Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Ismét Massáé a sepangi pole, a Ferrari dominált - Kovalainen megelőzte Hamiltont

Ismét Massáé a sepangi pole, a Ferrari dominált - Kovalainen megelőzte Hamiltont

  2008.03.22. 08:38

A Ferrari elsöprő fölénnyel uralta a Malajziai Nagydíj időmérő edzését, amelyen Felipe Massának tavaly után ismét sikerült elhódítania a pole pozíciót, maga mögé utasítva Kimi Räikkönent. Heikki Kovalainen gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál.

Felipe Massa volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj szombati időmérő edzésén, így a sepangi pálya történetének 10. versenyén a Ferrari immár hetedik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót.

A melbourne-i kudarc után feltüzelt Ferrari kezdettől fogva uralta a terepet, s noha a hétvége legjobb, 1:34.188-as időeredményét Kimi Raikkönen érte el a Q2-ben, a döntő pillanatban Massa bizonyult a gyorsabbnak, fél másodperccel megelőzve csapattársát.

A McLaren láthatóan védekező üzemmódba kényszerült, s némi meglepetésre az autójával küszködő Lewis Hamilton, aki elégedetlen volt a tegnap óta elvégzett beállítási változtatásokkal, még Heikki Kovalainentől is vereséget szenvedett.

A wokingi istálló azért sem lehet nyugodt, mert Hamilton és Kovalainen a levezető körükben lassan, de az ideális íven haladva látványosan feltartották Nick Heidfeld hajrázó BMW-jét, aminek utólag még lehetnek következményei. Timo Glockot Melbourne-ben hasonló vétség miatt sorolták 5 hellyel hátrébb a rajtrácson.

Az addig jó tempót diktáló Heidfeld így csak 7. lett, pedig mindössze négy századmásodperccel kellett volna gyorsabbnak lennie ahhoz, hogy megszerezze a 4. helyet Hamilton előtt. Csapattársa, Robert Kubica a 6. helyről rajtolhat majd a holnapi futamon, amelyre nagy valószínűséggel esőt ígérnek.

A legjobb tíz közé még a két Toyota, valamint Mark Webber és Fernando Alonso tudta beverekedni magát.

Az első etap

Mivel a meteorológiai előrejelzések néhány percen belül esőt ígértek, a mezőny nagy része azonnal kiment a pályára. Az első mért kört 1:38.410-zel Sébastien Bourdais tette meg, de a két Ferrari hamarosan átvette tőle a vezetést.

Kimi Raikkönen 1:35.997-es körével 61 ezredmásodpercet vert Felipe Massára, miközben hat tizedmásodperces hátránnyal felzárkózott mögéjük Lewis Hamilton is, akit azonban rövidesen Mark Webber és Jarno Trulli is megelőzött. A két Ferrari, nyilván az esőtől tartva, két további mért körre is kint maradt a pályán, s Massa a harmadikban, 1:35.347-tel elragadta csapattársától az 1. helyet.

Még csak 8 perc telt el az etapból, amikor Hamilton 48 ezredmásodperces hátránnyal feltornázta a McLarent a két Ferrari közé, a 4. helyet pedig, Raikkönen mögött, Timo Glock kaparintotta meg a Toyotával. Ekkor már 19 versenyzőnek volt mért köre.

Félidőben Heikki Kovalainen váltotta Massát az élen, 1:35.227 alatt teljesítve első mért körét, a délelőtti leggyorsabb Nick Heidfeld erejéből viszont egyelőre csak az 5. helyre futotta. A következő kör első két szektorában a német javított saját részeredményén, de az utolsó kanyar féktávját elrontotta, ezért inkább gyorsan visszatért a boxba.

Hat perccel az etap vége előtt a lágyabb gumikon próbálkozó Jarno Trulli Kovalainentől is átvette a vezetést, 1:35.205-nél állítva meg a stoppert a Toyotával. Az eddig a 17. helyen álló Fernando Alonso szintén lágy gumikon a 9. helyre repítette a Renault-t, közvetlenül csapattársa, Nelsinho Piquet elé, ám rögtön ezután a délelőtt hidraulikaproblémákkal küszködő Nico Rosberg, valamint Jenson Button is megelőzte őt.

Bourdais az utolsó esélyét egy kicsúszással rontotta el, és a leintés pillanataiban folyamatosan változott a sorrend a középmezőnyben. Az utolsó továbbjutó végül Barrichello lett, Giancarlo Fisichella, Kazuki Nakajima, Bourdais, Takuma Sato, Adrian Sutil és Anthony Davidson viszont kiestek.

A második etap

Kovalainen a hétvége legjobb, 1:34.759-es körével nyitott, Raikkönen azonban a pálya mindhárom szektorában megfutotta a legjobb részidőt, és lehengerlően jó, 1:34.188-as időeredménye révén azonnal megkaparintotta a Ferrarinak az 1. helyet.

Hamilton, aki a délelőtti edzésen üzemanyagellátási problémák miatt időt vesztett, és most szemlátomást küszködött McLarenjével a lágy gumikon, csak Massa mögé tudta behozni az autóját. Sőt, hamarosan még az 1:34.960-os kört sprintelő Trulitól is vereséget szenvedett.

A BMW és a Renault a jelek szerint nem tartott az esőtől, mert a versenyzőik csak 6-7 perccel az etap vége előtt teljesítették első mért körüket. Heidfeld Kovalainent is megelőzve, de Raikkönenhez képest fél másodperces hátránnyal 2. lett, Kubica pedig Trulli elé, a 4. helyre kormányozta az autóját, egészen a nem túl biztonságosnak tűnő 7. pozícióig tolva hátra Hamiltont a tabellán.

Két perccel az etap leintése előtt ezért Hamilton másodszor is kiment a pályára, s Massa is csatlakozott hozzá, így mindketten kénytelenek voltak feláldozni egy extra garnitúra gumit a készletükből. Massa a középső szektorban Raikkönenre is ráverve megszerezte a 2. helyet, Hamilton pedig felzárkózott mögé, mindketten bebiztosítva maguknak a továbbjutást.

Alonsónak is sikerült beverekednie magát a döntőbe a Renault-val, Vettel hősies erőfeszítései azonban nem térültek meg, ahogy a két Honda, Piquet, Coulthard és az elégedetlen Rosberg is hiába strapálta magát. Button, aki csupán 68 ezredmásodperccel csúszott le a 10. helytől, kiesése ellenére elégedett volt a csapata teljesítményével.

A harmadik etap

Alonsón és Glockon kívül mindenki azonnal kiment a pályára, s gyors egymásutánban Kovalainen, Raikkönen és Massa kaparintotta meg az 1. helyet, míg Hamilton csak 4. lett - sőt, hamarosan még Kubica is megelőzte őt, miközben Heidfeld egy pillanatra kisodródott az egyik kanyarban.

A McLarenek a keményebb, a Ferrarik a lágyabb keverékű gumikon teljesítették első mért körüket, de Kovalainen így is meglepően nagy, hat tizedmásodperces hátrányba került Massához képest.

Még három és fél perc volt hátra, amikor végre Alonso és Glock is megtettek egy-egy kört, de csak a 9-10. helyre kerültek. Eközben a Ferrarik és a McLarenek megkezdték a második offenzívájukat, ezúttal már az utóbbiak is a lágyabb gumikon.

A pálya első szektorában Kubica volt a leggyorsabb, de középen mindkét Ferrari javított, s Raikkönen egy pillanatra 1:36.230-cal átvette a vezetést. Massa azonban fél másodpercet vert rá, megtartva tavalyi pole pozícióját. Kovalainen felkapaszkodott a két Ferrari mögé, első ízben előzve meg időmérőn csapattársát, Hamiltont.

A megtett körök száma technikai okokból később kerül kitöltésre a táblázatokban.

Malajziai GP
Az időmérő edzések összesített eredménye
 
 
 
Végső sorrend
  1. etap   2. etap   3. etap
P Név Csap G Ö P Köridő K M P Köridő K M P Köridő K
1. F. Massa FER B 0 3. 1:35.347   2. 1:34.412   1. 1:35.748  
2. K. Räikkönen FER B 0 6. 1:35.645   1. 1:34.188   2. 1:36.230  
3. H. Kovalainen MCL B 0 2. 1:35.227   5. 1:34.759   3. 1:36.613  
4. L. Hamilton MCL B 0 4. 1:35.392   3. 1:34.627   4. 1:36.709  
5. J. Trulli TOY B 0 1. 1:35.205   7. 1:34.825   5. 1:36.711  
6. R. Kubica BMW B 0 8. 1:35.794   6. 1:34.811   6. 1:36.727  
7. N. Heidfeld BMW B 0 7. 1:35.729   4. 1:34.648   7. 1:36.753  
8. M. Webber RED B 0 5. 1:35.440   8. 1:34.967   8. 1:37.009  
9. F. Alonso REN B 0 12. 1:35.983   10. 1:35.140   9. 1:38.450  
10. T. Glock TOY B 0 11. 1:35.891   9. 1:35.000   10. 1:39.656  
11. J. Button HON B 0 10. 1:35.847   11. 1:35.208          
12. D. Coulthard RED B 0 13. 1:36.058   12. 1:35.408          
13. N. Piquet REN B 0 14. 1:36.074   13. 1:35.562          
14. R. Barrichello HON B 0 16. 1:36.198   14. 1:35.622          
15. S. Vettel STR B 0 15. 1:36.111   15. 1:35.648          
16. N. Rosberg WIL B 0 9. 1:35.843   16. 1:35.670          
17. G. Fisichella FOR B 0 17. 1:36.240                  
18. K. Nakajima WIL B 0 18. 1:36.388                  
19. S. Bourdais STR B 0 19. 1:36.677                  
20. T. Sato AGU B 0 20. 1:37.087                  
21. A. Sutil FOR B 0 21. 1:37.101                  
22. A. Davidson AGU B 0 22. 1:37.481              

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!