2008 : Räikkönen győzelemmel növelte pontelőnyét Barcelonában - Kovalainen szerencsés kimenetelű balesetet szenvedett |
Räikkönen győzelemmel növelte pontelőnyét Barcelonában - Kovalainen szerencsés kimenetelű balesetet szenvedett
2008.04.27. 17:49
Kimi Räikkönen a Ferrari zsinórban harmadik futamgyőzelmét aratta, amikor a vasárnapi Spanyol Nagydíjon maga mögé utasította csapattársát, Felipe Massát. A csak látszólag szoros versenyen, a sok kiesés ellenére Heikki Kovalainen ijesztőnek tűnő, de szerencsés kimenetelű balesete szolgáltatta a legnagyobb izgalmat.
Kimi Räikkönen kilenc pontra növelte előnyét Lewis Hamilton előtt a Spanyol Nagydíjon aratott magabiztos diadalával, amely a rajt után egy pillanatig sem forgott veszélyben.
A 2. helyen Felipe Massát intették le, így a Ferrari zsinórban második kettős győzelmét aratta az idén. A dobogó harmadik fokára Hamilton állhatott fel, míg az első sorból rajtoló Fernando Alonso versenyének motorhiba vetett végett.
A futam legemlékezetesebb pillanatát Heikki Kovalainen 22. körben elszenvedett balesete jelentette, amelyet követően percekig semmit sem lehetett tudni a finn állapotáról, de végül kiderült, hogy a McLaren versenyzője sérülés nélkül megúszta a bukást.
Kovalainen a Campsa-kanyarban fúródott nagy sebességgel, frontálisan a gumifalba, miután kidurrant a bal első kereke. A defektet az előzetes vizsgálatok szerint az okozta, hogy egy kavics szorult a féknyereg és kerékfelni közé, és felsértette a gumiabroncsot.
Maga a verseny lényegében az első körben eldőlt. Bár Alonso jól kapta el a rajtot, a célegyenes poros oldalán nem tudott jól kigyorsítani, így a pole pozícióból startoló Räikkönen simán megtartotta a vezető helyet, és a Renault spanyol versenyzőjét még Massa is megelőzte. Egy sorral hátrébb Robert Kubica is pozíciót vesztett Hamiltonnal szemben.
A mezőny vége ezúttal sem úszta meg baleset nélkül a rajtot. Adrian Sutil David Coulthardot akarta megelőzni, de megpördült, és Sebastian Vettel már nem tudta elkerülni az ütközést. A Toro Rosso német versenyzője az idén harmadszor esett ki az első körben.
A koccanás miatt pályára küldték a Safety Cart, és a futamot csak a 4. körben indították ismét útjára, de három körrel később újabb baleset történt. Nelson Piquet, miután egy megpördülés miatt a 10. helyről a mezőny végére csúszott vissza, Sébastien Bourdais megelőzésével próbált felzárkózni, a francia azonban nem számított az ambiciózus manőverre, és rácsukta az autót a Renault újoncára. Mindketten kiestek, de a biztonsági autóra immár nem volt szükség.
Räikkönen eközben lassan, de biztosan növelte az előnyét Massával szemben. A 15. körben már 3.3 másodperccel vezetett csapattársa előtt, míg Alonso hátránya 8.2 másodpercre rúgott. A spanyol nyakában Hamilton lihegett, de a McLaren sztárja akkor sem tudott közelebb kerülni a Ferrarikhoz, amikor a Renault a 16. körben kiállt előle tankolni.
Alonso autója nem volt sokkal könnyebb riválisainál, két körrel később Massa is kereket cserélt, majd közvetlenül utána Räikkönen is. A duó gond nélkül visszavette a vezetést, mert bár Hamilton és Kubica két körrel tovább maradtak a pályán, hátrányuk a kiállások előtt jócskán meghaladta a 10 másodpercet. A lemaradás azonban Kovalainen balesete és az ismét beküldött Safety Car miatt semmivé foszlott.
A biztonsági autó Nick Heidfeldet is érzékenyen érintette, mivel még azelőtt tankolnia kellett, hogy a mezőny felsorakozott volna a biztonsági autó mögött. Ezért 10 másodperces stop&go büntetés jár, ami a 7. helyről a mezőny végére száműzte a BMW német pilótáját, aki így nem szerzett pontot Barcelonában.
Amikor a 28. körben meglengették a zöld zászlót, a mezőny Räikkönen, Massa, Hamilton, Kubica, Alonso sorrendben folytatta a körözést, de a spanyol Renault-ja a 35. körben elfüstölt. Hat körrel később Nico Rosberg Williams-Toyotája is ugyanilyen sorsa jutott, így a mezőny 13 autóra olvadt.
A futam középső harmadában Räikkönen 3.3 másodperces előnyt szedett össze Massa előtt, ráadásul ismét a brazilnak kellett először tankolnia. Amikor erre a 46. körben sor került, Räikkönen a verseny leggyorsabb körével nyomatékosította fölényét, habár a kiállás során kis híján meggyűlt a baja a boxutcai forgalommal: tankolása eleve két másodperccel tovább tartott Massáénál, majd várnia kellett egy elhaladó BMW-re.
A finn előnye így az utolsó etap kezdetére 1.9 másodpercre olvadt, ám ezt Massa nem tudta tovább csökkenteni. A Ferrarik - a mezőny minden egyes tagjához hasonlóan - csak az utolsó etapra kapták meg a keményebb gumikat, és két körön át visszaesett a tempójuk, ezt azonban Hamilton és Kubica képtelen volt kihasználni.
A futam az élmezőny mögött sem volt sokkal érdekfeszítőbb: a Spanyol Nagydíj mindössze két kerék kerék elleni előzést hozott.
Az 55. körben a felzárkózó Heidfeld kerülte meg Giancarlo Fisichella körökön át hiába ostromolt Force Indiáját az első kanyarban, a 63-ikban pedig Coulthard fékezte ki Takuma Satót. A skót néhány körrel korábban defektet kapott, amikor Timo Glock egy túl optimista manőver során első szárnyával kilyukasztotta a skót bal hátsó abroncsát.
A négy élversenyző mögött óriási űr tátongott: az 5. helyen célba érő Mark Webber hátránya már 36 másodperc volt a befutóban. Az ausztrál végig uralta a középmezőnyt a Red Bullal, a sokáig mögötte haladó toyotás Jarno Trulli azonban egy soron kívüli boxkiállás miatt végül a 8. helyre csúszott vissza, átengedve a terepet a Honda első idei pontjait begyűjtő Jenson Buttonnak, valamint a williamses Kazuki Nakajimának.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Időpont: |
2008. április 27., vasárnap, 14:00- (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4655 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 23-24 fok, aszfalt: 35-41 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Massa (Ferrari) |
1ó31:36.230 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
|
1ó38:19.053 |
|
|
66 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
3.228 |
|
|
66 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
4.187 |
|
|
66 |
|
4. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
5.694 |
|
|
66 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
35.938 |
|
|
66 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
53.010 |
|
|
66 |
|
7. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
+ |
58.224 |
|
|
66 |
|
8. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
59.435 |
|
|
66 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
1:03.073 |
|
|
66 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
|
13. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
65 |
|
|
|
|
14. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
25 kör |
|
motor |
41 |
|
15. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
+ |
32 kör |
|
motor |
34 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
32 kör |
|
műszaki |
34 |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
45 kör |
|
defekt |
21 |
|
18. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Super Aguri-Honda |
B |
+ |
58 kör |
|
műszaki |
8 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
59 kör |
|
ütközés |
7 |
|
20. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
+ |
60 kör |
|
ütközés |
6 |
|
21. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
+ |
66 kör |
|
kicsúszás |
0 |
|
22. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
66 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:21.670 |
|
|
46 |
|
 |
 |
 |
|
|