2008 : Rosberg Räikkönent előzte meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Kanadai GP |
Rosberg Räikkönent előzte meg az időmérő előtt - Szombati szabadedzés - Kanadai GP
2008.06.08. 10:36
Nico Rosberg nyerte a Kanadai Nagydíj utolsó szabadedzését, kihasználva, hogy a Toro Rossók balesetei miatt az élcsapatok a hajrában nem tudták megdönteni korán felállított etalonját.
Nico Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak a Kanadai Nagydíj időmérőjét megelőző utolsó szabadedzésen, amelyen a német a két vb-éllovast, Kimi Räikkönent és Lewis Hamiltont utasította maga mögé.
A pénteki nappal ellentétben ezúttal száraz körülmények között, és 31 fokos aszfalton vághattak neki az edzésnek a versenyzők, a 8-as kanyar előtti híd alatt azonban még nyomokban nedves volt a pálya.
Amikor a pilóták az első percekben szokásos tapogatózó körükre látogattak ki úgy tűnt, mintha a hajtűkanyar előtt olajfoltok lennének az aszfalton, később azonban kiderült, hogy csak az éjjeli pályamunkálatok nyomai maradtak még meg.
Az első mért kör Nick Heidfeld nevéhez fűződött, aki negyedóra elteltével 1:19.344-nél állította meg a stoppert. A német a továbbiakban is feltűnően aktívnak bizonyult, ami valószínűleg a tegnapi forgalomnak tudható be.
A 20. perc környékére már minden éllovas kilátogatott a pályára, és közülük Räikkönen rótta a legaktívabban a köröket, aki ekkor Robert Kubicával harcolt az edzéselsőségért. A finn a keményebb keveréken 1:16.785-ös idejével vette át a vezetést, amelyet meglepetésre rögtön ezután Nico Rosberg kaparintott meg.
A Williams német pilótája szintén a keményebb keverékű abroncsokon futotta meg 1:16.555-ös köridejét, amelyet az edzés végéig már senkinek nem sikerült megdöntenie.
A tréning a 45. percig különösebb incidensek nélkül zajlott, ekkor azonban Sebastian Vettel látványos balesetet szenvedett, amikor 8-as, 9-es kanyarkombinációban megdobta a rázókő, és a falhoz vágta az autóját, amelynek az egész jobb oldala leamortizálódott.
A törmelékek és a pályára szóródó kavics miatt ekkor 8 percet állt az edzés, és így a zöld lámpa kigyulladásakor a versenyzők azonnal elözönlötték a pályát, akik ekkor leginkább a szuperlágy gumik tulajdonságait vizsgálták.
A Toro Rosso csapat fejét tovább fájdította, hogy egy perccel a leintés előtt az istálló másik pilótája, Sébastien Bourdais is odacsapta a falhoz az autóját, amelynek oldala enyhébb sérüléseket szenvedett.
A hajrában végül már nem változott a sorrend, így Rosberg mögött Räikkönen és Hamilton maradt, mögéjük pedig Felipe Massa, Kazuki Nakajima és Jarno Trulli zárkózott fel.
Az edzés során a két Toro Rossón kívül Adrian Sutilnak és Nelsinho Piquet-nek adódtak nehézségei, ám a pályaelhagyások során egyikük autója sem sérült meg.
|
|
Szombati edzés |
7. - Kanadai GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada |
|
|
|
Időpont: |
2008. június 7., szombat, 16:00-17:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4361 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 24-27 fok, aszfalt: 26-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:16.071 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Schumacher (Williams), 2004. |
1:12.275 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.555 |
205.076 |
|
|
16 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:16.589 |
204.985 |
0.034 |
0.034 |
22 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:16.725 |
204.622 |
0.170 |
0.136 |
17 |
|
4. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:16.787 |
204.456 |
0.232 |
0.062 |
19 |
|
5. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:16.898 |
204.161 |
0.343 |
0.111 |
16 |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:16.946 |
204.034 |
0.391 |
0.048 |
20 |
|
7. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:16.952 |
204.018 |
0.397 |
0.006 |
16 |
|
8. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:17.060 |
203.732 |
0.505 |
0.108 |
19 |
|
9. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.062 |
203.727 |
0.507 |
0.002 |
16 |
|
10. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.085 |
203.666 |
0.530 |
0.023 |
16 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:17.109 |
203.603 |
0.554 |
0.024 |
17 |
|
12. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:17.282 |
203.147 |
0.727 |
0.173 |
17 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.322 |
203.042 |
0.767 |
0.040 |
20 |
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:17.557 |
202.427 |
1.002 |
0.235 |
19 |
|
15. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:17.557 |
202.427 |
1.002 |
0.000 |
20 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.608 |
202.294 |
1.053 |
0.051 |
24 |
|
17. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:17.683 |
202.098 |
1.128 |
0.075 |
16 |
|
18. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:17.766 |
201.883 |
1.211 |
0.083 |
17 |
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:18.178 |
200.819 |
1.623 |
0.412 |
19 |
|
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:18.424 |
200.189 |
1.869 |
0.246 |
21 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0069 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:16.555 |
- (1.869) - |
1:18.424 |
 |
|
 |
|
|
|
|