2008 : Massa a leggyorsabb, Räikkönen Ferrarija ismét megállt - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP |
Massa a leggyorsabb, Räikkönen Ferrarija ismét megállt - Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
2008.03.21. 07:41
A Ferrari párosa egyértelmű fölényben volt a Malajziai Nagydíj nyitóedzésén, s noha Felipe Massa több mint egy másodperccel gyorsabb volt a McLareneknél, a csapat nem lehetett boldog, mert Kimi Räikkönen autója mindössze nyolc kör után ismét megállt a pályán.
A Ferrari párosa bizonyult a leggyorsabbnak a Malajziai Nagydíj első szabadedzésén, ám az olasz gárda öröme nem lehet felhőtlen, mert Kimi Räikkönent ismét műszaki hiba sújtotta, így idő előtt kellett befejeznie a gyakorlást.
Az edzés elején 28 fokig kúszott fel a hőmérő higanyszála, az aszfalt hőmérséklete pedig 42 fok volt. A pályára először a két Force India gurult ki egy-egy tapogatózó körre.
Példájukat szinte az egész mezőny követte, az események azonban csak a 13. percben kezdtek felpörögni, amikor Sébastien Bourdais és Sebastian Vettel jóvoltából egy kisebbfajta Toro Rosso háziversenynek lehetett szemtanúja a közönség, melynek során a német pilóta bizonyult a gyorsabbnak 1:40.544-es körével.
Az első fél órában rajtuk kívül mindössze négyen jegyeztek mért kört, így sokáig Jarno Trulli 1:38.265-ös időeredménye jelentette az etalont.
Az élmenők közül először Lewis Hamilton rázta meg magát, és második nekifutásra már 1:37.265-re szorította le az idejét, melyet a közvetlen utána pályára hajtó Kimi Räikkönen kis híján első nekifutásra megdöntött. A finn végül hajszállal mégis elmaradt a Hamilton legjobbjától.
Noha Räikkönen pár perccel később 1:36.459-es köridejével átvette az ideiglenes vezetést, öröme nem tartott sokáig, mert mindössze 8 kör megtétele után az Ausztrál Nagydíjon tapasztaltakhoz kísértetiesen hasonlóan dadogó hangú Ferrari ismét megadta magát.
Az edzést ekkor 9 percre meg is szakították piros zászlóval, ám Räikkönen ideje elég gyorsnak bizonyult ahhoz, hogy másfél óra után is a 2. helyen zárjon vele.
Nála csak a 20 kört pályán töltő, és viszonylag hosszú etapokat teljesítő csapattársa, Felipe Massa tudott jobb időt elérni, és a brazil egyre gyorsabb köröket produkálva végül a hajrában futott 1:35.392-es idejével biztosította be az 1. helyet.
Eközben a McLaren párosa is szorgalmasan rótta a köröket, ám Hamilton 8 perccel az edzés vége előtt gyanúsan lassan csordogált vissza a garázsba, így a hajrában már nem tudott javítani 1:36.626-os körén, ezért meg kellett elégednie az 5. hellyel.
Csapattársa, Heikki Kovalainen az edzés végén több mért kört is teljesített, de 1:36.556-os eredményével csak a két Ferrari mögé tudott odaérni.
Hamilton és Kovalainen közé a williamses Nico Rosberg furakodott be, de míg az élmezőnyből szinte mindenki kemény gumikon ment, addig a német a lágy keverékkel érte el 1:36.578-as idejét.
Utánuk a Renault párosa iratkozott fel a tabellára, Fernando Alonso és Nelsinho Piquet közül a brazil a múlt hétvégi szerény produkciója után biztató tempót diktált, ráadásul mindenki másnál több, 28 kört töltött a pályán.
A pénteki szokásoknak megfelelően a pilóták Sepangban is több alkalommal csalták elő a sárga zászlókat. A leglátványosabb baleset David Coulthard nevéhez fűződik, aki a 45. percben a pálya hátsó taktusában érkezett túl nagy svunggal az egyik rázókőre, amely akkora ütést mért a Red Bull felfüggesztéseire, hogy annak két első kereke azon nyomban leszakadt.
Räikkönen technikai jellegű gondjain kívül hasonló problémákkal kellett szembesülnie Adrian Sutilnak és Mark Webbernek is, akik mindketten füstölő motorral voltak kénytelenek leparkolni autójukat a pálya szélére.
Az edzés utolsó perceiben Kazuki Nakajima mutatott be egy piruettet, valamint a német Vettel is a kavicságyban végezte, miután az utolsó kanyarban nagy valószínűség szerint fékproblémái adódtak.
|
|
Pénteki 1. edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2008. március 21., péntek, 03:00-04:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-30 fok, aszfalt: 42-48 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1:34.972 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.395 |
209.181 |
|
|
20 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:36.462 |
206.867 |
1.067 |
1.067 |
8 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.559 |
206.659 |
1.164 |
0.097 |
21 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.581 |
206.612 |
1.186 |
0.022 |
23 |
|
5. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.629 |
206.509 |
1.234 |
0.048 |
17 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:37.025 |
205.667 |
1.630 |
0.396 |
18 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:37.037 |
205.641 |
1.642 |
0.012 |
28 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:37.221 |
205.252 |
1.826 |
0.184 |
9 |
|
9. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:37.285 |
205.117 |
1.890 |
0.064 |
17 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:37.543 |
204.574 |
2.148 |
0.258 |
24 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:37.652 |
204.346 |
2.257 |
0.109 |
17 |
|
12. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:37.652 |
204.346 |
2.257 |
0.000 |
18 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:37.779 |
204.081 |
2.384 |
0.127 |
20 |
|
14. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:37.785 |
204.068 |
2.390 |
0.006 |
27 |
|
15. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:38.222 |
203.160 |
2.827 |
0.437 |
26 |
|
16. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:38.235 |
203.133 |
2.840 |
0.013 |
7 |
|
17. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:38.710 |
202.156 |
3.315 |
0.475 |
12 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:38.801 |
201.970 |
3.406 |
0.091 |
25 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:39.049 |
201.464 |
3.654 |
0.248 |
21 |
|
20. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:40.181 |
199.187 |
4.786 |
1.132 |
11 |
|
21. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:40.354 |
198.844 |
4.959 |
0.173 |
14 |
|
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:41.272 |
197.042 |
5.877 |
0.918 |
5 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0216 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.395 |
- (5.877) - |
1:41.272 |
 |
|
 |
|
|
|
|