2008 : Kubica elcsente a pole-t Massa elől Bahreinben - Az utóbbi évek egyik legszorosabb időmérőjén |
Kubica elcsente a pole-t Massa elől Bahreinben - Az utóbbi évek egyik legszorosabb időmérőjén
2008.04.05. 15:24
Robert Kubica megszerezte saját maga és a BMW Sauber első pole pozícióját a Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzésén, amely rendkívül szoros küzdelmet hozott. Noha a Q2-ig Felipe Massa uralta a terepet, a döntőben egy hajszállal lemaradt ellenfelétől.
Robert Kubica pályafutása során először indulhat az első rajtkockából a Bahreini Nagydíjon, miután a sakhiri időmérőn legyőzte a nagy esélyesnek számító Felipe Massa Ferrariját.
A lengyel csapata, a BMW Sauber szintén az első pole pozícióját ünnepelhette, eddig csupán két 2. rajthelyet tudtak felmutatni - az idei Ausztrál Nagydíjon Kubica, tavaly a Hungaroringen Nick Heidfeld rajtolhatott az első sorból.
Noha a pénteket uraló Felipe Massa a Q2-ben megfutotta a hétvége legjobb köridejét, végül a 2. rajtkockával kellett megelégednie, mivel a döntő etap kritikus pillanataiban forgalomba ütközött. Eredményében azonban nehéz tankja is szerepet játszhatott, hiszen saját etalonjától is két másodperccel maradt el.
A második sorból a McLaren világbajnoki éllovasa, Lewis Hamilton, valamint az egész hétvégét Massa árnyékában töltő Kimi Räikkönen vághat neki a versenynek, megelőzve Heikki Kovalainen McLarenjét és Nick Heidfeldet.
A mezőny ismét igen szorosan alakult: a három élcsapat mellett négy különböző istálló versenyzői jutottak a Q3-ba. A negyedik sorból a toyotás Jarno Trulli és a williamses Nico Rosberg rajtolhat, az ötödikből pedig a renault-s Fernando Alonso, valamint az idén először a top tízbe kerülő Jenson Button a Honda volánjánál.
Az első etap
Elsőként Nelsinho Piquet iratkozott fel a tabellára, de 1:34.945-es körét Nico Rosberg, Timo Glock és Sébastien Bourdais is percek alatt megjavította, majd Jarno Trulli állt az élre 1:33.886-tal. Ekkor azonban már pályán voltak a McLarenek, és át is vették a vezetést.
Kovalainen 1:33.057-es idejét Hamilton 1:32.758-cal írta felül, de az angol kint maradt egy újabb mért körre, amelyben nyolc ezreddel tovább javított. A két McLaren közé Kubica férkőzött be, majd elhagyták a garázst a Ferrarik is, és a hétvége addigi forgatókönyvnek megfelelően elfoglalták az első két pozíciót.
Hat perccel a leintés előtt Massa a 1:31.937-nél állította meg a stoppert, ami a 2. helyre felzárkózó Räikkönen idejét is 0,715 másodperccel múlta felül. Csakhogy amikor a brazil befejezte kiváló körét, az utolsó bírói poszton sárga zászlót lengettek. Massa ugyanakkor harmadik szektoridejénél a szabadedzéseken már autózott jobbat, így a szabályok értelmében nem vettél el eredményét.
A sárga zászlót Takuma Sato okozta, amikor megcsúszott az utolsó kanyar kijáratának rázókövén, megpördült, és nekicsapódott a belső gumifalnak. A japán a boxbejárat melletti bukótérbe parkolta sérült Super Aguriját, amit a versenyigazgató túl veszélyesnek ítélt, így öt perccel a leintés előtt piros zászlóval félbeszakította az edzést.
Az újraindítás után a Ferrarik, a McLarenek és a BMW-k kivételével minden versenyző a pályára hajtott, hogy újra nekivágjon a piros zászló miatt félbehagyott körének. A legnagyobb meglepetést a Toyoták okozták ekkor, hiszen Jarno Trulli befurakodott a két Ferrari közé a 2. helyre, Timo Glock pedig 6. lett. Kiválóan szerepeltek a Hondák és a Renault-k is.
A kieső helyeken már nem változott a helyzet: a Force Indiák és a Super Agurik mellett Sebastian Vettel és David Coulthard kényszerült búcsúzni, Sébastien Bourdais viszont először repítette a Q2-be a Toro Rossót.
A második etap
A Q2-ben négy percig senki sem merészkedett a pályára, utána viszont szép sorjában mindenki elhagyta a garázst (legkésőbb a két BMW). Az első rohamot Massa nyerte, méghozzá a hétvége magasan legjobb köridejével, sőt az 1:31:188 a tavalyi etalont is meghaladta 0.171 másodperccel. A brazil mögé Kovalainen zárkózott fel öt tizedes hátránnyal, majd Hamilton, Kubica, Kovalainen és Räikkönen következett a sorban.
A mért körök második hullámában a Ferrarikon és a McLareneken, valamint a közöttük tanyázó Kubicán kívül az egész mezőny részt vett, de az első öt pozícióban csupán egy változás történt: Heidfeld feljött csapattársa mögé a 4. helyre, így mindkét BMW megelőzte a McLareneket.
A veszélyzónában páratlan izgalmakat okozott a hajrá. Alonso és Button huszáros hajrában megmenekültek a kieséstől, aminek Barrichello és Glock itta meg a levét. Mark Webber mindössze kilenc ezreddel marad le a Q3-ról, Piquet, Bourdais és Nakajima pedig simán kiesett.
A harmadik etap
Massa a döntő etapra is megtartotta lendületét, és annak ellenére a leggyorsabb lett a mért körök első hullámában, hogy a középső szektorban időt vesztett Nico Rosberg mögött. A Ferrari versenyzője felvezető körén elengedte a németet, de nem számolt azzal, hogy Rosberg egymás után két mért kört iktat be, így nem adja vissza a szívességet.
1:33.339-es körével Massa így is legyőzte Kubicát 0.011 másodperccel, mögéjük a két McLaren zárkózott fel Hamilton, Kovalainen sorrendben. Räikkönen csak utánuk következett az 5. helyen. Ez az öt versenyző a lágy gumikat használták, a mögöttük felsorakozó Heidfeld, Rosberg, Trulli, Button és Alonso viszont a keményebb Brigdestone-keveréket választotta.
A második menetben először Hamilton vette át vezetést 1:33.292-es körével, ez azonban a végelszámolásnál csak a 3. rajthelyre volt elegendő. Kubica ugyanis 1:33.096-tal bejött az első helyre, Massának viszont ismét peche volt, mivel Alonso rossz ütemben engedte maga elé, így 0.027 másodperccel kikapott Kubicától.
A megtett körök száma technikai okokból később kerül kitöltésre a táblázatokban.
Bahreini GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
R. Kubica |
BMW |
B |
0 |
7. |
1:32.893 |
|
 |
3. |
1:31.745 |
|
 |
1. |
1:33.096 |
|
2. |
F. Massa |
FER |
B |
0 |
1. |
1:31.937 |
|
 |
1. |
1:31.188 |
|
 |
2. |
1:33.123 |
|
3. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
0 |
4. |
1:32.750 |
|
 |
5. |
1:31.922 |
|
 |
3. |
1:33.292 |
|
4. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
0 |
3. |
1:32.652 |
|
 |
6. |
1:31.933 |
|
 |
4. |
1:33.418 |
|
5. |
H. Kovalainen |
MCL |
B |
0 |
12. |
1:33.057 |
|
 |
2. |
1:31.718 |
|
 |
5. |
1:33.488 |
|
6. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
0 |
13. |
1:33.137 |
|
 |
4. |
1:31.909 |
|
 |
6. |
1:33.737 |
|
7. |
J. Trulli |
TOY |
B |
0 |
2. |
1:32.493 |
|
 |
7. |
1:32.159 |
|
 |
7. |
1:33.994 |
|
8. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
0 |
8. |
1:32.903 |
|
 |
8. |
1:32.185 |
|
 |
8. |
1:34.015 |
|
9. |
J. Button |
HON |
B |
0 |
5. |
1:32.793 |
|
 |
10. |
1:32.362 |
|
 |
9. |
1:35.057 |
|
10. |
F. Alonso |
REN |
B |
0 |
10. |
1:32.947 |
|
 |
9. |
1:32.345 |
|
 |
10. |
1:35.115 |
|
11. |
M. Webber |
RED |
B |
0 |
14. |
1:33.194 |
|
 |
11. |
1:32.371 |
|
|
|
|
|
12. |
R. Barrichello |
HON |
B |
0 |
9. |
1:32.944 |
|
 |
12. |
1:32.508 |
|
|
|
|
|
13. |
T. Glock |
TOY |
B |
0 |
6. |
1:32.800 |
|
 |
13. |
1:32.528 |
|
|
|
|
|
14. |
N. Piquet |
REN |
B |
0 |
11. |
1:32.975 |
|
 |
14. |
1:32.790 |
|
|
|
|
|
15. |
S. Bourdais |
STR |
B |
0 |
16. |
1:33.415 |
|
 |
15. |
1:32.915 |
|
|
|
|
|
16. |
K. Nakajima |
WIL |
B |
0 |
15. |
1:33.386 |
|
 |
16. |
1:32.943 |
|
|
|
|
|
17. |
D. Coulthard |
RED |
B |
0 |
17. |
1:33.433 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
G. Fisichella |
FOR |
B |
0 |
18. |
1:33.501 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
S. Vettel |
STR |
B |
0 |
19. |
1:33.562 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
A. Sutil |
FOR |
B |
0 |
20. |
1:33.845 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
A. Davidson |
AGU |
B |
0 |
21. |
1:34.140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
T. Sato |
AGU |
B |
0 |
22. |
1:35.725 |
|
|
|
|
|
|
|