Kimi-rajongók Klubja
Kimi-rajongók Klubja
A klub mottója:
Megcsillan a nap a Ferrarikon, Átszáguld Kimivel a célvonalon. Együtt mozog gép és lélek, Kimi-s leszek, amíg csak élek!
     
Fórum
     
Menü
     
Kimi blogja
     
Infók Kimiről
     
A hét képe
     
Extrák
     
Videók
     
Galéria
     
Kitalált történetek
     
Versek és más egyebek
     
Finn himnusz
     
A pilóták hivatalos oldalai
     
A letöltés menete
     
Kimi blogja 2
Friss bejegyzések
2009.11.06. 08:56
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:55
2009.11.06. 08:54
2009.09.18. 11:40
Friss hozzászólások
     
2008
2008 : Saját és a BMW első győzelmével Kubica a vb élére állt - Hamilton kiütötte Räikkönent, Massa óriásit hajrázott

Saját és a BMW első győzelmével Kubica a vb élére állt - Hamilton kiütötte Räikkönent, Massa óriásit hajrázott

  2008.06.08. 21:39

A BMW Sauber Robert Kubica és Nick Heidfeld jóvoltából magabiztos kettős győzelmet aratott a szokás szerint kaotikusra sikerült Kanadai Nagydíjon, amelyen a kezdetben vezető Lewis Hamilton a boxkijáratnál nem vette észre a piros lámpát, és kiütötte a versenyből Kimi Räikkönent.

 A Kanadai Nagydíjat tehát Robert Kubica nyerte, aki tavaly itt Montrealban horrorisztikus balestet élt túl, mögötte pedig csapattársát, Nick Heidfeldet intették le. Ez volt a BMW Sauber első győzelme, ami kapásból dupla lett. A dobogó 3. fokára David Coulthard állhatott fel.

Száraz időben sorakozott fel a mezőny a rajtrácsra - tisztelet a kivételnek, Vettel és Button a bokszutcából indult -, de a mogorva felhők, és az erős szél is jelezte, hogy a későbbiek folyamán valóban megérkezhet a meteorológusok által "beígért" eső.

Az időmérő után a többség által élesen kritizált pálya a rajtig megújult, a kritikus 10-es kanyar, és még több más pont is új aszfaltborítást kapott.

A rajt az idei év egyik legsimább startja volt, senki nem koccant neki senkinek, a túlzott óvatoskodás tehát meghozta az eredményét.

Az élen Lewis Hamilton megtartotta első helyét, és bár Räikkönen bepróbálkozott Kubica mellett, a lengyel is tartotta a 2. pozíciót. Kicsit hátrébb Nico Rosberg rajtolt remekül, a fiatal német az első kanyarkombinációban megelőzte Fernando Alonsót.

Ezt követően kezdetét vette a nem túl látványos vonatozás. Az élen Hamilton egyre nagyobb előnnyel vezetett Kubica előtt, de a BMW Sauber mögött is csak tisztes távolban haladt Räikkönen.

A trió mögött jobban összerázódott a mezőny, ez pedig néhány unaloműző jelenetet eredményezett. A mezőny talán két legnagyobb nyomás alatt lévő pilótája gondoskodott arról, hogy a sorrend ha csak minimálisan is, de változzon. Nick Heidfeld ránézésre is nagyon agresszíven vezetett, Nelsinho Piquet pedig a Toyota duójának legyűrésével hívta fel magára a figyelmet.

Ekkor azonban egy teljesen ártalmatlannak látszó szituációnak - ha nem is közvetlenül - komoly következményei lettek. Adrian Sutil autója valamiféle műszaki probléma miatt csendesen megállt a pálya szélén a 12. körben. Ezzel valójában nem is lett volna probléma, de mivel a pályamunkások nem tudták kiemelni a Force Indiát, és az szép lassan elkezdett égni a hirtelen megszűnő menetszél miatt, pályára küldték a biztonsági autót.

A mezőny összerázódott tehát, Hamilton jó 6 másodperces előnyét bukta el, de kicsit később ennél is többet. Amikor ugyanis bokszutcába már tankolás céljából is be lehetett hajtani az első öt helyezett pilóta egyből be is hajtott. Hamilton, Kubica, Räikkönen, Rosberg és Alonso állt ki tehát egyszerre.

A bokszutca kijáratában azonban még piros volt a lámpa, de ezt nem mindenki érzékelte. A szervizeléssel leghamarabb végző Kubica és Räikkönen még lefékezett a kijáratban, ám Lewis Hamilton későn eszmélt, és hátulról felöklelte Räikkönent. A vb-pontverseny éllovasai számára ekkor véget ért a Kanadai Nagydíj, hiszen a Ferrari és a McLaren is üzemképtelen lett. A Hamiltonba belecsúszó Rosberg orrkúpcsere után folytathatta.

Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, a sorrend teljesen a feje tetejére állt. A korábbi élmezőny két talpon maradó képviselője, Kubica és Alonso a középmezőnybe esett vissza, a 10. és 11. helyre. Azonban az előttük haladók még nem voltak kint kerékcserén, így ez a sorrend nem volt reális. Az élen Nick Heidfeld zavartalanul száguldhatott, és akkora előnyre tett szert, hogy márkatársa elé térhetett vissza, ezzel pedig valójában megőrizte első helyét, hiszen a hátralévő 40 körre elegendő üzemanyagot kapott.

A német éppen Kubica és Alonso elő tért vissza, akik ugye még a biztonsági autós fázisban voltak kint szervizelni. A német a nehéz autóval nem sokat kekeckedett csapattársával, de Alonsót már nem engedte el, a spanyol beragadt a BMW mögé.

Időközben szép sorjában azok is érkeztek a bokszutcába, akik eddig még nem voltak tankolni, így kialakult a valós sorrend, ami így festett: Kubica, Heidfeld, Alonso, Coulthard, Barrichello és Kovalainen. Ez azonban gyorsan megváltozott, ugyanis Alonso kiszállt a versenyből. A kétszeres világbajnok váltója Heidfeld mögött megadta magát, és a Renault a falnak csapódott - ezzel valószínűleg egy dobogós helyezés lett oda. Alonso azonban annyit még ki tudott csiholni az R28-ból, hogy leguruljon az aszfaltról, így a versenyben maradtakat megkímélte attól, hogy a safety car bejöjjön eléjük.

A bokszutcában újabb érdekes jelent játszódott le, Nakadzsima Kazuki ugyanis leszakadt orrkúppal igyekezett befelé, de a Williams maga alá gyűrte a légterelőt, így irányíthatatlanul a bokszutcát a pályától elválasztó falnak ütközött.

22 körrel a futam vége előtt Kubica érkezett második és egyben utolsó tankolással egybekötött kerékcseréjére. A lengyel a rövid látogatás után az élre állt vissza, csapattársa, Heidfeld elé. Még bőven volt hátra, de az első BMW-győzelem ott volt a küszöbön, sőt, a duplázásra is nagy volt az esély.

Massa közben remek helyzetfelismerő képességéről tett tanúbizonyságot, amikor az előtte egymással tusakodó Kovalainent és Barrichellót egyszerre hagyta faképnél. A brazil örömét tovább növelhette, hogy értékes pontokért folyta a csata, a ferraris így már 4. lett - egészen addig, amíg ki nem állt tankolni.

Kubica vezető helyét senki nem veszélyeztette, csapata is csak annyit kért tőle, hogy hozza haza ezt a győzelmet. Heidfeldre David Coulthard (!) jelentett volna veszélyt, ám a skót rontott, és bár pozíciót nem vesztett, de hátránya megnőtt a BMW-ssel szemben.

A 4-5. helyen a Toyota duója haladt, akiket Barrichello ajándékozott meg ezekkel a helyezésekkel, a brazil ugyanis elvétette az egyik kanyart. A rutinos hondás pilótát később Massa is legyűrte, az utolsó pontot pedig Sebastian Vettel birtokolta néhány körrel a vége előtt.

A végeredmény a hajrában már csak annyiban változott, hogy, Massa befurakodott a két Toyota közé.

Az elsők két helyen tehát a két BMW Saubert intették le, a német-svájci alakulat totális sikert aratott Montrealban. A dobogó 3. fokára a pódiumra hosszú idő után visszatérő David Coulthard állhatott fel, a skót is joggal örülhetett.

A pályafutása első futamgyőzelmét elkönyvelő Kubica ezzel a 10 ponttal - valamint Hamilton és Räikkönen nullázásával - összetettben is az élre állt, 4 ponttal vezet a 38 pontos Hamilton és Massa előtt. 

Hamarosan jelentkezünk a szöveges beszámolóval is...

    Verseny 7. - Kanadai GP  
    Helyszín: Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Kanada  
    Időpont: 2008. június 8., vasárnap, 19:00- (CET)  
    Pályahossz: 4361 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 26-28 fok, aszfalt: 35-41 fok)  
    Tavalyi első: L. Hamilton (McLaren) 1ó44:11.292      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Robert Kubica POL BMW-Sauber B   1ó36:24.447     70  
2.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber B + 16.495     70  
3.   David Coulthard GBR Red Bull-Renault B + 23.352     70  
4.   Timo Glock GER Toyota B + 42.627     70  
5.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 43.934     70  
6.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 47.775     70  
7.   Rubens Barrichello BRA Honda B + 53.597     70  
8.   Sebastian Vettel GER Toro Rosso-Ferrari B + 54.120     70  
9.   Heikki Kovalainen FIN McLaren-Mercedes B + 54.443     70  
10.   Nico Rosberg GER Williams-Toyota B + 57.749     70  
11.   Jenson Button GBR Honda B + 1:07.540     70  
12.   Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 1:11.229     70  
13.   Sebastien Bourdais FRA Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör     69  
   
14.   Giancarlo Fisichella ITA Force India-Ferrari B + 19 kör   kicsúszás 51  
15.   Kazuki Nakajima JAP Williams-Toyota B + 24 kör   kicsúszás 46  
16.   Fernando Alonso SPA Renault B + 26 kör   kicsúszás 44  
17.   Nelsinho Piquet BRA Renault B + 31 kör   műszaki 39  
18.   Kimi Räikkönen FIN Ferrari B + 51 kör   ütközés 19  
19.   Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 51 kör   ütközés 19  
20.   Adrian Sutil GER Force India-Ferrari B + 56 kör   műszaki 14  
    Leggyorsabb kör: K. Räikkönen (Ferrari) 1:17.387     14  
   
B = Bridgestone

     
Élő közvetítés

Amennyiben élőben szeretnétek nyomon követni az eseményeket, akkor katt   IDE  (angol kommenttel)

     
Irány a Hungaroring!!!
     

Futamok, tesztek
     
Rólunk :)
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Rally
     
Forma 1
     
A sport megértése
     
2006 autói
     
Csapatok hivatalos oldalai
     
Forrásaink:
     
Linkek

www.zdstudio.gportal.hutársoldalunk

www.christianklien.gportal.hu(társoldalunk)

http://jennidalhman.play.hu/http://christianklien.play.hu/

 

     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2005-08-03
     
Forma 1-es autók
     

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG