| 2008 : Hamilton átvette a vezetést, Massa Ferrarija elromlott - Pénteki 2. szabadedzés - Kanadai GP |
Hamilton átvette a vezetést, Massa Ferrarija elromlott - Pénteki 2. szabadedzés - Kanadai GP
2008.06.07. 09:46
Lewis Hamilton nyerte a Kanadai Nagydíj mozgalmas péntek délutáni edzését. A McLaren világbajnoki éllovasa magabiztosan előzte meg Robert Kubicát és Kimi Räikkönent, míg a délelőtt leggyorsabb Felipe Massa alatt megállt a Ferrari.
A McLaren ragadta magához a kezdeményezést a Kanadai Nagydíjon, amelynek második edzésén Lewis Hamilton 0.271 másodperccel legyőzte riválisait.
A 2. helyet ismét Robert Kubica szerezte meg a BMW Sauberrel, a délelőtti tréninget megnyerő Felipe Massa viszont csak az 5. lett, Ferrarija ugyanis megállt a hajrá előtt.
Csapattársa, Kimi Räikkönen a 3. helyen zárta az edzést, amely annak ellenére számtalan kicsúszást hozott, hogy az eső ezúttal megkímélte a mezőnyt Montrealban.
Mivel a délelőtti edzésprogramot keresztülhúzta az időjárás, már kezdetben nagy aktivitást mutattak a pilóták. Kezdetben a BMW-k diktálták a tempót, majd a McLarenek vették át a vezetést, de csak Räikkönen tudta megszilárdítani helyét a tabella élén, amikor negyedóra elteltével 1:16.558-as kört autózott a lágy Bridgestone-okon.
A finn ideje egészen a 39. percig érinthetetlen maradt, akkor a másik Ferrarit vezető Massa 1:16.413-ra szorította a lécet. Räikkönen válaszul további 0.163 másodpercet faragott a legjobb időn, de a 64. percben ismét elvesztette a vezetést, amikor Kubica 1:16.023-nál állította meg a stoppert.
A lengyel a keményebb keverékeken futotta ezt a kört, amely a végelszámolásnál a 2. helyre volt elég, Hamilton ugyanis az utolsó tíz percben a szuperlágy abroncsokon áttörte az 1:16-os álomhatárt, és előbb 1:15.766-ra javította az etalont, majd tovább 14 ezredet javított.
Räikkönen szintén gyorsult a csíkos gumikon, de 1:16.093-as körével Kubica mögött maradt a tabellán. A 4. helyen Heikki Kovalainen McLarenje végzett, mögé Massa, Nick Heidfeld, Mark Webber, Nico Rosberg, Sebastian Vettel és Jarno Trulli zárkózott fel.
Massának nem volt esélye megmutatni az oroszlánkörmeit a szuperlágy abroncsokon, mivel felvezető körében megállt alatta a Ferrari. A brazilnak sikerült eldöcögnie a hátsó egyenes közepén található bírói posztig, ám a védőkorlát szűk nyílása miatt a sportbírók csak idegőrlő tologatás árán tudták biztonságos helyre menekíteni az F2008-at. Igyekeztükben állítólag az autó hátsó vezetőszárnyát neki is tolták a falnak.
Nem Massa volt az edzés egyetlen áldozata. Nelsinho Piquet-nek már a 40. percben ki kellett szállnia Renault-jából, ugyanis egyszerűen elfogyott a jobb hátsó féktárcsája a Circuit Gilles Villeneuve gyilkos sikánjaiban.
Csapattársa, Fernando Alonso számára ugyancsak idő előtt ért véget a tréning: a spanyol autója a kavicságyban ragadt, amikor másodszor pördült meg az 1-es kanyarban. A spanyol mellett Jarno Trulli, Mark Webber és Timo Glock is bemutatott egy-egy piruettet, utóbbi azért, mert a 6-os kanyar falának csapta Toyotája jobb hátsó kerekét. Kubica egyik körében ugyanígy járt, a BMW azonban szerencséjére nem sérült meg.
Montreali szokás szerint "típushiba" volt még az utolsó sikán kiegyenesítése (Räikkönen kétszer is elkövette), valamint a hajtű féktávjának elmérése (Kovalainen, Webber, Nick Heidfeld és Rubens Barrichello is rontott). Hamilton is bajba került itt, de ő azért, mert átfutott előtte egy mormota.
|
|
Pénteki 2. edzés |
7. - Kanadai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2008. június 6., péntek, 20:00-21:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-25 fok, aszfalt: 19-21 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (McLaren) |
1:16.550 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Schumacher (Williams), 2004. |
1:12.275 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.752 |
207.250 |
|
|
42 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:16.023 |
206.511 |
0.271 |
0.271 |
41 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:16.093 |
206.321 |
0.341 |
0.070 |
39 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:16.331 |
205.678 |
0.579 |
0.238 |
36 |
|
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.413 |
205.457 |
0.661 |
0.082 |
27 |
|
6. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:16.589 |
204.985 |
0.837 |
0.176 |
43 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:16.604 |
204.945 |
0.852 |
0.015 |
39 |
|
8. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.767 |
204.510 |
1.015 |
0.163 |
37 |
|
9. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.019 |
203.841 |
1.267 |
0.252 |
43 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.068 |
203.711 |
1.316 |
0.049 |
46 |
|
11. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:17.242 |
203.252 |
1.490 |
0.174 |
37 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.334 |
203.010 |
1.582 |
0.092 |
31 |
|
13. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:17.462 |
202.675 |
1.710 |
0.128 |
39 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.508 |
202.555 |
1.756 |
0.046 |
39 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:17.549 |
202.447 |
1.797 |
0.041 |
31 |
|
16. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.559 |
202.421 |
1.807 |
0.010 |
38 |
|
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:17.644 |
202.200 |
1.892 |
0.085 |
30 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.813 |
201.761 |
2.061 |
0.169 |
37 |
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:17.842 |
201.685 |
2.090 |
0.029 |
39 |
|
20. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:18.076 |
201.081 |
2.324 |
0.234 |
17 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0085 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.752 |
- (2.324) - |
1:18.076 |
 |
|
 |
|
|
|
| |