| 2008 : Heidfeld volt a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Spanyol GP |
Heidfeld volt a leggyorsabb az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Spanyol GP
2008.04.26. 12:40
A BMW versenyzője, Nick Heidfeld érte el a legjobb köridőt a Spanyol Nagydíj szoros utolsó szabadedzését, amelyen egyetlen Ferrari vagy McLaren sem került a legjobb nyolc közé.
Továbbra sem lehet eligazodni az erőviszonyokon, hiszen a Spanyol Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén is igencsak összekuszálódott a mezőny. Az élen az utolsó percekig vezető David Coulthardot beelőző Nick Heidfeld végzett. A Ferrari és a McLaren pilótái közül egyedül a 9. Massa került be a legjobb tízbe.
A kvalifikáció előtti utolsó, egyórás gyakorlási lehetőségen az időjárás továbbra is derült arcát mutatta, bár a hőmérő higanyszála nem kúszott olyan magasra, mint pénteken, 20-23 fokot mértek Barcelonában.
Szombat délelőtt hamar benépesült a pálya, ami érthető is, hiszen a pénteki nap után a legtöbb pilóta arra panaszkodott, hogy még nem sikerült megtalálnia a helyes beállításokat. A legtöbben ezt az utolsó, még tét nélküli körözgetés alkalmával igyekeztek pótolni.
A szombati edzés egyébként kísértetiesen hasonlított a pénteki másodikhoz, ezúttal is sokáig érett a meglepetés, ám végül a hajrában egy gyors körrel egy élpilóta, ezúttal Nick Heidfeld, megmentette az élmezőny becsületét.
Az is hasonlóságot jelentett, hogy a papírforma alapján az élre várt nagymenők ezúttal is haloványak voltak, különösen igaz ez a McLaren-Mercedes pilótáira, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen a 11. és 15. helyet kaparintotta meg, de Kimi Räikkönen sem lehet elégedett 13. köridejével. A Ferrari másik pilótája, Felipe Massa legalább a top10-be befért, 9. lett.
De akkor kik végeztek az élmezőnyben? A sokáig vezető David Coulthardot végül Nick Heidfeld taszította le az első helyről. A Renault pilótái, Fernando Alonso és Nelsinho Piquet ezúttal is kitettek magukért, a spanyol 3., a brazil 7. lett.
Robert Kubica a 4. legjobb eredménnyel jelezte, hogy a BMW Sauber jó formában van. A két Toyota mellett pedig Sébastien Bourdais (Toro Rosso) és Jenson Button (Honda) is beférkőzött a legjobb tízbe az időmérő előtt.
Mark Webber műszaki probléma miatt mért kör nélkül fejezte be a tréninget.
Az élmenők visszafogottabb teljesítményét nem hirtelen fellépő formahanyatlás magyarázza, hanem feltehetően az, hogy a Ferrari és a McLaren pilótái már nehezebb autóval köröztek, de a 14 órakor kezdődő időmérő edzésen mindenre fény derül majd.
Érdekesség, hogy a 15. Kovalainen hátránya is egy másodpercnél kisebb volt Heidfelddel szemben, de azt figyelembe véve, hogy mindenki más mennyiségű üzemanyaggal futott, - hasonlóan a helyezésekhez - ennek sincs igazán jelentősége.
|
|
Szombati edzés |
4. - Spanyol GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2008. április 26., szombat |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-23 fok, aszfalt: 28-33 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:21.233 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
1:13.471 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.269 |
206.204 |
|
|
19 |
|
2. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:21.465 |
205.708 |
0.196 |
0.196 |
16 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.599 |
205.370 |
0.330 |
0.134 |
16 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:21.717 |
205.074 |
0.448 |
0.118 |
23 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:21.771 |
204.938 |
0.502 |
0.054 |
21 |
|
6. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.942 |
204.511 |
0.673 |
0.171 |
19 |
|
7. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.992 |
204.386 |
0.723 |
0.050 |
18 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:22.060 |
204.216 |
0.791 |
0.068 |
17 |
|
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.075 |
204.179 |
0.806 |
0.015 |
16 |
|
10. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:22.081 |
204.164 |
0.812 |
0.006 |
23 |
|
11. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.094 |
204.132 |
0.825 |
0.013 |
15 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:22.174 |
203.933 |
0.905 |
0.080 |
19 |
|
13. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:22.176 |
203.928 |
0.907 |
0.002 |
18 |
|
14. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:22.189 |
203.896 |
0.920 |
0.013 |
16 |
|
15. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:22.220 |
203.819 |
0.951 |
0.031 |
16 |
|
16. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.292 |
203.641 |
1.023 |
0.072 |
20 |
|
17. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:22.350 |
203.497 |
1.081 |
0.058 |
17 |
|
18. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.466 |
203.211 |
1.197 |
0.116 |
22 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.689 |
202.663 |
1.420 |
0.223 |
21 |
|
20. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:23.726 |
200.153 |
2.457 |
1.037 |
16 |
|
21. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
1:23.921 |
199.688 |
2.652 |
0.195 |
15 |
|
22. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0098 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:21.269 |
- (2.652) - |
1:23.921 |
 |
|
 |
|
|
|
| |