| 2008 : Räikkönen Hamilton előzte meg a Monacói nyitóedzésen - Csütörtöki 1. szabadedzés - Monaco GP |
Räikkönen Hamilton előzte meg a Monacói nyitóedzésen - Csütörtöki 1. szabadedzés - Monaco GP
2008.05.22. 12:03
A Ferrari és a McLaren között kiegyenlített volt a küzdelem a Monacói Nagydíj csütörtök délelőtti szabadedzésén, amelyet negyedórára meg kellett szakítani egy fellazult csatornafedél miatt. Egyedül Kimi Räikkönen tudta 1:16 alá szorítani a köridőt.
A Ferrari és a McLaren szoros küzdelmét hozta a Monacói Nagydíj csütörtök délelőtti szabadedzése, ami azt látszik igazolni, hogy a két csapat tavaly óta a várakozásoknak megfelelően közelebb került egymáshoz a kanyargós utcai pályán.
A tabella élén végül a Ferrari címvédője, Kimi Räikkönen végzett, aki egyedüliként szorította 1:16 alá a köridőt, 0.268 másodpercet verve a McLaren-es Lewis Hamiltonra. A finn versenyző körideje egy teljes másodperccel jobb annál, mint amivel Fernando Alonso egy éve ilyenkor megszerezte az 1. helyet.
Eleinte Hamilton tűnt a legerősebbnek az élmezőnyből. Az első mért kört az edzés 17. percében Sébastien Bourdais tette meg a Toro Rossóval, majd 11 perccel később Nico Rosberg 1:19.490-es időeredménye révén megkaparintotta tőle a vezetést. Rosberg tovább javított, mielőtt Hamilton a 36. percben, 1:17.593-as körével az élre repítette McLarenjét.
Egy perccel később a két Ferrari, Felipe Massáé és Räikkönené is felzárkózott mögé, máris két élcsapat küzdelmévé varázsolva az edzést. Az első helyek sorsába ettől kezdve senki más nem tudott beleszólni, még a BMW Sauber is fél másodperccel lassabbnak bizonyult náluk.
Räikkönen a 38. percben átvette ugyan a vezetést, de csak egyetlen pillanatra, mielőtt Hamilton 1:16.612-vel visszavágott neki.
Az 54. percben piros zászlóval megszakították az edzést, mert a Ste. Devote utáni emelkedő bal oldalán, közvetlenül a védőkorlát mellett meglazult egy vízelvezető csatornafedele. A versenyigazgató Charlie Whiting, valamint az FIA megfigyelője, Herbie Blash is kimentek a helyszínre terepszemlét tartani, majd megjelent ott egy brigád is, orvosolva a problémát.
Amikor a tréninget 16 perccel később újraindították, az egész mezőny azonnal kiment a pályára, hogy kihasználja a fennmaradó időt. A szűk Monacóban, ahol a rutin különösen fontos, a versenyzők egyébként is több kört szoktak megtenni a szokásosnál, és így volt ezt most is: a legtöbben már egészen az edzés végéig a pályán maradtak, egyetlen hosszú etapot teljesítve.
A 74. percben Jarno Trulli a korlátnak koccant az alagút előtt, a Portier-nél, s mivel Toyotáján eltört a bal hátsó felfüggesztés, hamarosan leparkolt a pálya szélére. Röviddel ezután így tett Nick Heidfeld is, jóllehet, őt valószínűleg műszaki hiba kényszerítette megállásra.
Noha Hamilton is javított korábbi köridején, Räikkönen, aki fokozatosan ledolgozta a hátrányát vele szemben, a 81. percben végül meg is előzte őt, beállítva az 1:15.948-as végeredményt. Ekkor még Massa állt a 3. helyen, ám a hajrában Heikki Kovalainen, aki addig jelentősen lassabb volt társainál, beférkőzött elé, mindössze 32 ezredmásodperccel maradva le Hamiltontól is.
A Ferrarik és a McLarenek után Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak a Williams-szel, majd Kubica és Fernando Alonso következett, de az utóbbi már 1.550 másodperces hátránnyal. A tabella másik végén Nelsinho Piquet és Sebastian Vettel zárta az edzést, valamint David Coulthard, aki egyetlen mért kört sem tett meg, mert Red Bullja a 43. percben megállt az alagút kijáratánál.
|
|
Csütörtöki 1. edzés |
6. - Monacó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2008. május 22., csütörtök, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-20 fok, aszfalt: 19-25 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (McLaren) |
1:16.973 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:15.948 |
158.319 |
|
|
26 |
|
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:16.216 |
157.762 |
0.268 |
0.268 |
27 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:16.248 |
157.696 |
0.300 |
0.032 |
28 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.292 |
157.605 |
0.344 |
0.044 |
26 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.653 |
156.863 |
0.705 |
0.361 |
27 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:16.834 |
156.493 |
0.886 |
0.181 |
23 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:17.498 |
155.152 |
1.550 |
0.664 |
25 |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:17.511 |
155.126 |
1.563 |
0.013 |
26 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.798 |
154.554 |
1.850 |
0.287 |
23 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.835 |
154.481 |
1.887 |
0.037 |
26 |
|
11. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:17.942 |
154.269 |
1.994 |
0.107 |
26 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:18.153 |
153.852 |
2.205 |
0.211 |
26 |
|
13. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:18.245 |
153.671 |
2.297 |
0.092 |
30 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:18.263 |
153.636 |
2.315 |
0.018 |
13 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:18.274 |
153.614 |
2.326 |
0.011 |
28 |
|
16. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:18.360 |
153.446 |
2.412 |
0.086 |
16 |
|
17. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:18.360 |
153.446 |
2.412 |
0.000 |
25 |
|
18. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:18.955 |
152.289 |
3.007 |
0.595 |
32 |
|
19. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:19.176 |
151.864 |
3.228 |
0.221 |
35 |
|
20. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
|
- |
|
|
3 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0119 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.948 |
- (3.228) - |
1:19.176 |
 |
|
 |
|
|
|
| |