
2.496 |
0.044 |
22 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:29.014 |
214.470 |
2.553 |
0.057 |
23 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:29.124 |
214.205 |
2.663 |
0.110 |
25 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:29.230 |
213.950 |
2.769 |
0.106 |
24 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.301 |
213.780 |
2.840 |
0.071 |
5 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:29.363 |
213.632 |
2.902 |
0.062 |
32 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:29.533 |
213.226 |
3.072 |
0.170 |
17 |
|
16. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:29.561 |
213.160 |
3.100 |
0.028 |
7 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:30.155 |
211.755 |
3.694 |
0.594 |
13 |
|
18. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:30.357 |
211.282 |
3.896 |
0.202 |
21 |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:31.048 |
209.678 |
4.587 |
0.691 |
7 |
|
20. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:31.771 |
208.027 |
5.310 |
0.723 |
7 |
|
21. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:35.053 |
200.844 |
8.592 |
3.282 |
3 |
|
22. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
|
- |
|
|
3 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0316 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:26.461 |
- (8.592) - |
1:35.053 |
 |
|
 |
|
|
|
|