2008 : Räikkönen vette át a vezetést Isztambulban - Pénteki 2. szabadedzés - Török GP |
Räikkönen vette át a vezetést Isztambulban - Pénteki 2. szabadedzés - Török GP
2008.05.09. 15:21
A Török Nagydíj pénteki második szabadedzésén a délelőtti tréninget váltóhiba miatt kihagyó Kimi Räikkönen vette át a vezetést Isztambulban, a hideg, kezdetben vizes pályán megelőzve Lewis Hamiltont, valamint saját csapattársát, Felipe Massát.
Kimi Räikkönen nyerte a Török Nagydíj második pénteki szabadedzését, melynek során Lewis Hamiltont, és csapattársát Felipe Massát utasította maga mögé.
Az isztambuli aszfaltcsík ezúttal is nedves állapotban várta a mezőnyt, ám ezúttal nem a török pályamunkások, hanem az égiek jóvoltából kellett előszedni a csapatoknak a vizes gumikat.
A mindössze 18 fokos pályára először a Toyota pilótapárosa látogatott ki egy-egy tapogatózó körre, az első mért kör azonban Sébastien Bourdais nevéhez fűződik, aki intermediate gumikon futotta meg 1:37.723-as idejét.
A versenyzők a borongós koradélutáni edzés következő perceit a szemerkélő eső miatt inkább saját boxaikba behúzódva töltötték, ahol kedélyes beszélgetéssel ütöttek el még jó negyedórát.
A váltóhibája miatt délelőtt mindössze 3 kört teljesítő Kimi Räikkönen végül a 18. percben kemény keverékű száraz gumikon gurult a pályára és a 7 körös etapja végén megfutott 1:27.543-as köre annyira erősnek bizonyult, hogy ezt az edzés végéig már senkinek nem sikerült megdöntenie.
Délelőtthöz hasonlóan a második tréninget is számos csúszkálás, driftelés és kipördülés jellemezte, ezek közül a leglátványosabbat Mark Webber produkálta, aki a pénteki napon a versenyzők mumusának számító 3-as kanyarban vesztette el uralmát Red Bullja fölött, amely a korlátnak csapódva ripityáratört.
Az incidens miatt 7 percre le is állították az edzést, ezután azonban különösebb izgalmak nélkül csordogáltak a következő percek, leszámítva a már megszokott csúszkálásokat.
A versenyzők többsége a gyakorlás végén vetette be a lágyabb keverékű gumikat, és noha többen is javítottak saját idejükön, az 1. helyet senkinek nem sikerült átvennie Räikkönentől. Ehhez Hamilton állt a legközelebb, aki három perccel a leintés előtt 36 ezreddel közelítette meg a finn idejét.
Massa szintén lágy gumikkal próbálkozott, ám 1:27.766-os ideje végül csak a 3. helyre lett elég. A brazil mögé meglepetésre a Red Bull versenyzője, David Coulthard ért oda, aki a középső szektorban mindenki másnál gyorsabbnak bizonyult.
Ezen a délutánon szinte nem volt olyan versenyző, akin az Istanbul Park csúszós kanyarjai ne fogtak volna ki, így az edzés nagy részét a boxban töltő Adrian Sutilon, Nico Rosbergen, Fernando Alonsón és az első szárnyát is letörő Timo Glockon kívül többek is küszködtek a körülményekkel.
|
|
Pénteki 2. edzés |
5. - Török GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Isztambul, Törökország |
|
|
|
Időpont: |
2008. május 9., péntek, 13:00-14:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 13-14 fok, aszfalt: 18-21 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:28.469 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (McLaren), 2005. |
1:24.770 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:27.543 |
219.595 |
|
|
30 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.579 |
219.505 |
0.036 |
0.036 |
31 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:27.682 |
219.247 |
0.139 |
0.103 |
29 |
|
4. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:27.763 |
219.044 |
0.220 |
0.081 |
24 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:27.954 |
218.569 |
0.411 |
0.191 |
27 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:28.431 |
217.390 |
0.888 |
0.477 |
29 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:28.619 |
216.929 |
1.076 |
0.188 |
29 |
|
8. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:28.664 |
216.819 |
1.121 |
0.045 |
27 |
|
9. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:28.681 |
216.777 |
1.138 |
0.017 |
26 |
|
10. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:28.817 |
216.445 |
1.274 |
0.136 |
31 |
|
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:28.826 |
216.423 |
1.283 |
0.009 |
28 |
|
12. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:28.849 |
216.367 |
1.306 |
0.023 |
26 |
|
13. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:28.907 |
216.226 |
1.364 |
0.058 |
29 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:29.008 |
215.981 |
1.465 |
0.101 |
35 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:29.024 |
215.942 |
1.481 |
0.016 |
22 |
|
16. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:29.212 |
215.487 |
1.669 |
0.188 |
26 |
|
17. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:29.462 |
214.885 |
1.919 |
0.250 |
30 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:29.630 |
214.482 |
2.087 |
0.168 |
32 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:29.633 |
214.475 |
2.090 |
0.003 |
4 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:30.832 |
211.643 |
3.289 |
1.199 |
9 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0121 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:27.543 |
- (3.289) - |
1:30.832 |
 |
|
 |
|
|
|
|