2008 : Massa nyerte az első edzést a felszáradó Montrealban - Pénteki 1. szabadedzés - Kanadai GP |
Massa nyerte az első edzést a felszáradó Montrealban - Pénteki 1. szabadedzés - Kanadai GP
2008.06.06. 19:06
Felipe Massa érte el a legjobb köridőt a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén, amelynek első felét vizes, második felét száraz pályán rendeztek. A Ferrari versenyzője Robert Kubicát és Heikki Kovalainent előzte meg.
Felipe Massa nyerte a Kanadai Nagydíj pénteki első szabadedzését, melynek végeredménye csak a leintés utáni másodpercekben alakult ki, amikor a brazil mögé Robert Kubica és Heikki Kovalainen zárkózott fel.
A két héttel ezelőtti monacói esőáztatta futam után a mezőny Montrealban is ismerős terepen vághatott neki a 90 perces edzésnek, ahol újból nedves aszfalt várt a versenyzőkre.
Az első percekben a szokásos tapogatózó köröknek most annyiban volt nagyobb jelentősége, hogy a pilótáknak el kellett dönteniük, hogy a körülmények az extrém esős, vagy az intermediate gumiknak kedveznek-e jobban.
Mivel az első negyedóra végére a szemerkélő eső kezdett alábbhagyni, a pálya azonban még nedves volt, az első fecske, Adrian Sutil intermediate gumikon tette meg mért körét, melynek során a stopper 1:33.637-nél állt meg.
Ezután Force Indiás csapattársa, Giancarlo Fisichella állt az élre, miután több, mint négy másodperccel javította meg Sutil idejét, és ekkor már szépen lassan egyre több autó gurult ki a boxutcából.
Az első félóra végén a Williams japán pilótája, Kazuki Nakajima egy 8 körös etap végén 1:26.999-re szorította a legjobb, időt, amelyet a legszorgalmasabban Jarno Trulli próbált ostromolni több-kevesebb sikerrel.
Az olasz ekkor látványosan szenvedett a pályán, és többször is megcsúszott, de 16 kör megtétele után a csapata arra kérte, maradjon még kinn, hogy eldönthessék, érdemes-e átváltani a száraz gumikra az egyre kevésbé nedves aszfalton.
Az edzés derekán a két Ferrari is úgy döntött, hogy kihajt a pályára, ám Massa már négy kör elteltével, Kimi Räikkönen pedig mért kör nélkül igyekezett vissza a boxba.
A 60. percre egyértelművé vált, hogy a pálya állapota immáron a száraz gumikeverékeknek kedvez, amelyet Timo Glock 1:21.555-ös ideje demonstrált, bő négy másodperccel megdöntve az addigi etalont.
A német eredményein felbuzdulva minden versenyző átváltott a száraz pályára alkalmas kemény keverékű gumikra, és ekkor sokáig Räikkönen 1:18.292-es köre bizonyult a legjobbnak, de csapattársa, Massa egy perccel a leintés előtt befurakodott elé.
Az addig meglehetősen lassan csordogáló edzés a hajrában rendkívül felélénkült, és ekkor a tréning vége előtt 7 perccel még mért kör nélkül álló Lewis Hamilton is kijött, 1:18.314-es körideje azonban csak a 6. helyre lett elegendő.
A végeredmény az utolsó utáni pillanatokban alakult ki, amikor Massa tovább faragva idején 1:17.553 alatt ért körbe a montreali pályán, és az addig 2. helyen tanyázó Räikkönen elé még Kubica, Kovalainen és Nick Heidfeld is beékelődött.
A csúszós aszfalttal leginkább Trullinak volt a legnehezebb megbirkóznia, aki a folyamatos csúszkáláson kívül az 50. percben meg is pördült a 6-os kanyarban. Rajta kívül Jenson Button, Nelsinho Piquet, Sutil és Nakajima is elhagyta a pályát.
|
|
Pénteki 1. edzés |
7. - Kanadai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2008. június 6., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 17-19 fok, aszfalt: 17-18 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (McLaren) |
1:17.759 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Schumacher (Williams), 2004. |
1:12.275 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:17.553 |
202.437 |
|
|
14 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:17.809 |
201.771 |
0.256 |
0.256 |
12 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:18.133 |
200.934 |
0.580 |
0.324 |
10 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:18.182 |
200.808 |
0.629 |
0.049 |
13 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:18.292 |
200.526 |
0.739 |
0.110 |
12 |
|
6. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:18.303 |
200.498 |
0.750 |
0.011 |
8 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:18.712 |
199.456 |
1.159 |
0.409 |
11 |
|
8. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:18.809 |
199.211 |
1.256 |
0.097 |
12 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:18.971 |
198.802 |
1.418 |
0.162 |
24 |
|
10. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:19.005 |
198.717 |
1.452 |
0.034 |
13 |
|
11. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:19.093 |
198.495 |
1.540 |
0.088 |
20 |
|
12. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:19.228 |
198.157 |
1.675 |
0.135 |
21 |
|
13. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:19.346 |
197.863 |
1.793 |
0.118 |
28 |
|
14. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:19.568 |
197.310 |
2.015 |
0.222 |
31 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:19.815 |
196.700 |
2.262 |
0.247 |
16 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:19.888 |
196.520 |
2.335 |
0.073 |
15 |
|
17. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:20.091 |
196.022 |
2.538 |
0.203 |
23 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:20.173 |
195.822 |
2.620 |
0.082 |
17 |
|
19. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.541 |
194.927 |
2.988 |
0.368 |
16 |
|
20. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:21.542 |
192.534 |
3.989 |
1.001 |
17 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0147 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.553 |
- (3.989) - |
1:21.542 |
 |
|
 |
|
|
|
|