Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Ismét Massáé a pole, a Ferrarié az első sor Monacóban - Elmaradt a McLaren-uralom

Ismét Massáé a pole, a Ferrarié az első sor Monacóban - Elmaradt a McLaren-uralom

  2008.05.24. 16:03

A Ferrari megdöntötte a McLaren tavalyi uralmát Monacóban, amikor Felipe Massa az időmérő edzés mindhárom etapját uralva megszerezte idei 3. pole pozícióját, maga mögé utasítva csapattársát, Kimi Räikkönent.

A beígért eső nem érkezett meg, és a tavalyi verseny alapján várt McLaren-hegemónia sem érvényesült a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, amelyet meglepetésre az első etaptól az utolsóig Felipe Massa uralt a Ferrarival.

Massa saját 12., a Ferrari idei 4. pole pozícióját szerezte meg, amikor a Q3 utolsó pillanataiban, egy szépen összerakott körrel maga mögé utasította csapattársát, Kimi Räikkönent, valamint a McLaren-es Lewis Hamiltont. A Ferrari Michael Schumacher 2001-es győzelme óta nem tudott nyerni Monacóban, s mivel a szűk utcai pályán a jó rajthelynek a szokásosnál is nagyobb jelentősége van, Massa reményeire holnap a várt eső mérheti a legsúlyosabb csapást.

A brazil versenyző teljesítménye saját mérnökét, Rob Smedley-t is meglepte, aki azt mondta, "sokkolta" őt az eredmény, mert nem az időmérőt, hanem a futamot szem előtt tartva taktikáztak az időmérőn.

A második rajtsort a McLaren párosa, Hamilton és Heikki Kovalainen foglalta el. Noha a pálya első szektorában mindig magabiztosan a leggyorsabb volt, Hamiltonnak a teljes körben nem sikerült felvennie a versenyt a Ferrarikkal.

A BMW Saubertől ezúttal csak Robert Kubica jutott el a Q3-ig, aki az 5. helyet szerezte meg, a Q2-ben káprázatosan gyors Nico Rosberg pedig a jelek szerint nem akart kirívóan alacsony üzemanyagszinttel harcba szállni a pole pozícióért, mert korábbi időeredményén sokat rontva csak 6. lett.

Elvileg bejutott ugyan a döntőbe David Coulthard is, ő azonban a második etap végén elszenvedett balesete miatt nem tudott részt venni a Q3-ban.

Az első etap

David Coulthard, aki délelőtt olajnyomás-problémák miatt nem tett meg mért kört, ezért most elsőként ment ki a korábbi eső miatt még mindig csúszós pályára, 1:18.539 alatt cibálta körbe Red Bullját. Rövidesen az új Toro Rossót kormányzó Sebastian Vettel állt az élre 1:17.862-vel, Coulthard azonban egy második körrel visszavette tőle a vezetést, miközben Sébastian Bourdais felkapaszkodott mögéjük harmadiknak.

Vettel 1:16.955-tel ismét előre került, de ekkor, a 6. percben, kihajtott a pályára a McLarenjét délelőtt összetörő Heikki Kovalainen is, hogy 0.149 másodperces előnnyel megelőzze a Toro Rossót. Elsőre Kimi Räikkönen is csak egy tizeddel volt gyorsabb Vettelnél, csapattársa, Felipe Massa viszont 1:16.604-gyel azonnal a tabella élére állt.

Ekkor érkezett Nico Rosberg, hogy 1:16.116 alatt teljesítse a körét a Williams-szel, mielőtt Kovalainen megkaparintotta a 2. helyet, maga mögé utasítva Massát.

Még 10 perc volt hátra, amikor Fernando Alonso Räikkönen Ferrariját legyűrve 4. lett, a Renault másik versenyzője, Nelsinho Piquet pedig a Ste. Devote féktávján megcsúszva a szuperlágy gumikon kénytelen volt kigurulni a bukótérbe. A versenyzők többsége a keményebb Bridgestone-t részesítette előnyben.

Räikkönen 1:15.717-tel az élre állt, de csak addig, mígnem Lewis Hamilton 1:15.582-vel nála is gyorsabbnak bizonyult. Öt perccel a kaotikus etap vége előtt Bourdais, aki ekkor a 19. helyen állt, levágta az alagút utáni sikánt, miközben a BMW-k is megtették első mért köreiket. Robert Kubica ekkor a 4., Nick Heidfeld a 13. helyen állt.

A 17. percben Kovalainen egy második menetben 1:15.295-re javította az időeredményét, a 2. helyre száműzve Hamiltont. Ám az utolsó pillanatban Massa is visszatért a pályára, és 1:15.190-nel, középen 37.0-es részidőt futva végleg megkaparintotta a vezetést.

Bourdais végül mindössze 5 századmásodperccel csúszott le a továbbjutásról, s rajta kívül kiesett Piquet, Vettel, valamint a két Force India is. De Heidfeld is csak a nem különösebben biztató 14. helyen verekedte be magát a középső etapba.

A második etap

Most érdekes módon Alonso és Räikkönen hajtott elsőként a pályára, azt sugallva, hogy ebben az etapban két menetet terveznek. Alonso 1:16.511-es körrel nyitotta meg a sort, miközben a versenyirányítás közölte, hogy vizsgálnak egy incidenst - vélhetően feltartást -, amely Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella között történt.

Räikkönen 1:15.404 alatt teljesítve a körét átvette a vezetést, de Massa a hétvége eddigi legjobb időeredményével, 1:15.110-zel azonnal rákontrázott. Hamilton a pálya első szektorában szenzációsan jó, 19.5-ös részidőt ért el, ám a Grand Hotel hajtűben megcsúszott, így csak a két Ferrari mögé hozta be McLarenjét.

Ekkor már mind többen tértek át a szuperlágy gumira - Massa, Hamilton, valamint a 4. helyen álló Kovalainen is ezen futotta a legjobb körét.

Négy perccel az etap vége előtt újra felpörögtek az események, amikor Hamilton, nyomában a többi élmenővel, másodszor is kihajtott a boxutcából. Noha egy hajszállal javított korábbi köridején, 2. maradt a garázsban pihenő Massa mögött, sőt, a következő pillanatban még a nagyot hajrázó Rosberg is hátrébb tolta őt a tabellán.

Alonso a finisben felkapaszkodott a továbbjutást jelentő 9. helyre. David Coulthard is a 10. helyre kormányozta Red Bullját, utána azonban az alagútból kihajtva a bal oldali védőkorlátnak csapódott, majd az autója letört kerekekkel a gumifalban állt meg. Az egyik kereke elgurult a pályán, akadályozva azokat, akik még a mért körükön jártak.

Heidfeld meglepetésre kiesett, ahogy nem léphetett tovább a Q3-ba Timo Glock, Kazuki Nakajima, és a Honda párosa sem.

A harmadik etap

Kovalainen 1:16.621-gyel kezdte meg a Q3-at, de csak addig maradhatott az élen, amíg csapattársa, Hamilton - aki az Anthony Noghes-ban látványos farolást mutatott be - át nem vette tőle a vezetést. Räikkönen azonban nála is gyorsabb volt, 1:16.112-vel megszerezve az 1. helyet a Ferrarinak.

Első körével Massa erőfeszítései ekkor csak a 3. helyre bizonyultak elegendőnek, miközben Alonso a kemény gumikat használva beszúrta Renault-ját ötödiknek, Kovalainen és Mark Webber közé. Még három perc volt hátra, amikor Kubica egy elfékezést követően megelőzte Hamiltont a BMW Sauberrel.

Räikkönen a döntő rohamban 1:15.815-re szépített, és Kovalainen felzárkózott mögé, a 2. helyre. Hamilton az első szektorban ismét villámgyors volt, de így is lemaradt Räikkönentől, Massa viszont az utolsó pillanatban kihúzott még néhány döntő századmásodpercet a kalapból, és elhódította a pole pozíciót.

Alonso a 7. rajtkockát biztosította be magának, beférkőzve Jarno Trulli Toyotája, valamint Webber Red Bullja elé.

A megtett körök száma technikai okokból később kerül kitöltésre a táblázatokban.

Monacó-i GP
Az időmérő edzések összesített eredménye
 
 
 
Végső sorrend
  1. etap   2. etap   3. etap
P Név Csap G Ö P Köridő K M P Köridő K M P Köridő K
1. F. Massa FER B 0 1. 1:15.190   1. 1:15.110   1. 1:15.787  
2. K. Räikkönen FER B 0 4. 1:15.717   5. 1:15.404   2. 1:15.815  
3. L. Hamilton MCL B 0 3. 1:15.582   3. 1:15.322   3. 1:15.839  
4. H. Kovalainen MCL B 0 2. 1:15.295   4. 1:15.389   4. 1:16.165  
5. R. Kubica BMW B 0 6. 1:15.977   6. 1:15.483   5. 1:16.171  
6. N. Rosberg WIL B 0 5. 1:15.935   2. 1:15.287   6. 1:16.548  
7. F. Alonso REN B 0 13. 1:16.646   9. 1:15.827   7. 1:16.852  
8. J. Trulli TOY B 0 12. 1:16.306   7. 1:15.598   8. 1:17.203  
9. M. Webber RED B 0 7. 1:16.074   8. 1:15.745   9. 1:17.343  
10. D. Coulthard RED B 0 8. 1:16.086   10. 1:15.839   10.    
11. T. Glock TOY B 0 11. 1:16.285   11. 1:15.907          
12. J. Button HON B 0 10. 1:16.259   12. 1:16.101          
13. N. Heidfeld BMW B 0 14. 1:16.650   13. 1:16.455          
14. K. Nakajima WIL B 0 15. 1:16.756   14. 1:16.479          
15. R. Barrichello HON B 0 9. 1:16.208   15. 1:16.537          
16. S. Bourdais STR B 0 16. 1:16.806                  
17. N. Piquet REN B 0 17. 1:16.933                  
18. S. Vettel STR B 0 18. 1:16.955                  
19. A. Sutil FOR B 0 19. 1:17.225                  
20. G. Fisichella FOR B 0 20. 1:17.823              

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG