2008 : Heidfeld a Ferrarikat előzte meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Malajziai GP |
Heidfeld a Ferrarikat előzte meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Malajziai GP
2008.03.22. 06:39
A Malajziai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén Nick Heidfeld bizonyult a leggyorsabbnak a BMW-Sauberrel, megelőzve a hajrában nem javító Ferrarikat, míg a McLarenek végig a középmezőnyben voltak.
Melbourne-höz hasonlóan Malajziában is a BMW egyik pilótája, a német Nick Heidfeld bizonyult a leggyorsabbnak az időmérő előtti tréningen.
A hétvége utolsó szabadedzésén a péntek délelőttihez hasonló időjárási körülmények uralkodtak, kezdetben a levegő hőmérséklete 29, az aszfalté pedig 45 fokos volt.
A szokásos tapogatózó körök után Timo Glock volt az első, aki úgy gondolta, élesben is megméretteti magát, de a nap első körideje jócskán elmaradt a pénteki legjobbtól, a német pilóta 1:39.594-es köridővel tette nem túl magasra a mércét.
Az első félórában minden versenyző kemény keverékű gumikon próbálkozott, és az első két helyet már az edzés elejétől kisajátító Ferrarik felváltva érték el a legjobb köridőket, a gyakorlás felénél Felipe Massa 1:35.663-ja jelentette az etalont.
A péntek délután leggyorsabbnak bizonyuló Lewis Hamilton csak a 31. percben gurult ki a pályára, de első mért körében rögtön ki is csúszott, és a későbbiekben sem tudott beleszólni az élen folyó küzdelembe. Tegnapi köridejétől majdnem egy másodperccel elmaradva, 1:35.927-tel a 11. helyen zárt.
Az edzés hajrája előtt ismét a Ferrari párosa volt a legaktívabb, Massa 1:35.388-ra szorította a lécet, amelytől a közvetlen utána haladó Kimi Räikkönen közel két tizeddel maradt el.
A 43. percben Glock nyitotta meg a hajrázók sorát, a Toyota pilótája volt az első, aki lágy gumikon próbálkozott, de első mért körében annyira igyekezett, hogy kicsúszott az utolsó kanyarban. A 21 megtett körrel legszorgalmasabbnak bizonyuló német végül 10. lett.
Negyedórával az edzés vége előtt Mark Webber diktált a kemény gumikon meglepően jó tempót, az ausztrál végül 1:35.631-gyel az 5. helyen zárt.
A végig középszerű időket autózó mclarenes Heikki Kovalainen végül csak a 16. helyen zárt, és az utolsó percekben már Massa sem tudott javítani, a brazilnak ezért meg kellett elégednie a 3. pozícióval.
Az élmenők közül csupán Heidfeld és Räikkönen próbálkozott komolyan a lágy gumikon, és ez olyan jól sikerült számukra, hogy rögtön el is foglalták a tabella első két helyét. A német ráadásul a hétvége eddigi legjobb idejével, 1:35.019-cel vágott oda riválisainak.
Az eredmény az utolsó percben sem változott, mert mind Räikkönen, mind az első szektorban abszolút legjobb részidőt elérő Nelsinho Piquet is hibázott mért körének további részén. A brazil végül így is csapattársa, Fernando Alonso előtt zárt, akinél bő három tizeddel bizonyult gyorsabbnak.
|
|
Szombati edzés |
2. - Malajziai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia |
|
|
|
Időpont: |
2008. március 22., szombat, 04:00-05:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5543 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-30 fok, aszfalt: 39-49 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:34.811 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
F. Alonso (Renault), 2005. |
1:32.582 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:35.019 |
210.009 |
|
|
18 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:35.262 |
209.473 |
0.243 |
0.243 |
17 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.388 |
209.196 |
0.369 |
0.126 |
17 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:35.389 |
209.194 |
0.370 |
0.001 |
20 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:35.437 |
209.089 |
0.418 |
0.048 |
16 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:35.653 |
208.617 |
0.634 |
0.216 |
17 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:35.768 |
208.366 |
0.749 |
0.115 |
15 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:35.781 |
208.338 |
0.762 |
0.013 |
19 |
|
9. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:35.827 |
208.238 |
0.808 |
0.046 |
16 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:35.911 |
208.055 |
0.892 |
0.084 |
21 |
|
11. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:35.927 |
208.021 |
0.908 |
0.016 |
13 |
|
12. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:36.068 |
207.715 |
1.049 |
0.141 |
14 |
|
13. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:36.183 |
207.467 |
1.164 |
0.115 |
14 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:36.229 |
207.368 |
1.210 |
0.046 |
21 |
|
15. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:36.490 |
206.807 |
1.471 |
0.261 |
7 |
|
16. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:36.529 |
206.723 |
1.510 |
0.039 |
16 |
|
17. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:36.618 |
206.533 |
1.599 |
0.089 |
19 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:36.668 |
206.426 |
1.649 |
0.050 |
15 |
|
19. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:36.908 |
205.915 |
1.889 |
0.240 |
14 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:36.939 |
205.849 |
1.920 |
0.031 |
21 |
|
21. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:37.140 |
205.423 |
2.121 |
0.201 |
12 |
|
22. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:37.703 |
204.239 |
2.684 |
0.563 |
6 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0099 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:35.019 |
- (2.684) - |
1:37.703 |
 |
|
 |
|
|
|
|