Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Hamilton nyert, a Ferrari betlizett a flúgos nyitányon - Csak heten értek célba az Ausztrál Nagydíjon

Hamilton nyert, a Ferrari betlizett a flúgos nyitányon - Csak heten értek célba az Ausztrál Nagydíjon

  2008.03.16. 08:28

Lewis Hamilton átverekedte magát az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon kibontakozó káoszon, és fölényesen megnyerte a Safety Car fázisokkal szaggatott versenyt. Mögötte Nick Heidfeld és Nico Rosberg végzett, de mindössze heten jutottak el a célig.

Ahogyan az várható volt, a rajt nem telt el incidens nélkül, és igazán azon sem kellett meglepődni, hogy a biztonsági autó is igen korán bemutatkozott.

A legelőnyösebb pozícióból rajtoló páros, Lewis Hamilton és Robert Kubica tartva pozícióját, simán fordult el az első kanyarban. Heikki Kovalainen is megtartotta a 3. helyet, ám ehhez kellett az is, hogy a mellőle induló Felipe Massa az első kanyarkombinációban megpördüljön, és a falnak koccanjon.

A brazil versenye ugyan nem ért véget, hiszen orrkúp-csere után folytathatta a küzdelmet. Nem volt ekkora szerencséje Giancarlo Fisichellának, Anthony Davidsonnak, Sebastian Vettelnek és Jenson Buttonnak, ők ugyanis a rajt utáni csetepatékban a pálya mellett kötöttek ki, vagy legfeljebb a garázsig tudtak elevickélni. Nakadzsima Kazuki Massához hasonlóan új első elemet kapott.

A koccanások, a kicsúszások és a biztonsági autó beavatkozása alaposan megkeverték a sorrendet. Az első három helyen nem változott a helyzet, Hamilton vezetett, és egyre inkább szakadt el Kubicától, a jelek szerint ugyanis a BMW versenykörülmények közt még nem tudja tartani a McLaren tempóját.

Az időmérőn műszaki probléma miatt hátráltatott világbajnoki címvédő remekül rajtolt és neki az első percek kavarodása is kapóra jött, így a 8. helyen folytathatta az Ausztrál Nagydíjat. Itt azonban egy időre véget ért a felzárkózás Räikkönen számára, hiszen az előtte haladó Rubens Barrichello meglepetésre - a Honda a kollektív teszteken finoman szólva sem brillírozott - olyannyira gyors volt, hogy a finn nem talált rajta fogást, csak a 19. körben tudott előzni.

Nelsinho Piquet ott folytatta, ahol szombaton abbahagyta, és mivel az időmérőn csak vergődött, ez az újonc brazil számára nem sok jót jelentett, a Renault pilótája csak a mezőny végén poroszkált.

Az élmezőnyből Robert Kubica állt ki elsőként tankolni, majd érkezett a két McLaren, és Heidfeld is a másik BMW-vel. Räikkönen továbbra is kinn maradt, így a 15. helyről indulva már 3. volt.

Féltávhoz közeledve azonban újabb fordulópont következett be. Felipe Massa David Coulthard mellett szeretett volna elmenni, de a skót ráhúzta autóját a Ferrarira, aminek ő itta meg a levét, a kavicságyban kötött ki.

Mivel azonban a Red Bull Racing rossz helyen állt meg és sok alkatrész szétszóródott a pályán is, beküldték a biztonsági autót.

Ez természetesen ismét megkeverte a lapokat, mégis azután gyorsultak fel az eseményeke, miután Mayländer a bokszba hajtott a megkülönböztető jelzést használó Mercedesszel. Kimi Räikkönen elérkezettnek látta az időt arra, hogy megelőzze Kovalainent, de a poros íven próbálta kifékezni honfitársát, ami nem sikerült, és a kavicságyba sodródott. A falat még ki bírta cselezni a tavalyi bajnok, de ezzel végképp elszálltak az esélyei.

Ugyanebben a körben Massa autója megadta magát (valószínűleg a Coultharddal történt koccanásnál sérült meg), tehát a Ferrari ausztrál kálváriája tovább folytatódott. Szintén ekkor esett ki Szato Takuma is, ő is műszaki hiba miatt.

Ezt követően nyugodtam időszak következett. Az élen a McLaren új párosa száguldott a kettős győzelem felé, mögöttük Heidfeld és Nico Rosberg iparkodott. Barrichello 5. helyénél meglepőbb volt, hogy Sébastien Bourdais birtokolta a 6. pozíciót! A Toro Rosso újonca Kubica és Alonso előtt autózott.

Kimi Räikkönen újabb hibát követett el, miközben Timo Glockon keresett fogást, ám bal hátsó kerekével lecsúszott a fűre, és a Ferrari már meg is pördült. Nem sokkal később azonban mégis elmehetett Glock mellett, a német ugyanis csúnyán összetörte Toyotáját, mivel lecsúszott a pályáról és a füves bukótérben egy huppanó nagyon megdobta az autót.

A fiatal német a pályán állt meg, így a biztonsági autót harmadszorra is harcba dobták. Ez újabb felfordulást eredményezett. A magát addig remekül tartó Barrichello akkor volt a bokszban, amikor nem lehetett volna (a safety car már a pályán volt), ráadásul a brazilt korábban engedte el a "nyalókás ember", és a tankolást végző szerelőjét elrántotta, de a tankolócső is elszakadt. Barrichello ráadásul a rosszul időzített tankolás miatt 10 másodperces stop and go büntetést kapott.

Nakadzsima közben hátulról felöklelte Kubicát, a lengyel kiesett, a japán mai második orrkúp-cseréje után folytathatta. Hamilton zavartalanul haladt az élen, mögüle viszont eltűnt Kovalainen, aki számára nagyon pechesen alakult a biztonsági autó beküldése, hiszen a mezőny végére került. Igaz, hamarosan így is pontszerző helyen volt, tudniillik annyian elhullottak már, hogy az egyre inkább lelassuló Räikkönen megelőzése, és Barrichello büntetés-végrehajtása után már hetedik volt.

Räikkönen alatt a Ferrari 4 körrel a vége előtt végleg megadta magát, ami annyit eredményezett, hogy összesen 8 pilóta maradt versenyben, vagyis mindenki, aki célba ér, pontot szerez. A szenzációs negyedik helyen haladó Sébastien Bourdais motorja jó 3 körrel a vége előtt füstölt el, a francia a pálya mellett állt le. A Toro Rosso versenyzője így is fog kapni egy pontot, mivel teljesítette a verseny 90 százalékát.

Az utolsó előtti körben Kovalainen megelőzte Alonsót, de a célegyenesben a spanyol visszavette a 4. helyet, a finn érthetetlen módon nagyon készségesnek mutatkozott.

A dobogó legmagasabb fokára Lewis Hamilton állhatott fel, ő kimaradt a többieket vastagon sújtó problémákból, így teljesen megérdemelten nyert. A pezsgőfürdőben Nick Heidfeld és Nico Rosberg segédkeztek neki, utóbbi pályafutása első dobogós helyét szerezte.

A további pontokon osztozó pilóták felsorolásánál nem vagyunk nehéz helyzetben, hiszen összesen hét versenyző haladt át a célvonalon. Fernando Alonso negyedik hellyel mutatkozott be régi-új csapatában, a Renault-ban, míg Heikki Kovalainen ötödik lett a McLarennel. Rubens Barrichello fele annyi pontot szerzett a szezonnyitón, mint csapata a teljes tavalyi szezonban, 3 egység kerül ugyanis a rutinos hondás neve mellé.

Annak ellenére, hogy a williamses Kazuki Nakadzsima tört-zúzott egész versenyen, hetedikként áthaladt a célvonalon, így két pontot szerzett pályafutása második versenyén. A már említett Bourdais ponttal debütált az F1-ben, igaz, csak egy ponttal, hiszen a negyedik helyen is beérhetett volna, ha a mögötte berregő Ferrari motor bírja még néhány körig.

Folytatás a következő hétvégén Malajziában.

 
    Verseny 1. - Ausztrál GP  
    Helyszín: Melbourne, Ausztrália  
    Időpont: 2008. március 16., vasárnap, 05:30- (CET)  
    Pályahossz: 5303 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 37-38 fok, aszfalt: 45-51 fok)  
    Tavalyi első: K. Räikkönen (Ferrari) 1ó25:28.770      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B   1ó34:50.616     58  
2.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 5.478     58  
3.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 8.163     58  
4.   Fernando Alonso SPA Renault B + 17.181     58  
5.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 18.014     58  
6.   Rubens Barrichello BRA Honda B + 52.453     58  
7.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 0 kör     58  
8.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Ferrari B + 3 kör   motorhiba 55  
9.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 5 kör   motorhiba 53  
   
10.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B + 11 kör   ütközés 47  
11.   Timo Glock GER Toyota B + 15 kör   kicsúszás 43  
12.   Takuma Sato JAP Super Aguri-Honda B + 26 kör   műszaki 32  
13.   Nelsinho Piquet BRA Renault B + 28 kör   kuplunghiba 30  
14.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 29 kör   műszaki 29  
15.   David Coulthard GBR Red Bull-Renault B + 33 kör   ütközés 25  
16.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 39 kör   műszaki 19  
17.   Adrian Sutil GER Force India-Ferrari B + 50 kör   műszaki 8  
18.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 58 kör   ütközés 0  
19.   Jenson Button GBR Honda B + 58 kör   ütközés 0  
20.   Anthony Davidson GBR Super Aguri-Honda B + 58 kör   ütközés 0  
21.   Sebastian Vettel GER Toro Rosso-Ferrari B + 58 kör   ütközés 0  
22.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Ferrari B + 58 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: H. Kovalainen (McLaren) 1:27.418     43  
   
B = Bridgestone

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!