2008 : A két Ferrari tarolt az első barcelonai edzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Spanyol GP |
A két Ferrari tarolt az első barcelonai edzésen - Pénteki 1. szabadedzés - Spanyol GP
2008.04.25. 15:39
Kimi Räikkönen és Felipe Massa fél másodperccel legyőzték a Ferrari legközelebbi riválisát, Lewis Hamiltont a Spanyol Nagydíj első edzésén, melyen a Super Aguri jelenléte révén a komplett mezőny képviseltette magát.
A ferraris Kimi Räikkönen nyerte a Spanyol Nagydíj első szabadedzését, melynek végén a tréningen végig küszködő csapattársát, Felipe Massát előzte meg fél tizedmásodperccel.
A pénteki első megmérettetésen a komplett mezőny jelen volt, mert a vészjósló hangok ellenére a nemcsak financiális téren, de az autó új festését tekintve is zilált Super Aguri pilótái végül pályára gördültek Barcelonában.
A napsütéses tavaszi időjárási körülmények közt megrendezett edzés első fél órájában gyakorlatilag semmi említésre méltó nem történt, hiszen azon túl, hogy a versenyzők megtették a szokásos tapogatózó körüket, sokáig senki nem merészkedett ki a 22 fokos aszfaltra.
A csendet végül Kazuki Nakajima Williamse törte meg a 26. percben, amikor a japán pilóta 1:24.389-es idejével tette nem túl magasra a mércét a többiek számára.
Kisvártatva a McLaren párosa lazán átvette a vezetést, és sokáig Lewis Hamilton 1:21.192-es köre jelentette az etalont, mely ellen Räikkönen indított rohamot a 46. percben.
A finn versenyző egy hatkörös etap végén szorította le a leggyorsabb köridőt 1:20.649-re, és ezt az edzés végéig már senki nem tudta megjavítani.
Ehhez a legközelebb a másik Ferrarit vezető Felipe Massa volt, aki annak ellenére, hogy fél tizedmásodpercre megközelítette csapattársát, a leglátványosabban küszködő pilóta volt a mezőnyben.
A brazil megpróbáltatásai már rögtön a második mért körén elkezdődtek, melynek során kipördült a pályáról, és ezt a későbbiekben kétszer is megismételte. Massa mindenki másnál kevesebb, mindössze 9 kört töltött a pályán.
Az edzés végén Hamilton még megpróbálta megdönteni Räikkönen idejét, azonban mért köre során megcsúszott, így a brit maradt a 3. helyen, megelőzve Robert Kubicát és csapattársát, Heikki Kovalainent.
A tréning során meglepően erős formát mutatott a Renault párosa, amely biztosan hozta a 6-7. helyeket, így az első felvonásban a középmezőny legerősebb gárdájának bizonyult.
A gyakorlást végig sok kicsúszás jellemezte, Massa bukdácsolásán kívül többek Nico Rosberg, David Coulthard, Jarno Trulli és Anthony Davidson is elhagyta a pályát.
|
|
Pénteki 1. edzés |
4. - Spanyol GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2008. április 25., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 17-21 fok, aszfalt: 22-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton McLaren |
1:21.880 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:20.649 |
207.789 |
|
|
17 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.699 |
207.661 |
0.050 |
0.050 |
9 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.192 |
206.400 |
0.543 |
0.493 |
20 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:21.568 |
205.448 |
0.919 |
0.376 |
20 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.758 |
204.971 |
1.109 |
0.190 |
10 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.933 |
204.533 |
1.284 |
0.175 |
18 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.936 |
204.525 |
1.287 |
0.003 |
21 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.118 |
204.072 |
1.469 |
0.182 |
20 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.278 |
203.675 |
1.629 |
0.160 |
24 |
|
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:22.632 |
202.803 |
1.983 |
0.354 |
16 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:23.002 |
201.899 |
2.353 |
0.370 |
21 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:23.003 |
201.896 |
2.354 |
0.001 |
25 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:23.015 |
201.867 |
2.366 |
0.012 |
14 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.141 |
201.561 |
2.492 |
0.126 |
15 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:23.153 |
201.532 |
2.504 |
0.012 |
24 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.156 |
201.525 |
2.507 |
0.003 |
22 |
|
17. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.196 |
201.428 |
2.547 |
0.040 |
20 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:23.353 |
201.049 |
2.704 |
0.157 |
14 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.952 |
199.614 |
3.303 |
0.599 |
15 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:24.082 |
199.305 |
3.433 |
0.130 |
15 |
|
21. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:24.278 |
198.842 |
3.629 |
0.196 |
14 |
|
22. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:25.068 |
196.995 |
4.419 |
0.790 |
10 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0162 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.649 |
- (4.419) - |
1:25.068 |
 |
|
 |
|
|
|
|