2008 : A Ferrari az év első kettős győzelmét aratta Bahreinben - A BMW átvette a vezetést a konstruktőri bajnokságban |
A Ferrari az év első kettős győzelmét aratta Bahreinben - A BMW átvette a vezetést a konstruktőri bajnokságban
2008.04.06. 17:21
Felipe Massa a Bahreini Nagydíjon sima győzelemmel köszörülte ki a tekintélyén az előző két versenyen esett csorbát, visszatornázva magát a világbajnoki küzdelembe, miközben Lewis Hamilton nem szerzett pontot, Heikki Kovalainen pedig a két BMW-től is vereséget szenvedett.
Felipe Massa megismételte tavalyi eredményét Bahreinben, és csapattársa, Kimi Räikkönen előtt fölényes győzelmet aratva állította helyre az évad első két versenyen megtépázott renoméját.
A dobogó legalsó fokára a pole pozícióból induló Robert Kubica állhatott fel, és azzal, hogy BMW-s csapattársa, Nick Heidfeld közvetlenül mögötte ért célba, a bajor istálló átvette a vezetést a konstruktőri világbajnokságban.
Az egyéni lista eddigi éllovasának, Lewis Hamiltonnak nem sikerült pontot szereznie, csapattársa, Heikki Kovalainen azonban behozta a McLarent az 5. helyre. A finnt Jarno Trulli és Mark Webber követte a sorban, és még a williamses Nico Rosberg is elcsípett egy pontot.
A verseny előtt 29 fokig kúszott fel a hőmérő higanyszála, az aszfalt pedig 39 fokos volt, és a mezőnynek a viszonylag erős széllel is meg kellett küzdenie a rajtnál, amit Massa kapott el a legjobban.
Noha a brazil a pálya porosabbik feléről indult, már az első pár méteren magához ragadta a kezdeményezést, és faképnél hagyta az élről induló Kubicát. A lengyel mögé a másik Ferrarit vezető Räikkönen zárkózott fel.
A rajt nagy vesztese a 3. helyről induló Hamilton volt, aki beragadt az indulásnál, és az első kanyart már csak a 10. pozícióban teljesítette. A brit ezután a 2. körben belerohant az egyik kigyorsítási szakaszon feltűnően lassan autózó Fernando Alonso Renault-jába, így ezután ki kellett cserélni az első vezetőszárnyát. A McLaren ezzel megragadta az alkalmat, hogy féltávig megtankolja Hamilton autóját.
A 3. körben Räikkönen látványos manőverrel előzte meg az 1-es kanyar külső ívén Kubicát, így a két Ferrari kéz a kézben kezdett elnyúlni a mezőnytől, melynek tagjai egyébként Rosberg, Nelsinho Piquet és Sébastien Bourdais kivételével a lágyabb keverékű gumin vágtak neki a versenynek. A kör végén Heidfeld megelőzte Kovalainent, a sorrend ezután sokáig nem változott.
Miközben a 6. körtől mindenki egyre jobb tempót diktált, és a két Ferrari is körről körre váltogatva futotta meg a verseny aktuális leggyorsabb körét, Hamilton látványosan lassan haladt a mezőny 18. helyén.
Az élmenők közül először Kubica állt ki a boxba, aki 17 kör után kapott ismét lágy gumikat. A két Ferrari közül meglepetésre az időmérőn gyengébben teljesítő Räikkönen tankolt hamarabb, így az egy körrel később szervízelő Massa kényelmes előnnyel tért vissza a pályára szintén a lágyabb keveréken.
A hátsó taktusokban eközben David Coulthard gondoskodott az izgalmakról, akinek idén már-már szokásává válik, hogy rácsukja az ajtót az őt hátulról előzni próbáló pilótára. Ezúttal Jenson Button volt a szenvedő fél, aki így a rajt utáni defektet követően a 19. körben első szárnycserére is szorult, és nem sokkal később ki is esett a versenyből.
A boxkiállások után a Massa, Räikkönen, Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Trulli, Webber, Rosberg sorrendben haladtak a pontszerző helyen lévő versenyzők, és a második tankolásig újfent a Ferrari pilótapárosa szórakoztatta a közönséget azzal, hogy körönként javítgatták a versenyben futott legjobb időket. Végül sokáig Massa 1:33.600-as ideje jelentette az etalont.
Az éllovasok közül a kiállások második etapját is Räikkönen kezdte meg, így az ismét egy körrel később tankoló Massa 1. helyét a verseny végéig már senki és semmi sem veszélyeztette.
A futam utolsó fázisában a BMW párosa egyre inkább megközelítette Räikkönent, ám a finn vélhetően már nem adott ki magából száz százalékot, és így is biztosan a 2. helyen végzett.
A viszonylag későn, a futam 47. körében kiálló Kovalainen még könnyű autóval és friss gumikon megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A finn 1:33.193-mal száguldott végig a sakhiri aszfaltcsíkon.
Négy körrel a vége előtt Hamilton még megelőzte Kazuki Nakajimát, ám 13. helyével a brit így is pont nélkül zárta a futamot, a világbajnoki összesítésben pedig hátracsúszott a 3. pozícióba.
A versenyen Buttonon kívül csak Sebastian Vettel és Nelsinho Piquet nem ért célba, előbbi a rajtnál ütközött össze Giancarlo Fisichellával, míg utóbbinak már a verseny elejétől rakoncátlankodó váltó miatt kellett félreállnia.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Bahrain International Circuit, Sakhir |
|
|
|
Időpont: |
2008. április 6., vasárnap, 13:30- (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5417 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 28-30 fok, aszfalt: 34-39 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1ó33:27.515 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
1ó31:06.970 |
|
|
57 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
+ |
3.339 |
|
|
57 |
|
3. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
4.998 |
|
|
57 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
8.409 |
|
|
57 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
26.789 |
|
|
57 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
41.314 |
|
|
57 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
45.473 |
|
|
57 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
55.889 |
|
|
57 |
|
9. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1:09.500 |
|
|
57 |
|
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
+ |
1:17.181 |
|
|
57 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
1:17.862 |
|
|
57 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
13. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
14. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
15. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
16. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
|
|
|
20. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
+ |
15 kör |
|
műszaki |
42 |
|
21. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
37 kör |
|
ütközés |
20 |
|
22. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
57 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
H. Kovalainen (McLaren) |
1:33.193 |
|
|
49 |
|
 |
 |
 |
|
|