2008 : Hamilton délután átvette a vezetést Monacóban - Csütörtöki 2. szabadedzés - Monacói GP |
Hamilton délután átvette a vezetést Monacóban - Csütörtöki 2. szabadedzés - Monacói GP
2008.05.22. 17:12
Délután Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Monacóban, jelentős előnnyel maga mögé utasítva Nico Rosberget és a szuperlágy gumikon, a hajrában nem gyorsuló Kimi Räikkönent.
A Monacói Nagydíj csütörtöki edzésnapjának délutánján Lewis Hamilton uralta a pályát, magabiztosan kordában tartva ellenfeleit, köztük a Ferrari párosát is.
A délelőttihez képest 10-11 fokkal melegebb pályán hamar megkezdődött az akció, ahogy a csapatok igyekeztek minél több lehetőséget adni versenyzőiknek a gyakorlásra a szűk utcákon. Nick Heidfeld már a 3. percben megtett egy mért kört a BMW Sauberrel, őt Nico Rosberg, majd a 10. percben a délelőtti leggyorsabb Kimi Räikkönen váltotta az élen.
Hamilton ekkor 0.079 másodperces hátránnyal még csak a 2. helyen állt, 2 perccel később azonban 1:16.283-as körével átvette a vezetést, amit a következő szűk 80 percben már csupán egyszer, átmenetileg engedett ki a kezéből.
Ezután egy ideig mindössze 0.079 másodperc választotta el egymástól az első négy helyezettet - Hamiltont, a nagyot vágtázó Fernando Alonsót, Räikkönent, valamint Felipe Massát -, de a McLaren versenyzője a 28. percben, 1:15.688-nal megfutotta a hétvége addigi legjobb körét.
Félidőben többen elkezdték kipróbálni a Bridgestone által tavaly óta módosított szuperlágy gumikat is, amelyeket a csapatok idén erre a nagydíjhétvégére kaptak meg először, s Nico Rosberg a jobb tapadást kihasználva, 1:15.533-as eredményével ideiglenesen letaszította Hamiltont a tabella éléről.
Hamilton aztán az 54. percben, szintén a szuperlágy gumikon állította be az 1:15.140-es végeredményt. Noha a hajrában a Ferrari is ezzel a keverékkel küldte a pályára az autóit, Räikkönen nem tudott Rosberg elé kerülni, Massa pedig még nála is 3 tizedmásodperccel lassabbnak bizonyult, még ha Heikki Kovalainen McLarenjét sikerült is megelőznie.
Hátrébb, akárcsak délelőtt, Robert Kubica és Fernando Alonso következett, a Renault számára azonban nem alakult zökkenőmentesen az edzés, ugyanis mindkét versenyzője kísértetiesen hasonló kicsúszással veszítette el a hátsó vezetőszárnyát a Ste. Devote-ban.
Először, az 51. percben Nelsinho Piquet autója vált túlkormányzottá a célegyenes végén található kanyarban, a Renault háttal a gumifalnak csapódott. Negyedórával később ugyanígy járt Alonso is, s habár csak súrolta a falat, az ő autójáról Piquet-ével ellentétben teljesen letört a szárny. Ekkor 2 percre meg is szakították az edzést piros zászlóval.
Massa még a 18. percben elsodorta az egyik bóját az Uszoda második sikánjánál, melynek egyik darabjára röviddel később éppen csapattársa, Räikkönen futott rá, míg néhány perccel a leintés előtt Adrian Sutil a Rascasse korlátjának koccant, letörve a Force India első vezetőszárnyát.
|
|
Csütörtöki 2. edzés |
6. - Monacó-i GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Monte Carlo, Monaco |
|
|
|
Időpont: |
2008. május 22., csütörtök, 14:00-15:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
3340 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 19-20 fok, aszfalt: 28-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (McLaren) |
1:15.940 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J. Trulli (Renault), 2004. |
1:13.985 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.140 |
160.021 |
|
|
40 |
|
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:15.533 |
159.189 |
0.393 |
0.393 |
39 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:15.572 |
159.107 |
0.432 |
0.039 |
42 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:15.869 |
158.484 |
0.729 |
0.297 |
37 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.881 |
158.459 |
0.741 |
0.012 |
39 |
|
6. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:16.296 |
157.597 |
1.156 |
0.415 |
34 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:16.310 |
157.568 |
1.170 |
0.014 |
27 |
|
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:16.351 |
157.483 |
1.211 |
0.041 |
45 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:16.372 |
157.440 |
1.232 |
0.021 |
40 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:16.418 |
157.345 |
1.278 |
0.046 |
32 |
|
11. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:16.426 |
157.329 |
1.286 |
0.008 |
44 |
|
12. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:16.688 |
156.791 |
1.548 |
0.262 |
46 |
|
13. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.094 |
155.965 |
1.954 |
0.406 |
39 |
|
14. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.131 |
155.891 |
1.991 |
0.037 |
39 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:17.246 |
155.659 |
2.106 |
0.115 |
35 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.251 |
155.648 |
2.111 |
0.005 |
33 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.379 |
155.391 |
2.239 |
0.128 |
28 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.581 |
154.986 |
2.441 |
0.202 |
38 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:18.176 |
153.807 |
3.036 |
0.595 |
31 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:18.225 |
153.710 |
3.085 |
0.049 |
38 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0113 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.140 |
- (3.085) - |
1:18.225 |
 |
|
 |
|
|
|
|