2008 : A két BMW a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Ausztrál GP |
A két BMW a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Ausztrál GP
2008.03.15. 06:57
A BMW Sauber párosa, Robert Kubica és Nick Heidfeld a renault-s Fernando Alonsót előzte meg az Ausztrál Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen a két fő esélyes, a Ferrari és a McLaren gyanúsan középszerű teljesítményt nyújtott.
A pénteki papírformának számító eredmények után a szombat délelőtti tréningen meglepetésre a BMW párosa, Robert Kubica és Nick Heidfeld érte el a két legjobb köridőt Ausztráliában.
A egyre erősődő szélben megrendezett edzés elején jóval hűvösebb pálya -és levegőhőmérséklet uralkodott, mint a pénteki nap folyamán. Míg a tegnap délelőtti tréningen 39 Celsius-fokot mértek a pálya aszfaltján, ez az érték szombatra 31 fokig süllyedt.
A Kubica által az edzés utolsó percében futott 1:25.613-as kör a hétvége eddigi legjobb idejének bizonyult, amivel a lengyel versenyző német csapattársára, Heidfeldre is 3 tizedet vert.
A Sébastien Bourdais által futott első, 1:29.366-os mért kör csak az első 25 percre jellemző kezdeti próbálkozások egyikét jelentette, majd sokáig Fernando Alonso 1:27.167-es köre volt az etalon.
A két élcsapat, a McLaren és a Ferrari pilótái meglepően visszafogott teljesítményt nyújtottak, de a többi versenyzővel ellentétben az edzés hajrájában egyetlen időmérő szimulációs kört sem tettek meg.
A tegnap délután leggyorsabbnak bizonyuló Lewis Hamilton csak az edzés derekán teljesítette első mért körét, azonban kisodródott, és a későbbiekben elért 1:27.084-es ideje is csupán a tabella 12. helyére volt elegendő.
Hasonlóan szolid produkcióval rukkolt elő a péntek délelőtti edzés leggyorsabbja, Kimi Räikkönen is, aki a 38. percben futott 1:27.163-os köre után már nem igazán csipkedte magát jobb idő elérése érdekében, és a 14. helyen zárt.
Heikki Kovalainen és Felipe Massa sem izzadtak meg túlságosan a tréningen, a brazil annak ellenére, hogy 19 kört töltött a pályán csak 11. lett, a McLaren finnje pedig közvetlenül a Super Aguri párosát megelőzve a 20. helyen zárt.
Az edzés utolsó szakaszában a rövid etapokat teljesítő pilóták közül Nico Rosberg, és a Red Bull párosa, David Coulthard és Mark Webber zárkóztak fel az első három versenyző mögé.
Átmentette biztató formáját a Force India veteránja, Giancarlo Fisichella is, aki az utolsó negyedórában vitézkedő Sebastian Vettel és Jenson Button mögött a ismét bekerült a legjobb tízbe, és a tegnap délutánhoz hasonlóan a tabella 9. helyén zárt.
Nehézkesen indult a nap Jarno Trulli számára, aki első mért körét csak az edzés 42. körében teljesítette, ennek ellenére az olasznak sikerült beférkőznie az első tízbe.
A tegnap váltóproblémákkal küszködő renault-s Nelsinho Piquet-nek a szombat délelőtt sem sikerült túl fényesen, a brazil végig az eredménylista hátsó felén szerénykedve végül csapattárástól is 1.2 másodperccel lemaradva a 15. helyen zárt.
Az edzés leintése előtt két perccel az addig sem sokat brillírozó williamses Kazuki Nakajima élt át izgalmas pillanatokat, amikor autóját kis híján a falhoz csapta. Az ifjú japán Bourdais mögött végzett az eredménylista 19. helyén.
A két leglassabb pilóta ezúttal is a Super Aguri duója lett, a téli tesztet szinte teljes egészében kihagyó japán kiscsapat versenyzői azonban legalább viszonylag sok időt töltöttek a pályán. Takuma Sato valamint Anthony Davidson összesen 28 kört tettek meg.
|
|
Szombati edzés |
1. - Ausztrál GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Melbourne, Ausztrália |
|
|
|
Időpont: |
2008. március 15., szombat, 01:00-02:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5303 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-24 fok, aszfalt: 30-35 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:26.064 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:24.125 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:25.613 |
222.989 |
|
|
18 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:25.950 |
222.115 |
0.337 |
0.337 |
16 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:26.082 |
221.775 |
0.469 |
0.132 |
14 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:26.171 |
221.546 |
0.558 |
0.089 |
17 |
|
5. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:26.385 |
220.997 |
0.772 |
0.214 |
14 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:26.407 |
220.940 |
0.794 |
0.022 |
17 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:26.502 |
220.698 |
0.889 |
0.095 |
18 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:26.663 |
220.288 |
1.050 |
0.161 |
18 |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:26.682 |
220.239 |
1.069 |
0.019 |
18 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:26.882 |
219.733 |
1.269 |
0.200 |
11 |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:27.020 |
219.384 |
1.407 |
0.138 |
19 |
|
12. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.084 |
219.223 |
1.471 |
0.064 |
14 |
|
13. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:27.162 |
219.027 |
1.549 |
0.078 |
15 |
|
14. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:27.163 |
219.024 |
1.550 |
0.001 |
17 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:27.284 |
218.720 |
1.671 |
0.121 |
13 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:27.333 |
218.598 |
1.720 |
0.049 |
18 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:27.489 |
218.208 |
1.876 |
0.156 |
18 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:27.578 |
217.986 |
1.965 |
0.089 |
17 |
|
19. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:27.601 |
217.929 |
1.988 |
0.023 |
15 |
|
20. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.992 |
216.961 |
2.379 |
0.391 |
15 |
|
21. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:28.363 |
216.050 |
2.750 |
0.371 |
13 |
|
22. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:28.912 |
214.716 |
3.299 |
0.549 |
15 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0121 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:25.613 |
- (3.299) - |
1:28.912 |
 |
|
 |
|
|
|
|