2008 : Massa összetört Ferrarival maradt az élen - Pénteki 1. szabadedzés - Brit GP |
Massa összetört Ferrarival maradt az élen - Pénteki 1. szabadedzés - Brit GP
2008.07.04. 13:07
Felipe Massa a Stowe kanyarban, nagy sebességgel kicsúszott a Fernando Alonso motorhibás Renault-jából elfolyt olajcsíkon, és a gumifalba csapódva összetörte Ferrariját, de korábbi időeredményét így sem sikerült túlszárnyalnia senkinek a Brit Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén.
Felipe Massa volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj péntek délelőtti nyitóedzésén, amely pedig már egy óra után véget ért számára, mert Ferrarijával a gumifalba csapódott.
Massa a tréning 59. percében azon az olajcsíkon csúszott meg, amit Fernando Alonso motorhibás Renault-ja folyatott el a gyors Stowe kanyar bejáratánál néhány pillanattal korábban. Előzőleg Timo Glock is lesodródott az aszfaltozott bukótérbe, ám Massa autója azonnal megfordult a tengelye körül, ahogy a brazil versenyző rálépett a fékpedálra, s miután háttal kirepült a pályáról, nagy sebességgel, oldalvást ütközött a gumifalnak.
Massa, aki az 54. percben, a kemény keverékű gumikon futotta 1:19.575-ös, edzésgyőztes körét, szerencsére sértetlenül szállt ki a pilótafülkéből, és hamarosan már az odébb várakozó Alonsóval beszélgetett a pálya szélén. A Ferrari hátsó része viszont teljesen megsemmisült, és az edzés 15 percen át szünetelt, amíg a sportbírók cementporral igyekeztek felitatni az olajat.
Az edzés vontatottan indult, a rádión előzőleg a csúszó kuplungra panaszkodó Sebastian Vettel csak 19. percben, 1:22.972 alatt teljesítette az első mért kört. Őt hamarosan Kazuki Nakajima és Adrian Sutil váltotta az élen, s a köridők a viszonylag alacsony aszfalthőmérséklet ellenére hamar a tavalyi legjobb alá kerültek.
Az éllovasok közül Kimi Räikkönen tett meg elsőként mért kört, azonnal átvéve a vezetést, majd - egy közepesen hosszú etap során folyamatosan javítva - 1:19.948-nál állította meg a stoppert.
Ez azonban ekkor, a 40. percben már csak a 2. helyre volt elég, Heikki Kovalainen ugyanis a tabella élére repítette McLarenjét egy 1:19.919-es körrel. Három perccel később a brit szurkolók kedvence, Lewis Hamilton vette át tőle a stafétabotot - mindössze 3 ezredmásodperces előnnyel.
Őt már Massa váltotta a leggyorsabb körével, s a balesetét követő újraindítás után kevesen tudtak látványosan javítani az eredményükön, mert a Stowe-nál mindenki kénytelen volt az ideális ívnél beljebb féktávot venni. A két McLaren lefaragott ugyan valamennyit a köridejéből, néhány ezredre megközelítették a Ferrarit, de Massát egyiküknek sem sikerült megelőznie.
A két élcsapat mögött Robert Kubica és Fernando Alonso végzett, megelőzve az ismét gyors Sebastian Vettelt és a szemlátomást fejlődő Nelsinho Piquet-t. A tréninget a tabella alján záró Rubens Barrichello valamiért csupán 4 kört teljesített.
A mozgalmas edzésen Massáén kívül is számtalan apróbb kicsúszás történt - Adrian Sutil például a Stowe-nál, Giancarlo Fisichella pedig a Brooklands-nél sodródott le a pályáról -, de egyik sem okozott fennakadást. A versenyzők egyelőre a kemény keverékű gumikat részesítették előnyben, a közepesekkel nem próbálkoztak.
|
|
Pénteki 1. edzés |
9. - Brit GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Silverstone, Nagy-Britannia |
|
|
|
Időpont: |
2008. július 4., péntek, 11:00-12:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5140 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 17-19 fok, aszfalt: 18-21 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
L. Hamilton (McLaren) |
1:21.100 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:18.233 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.575 |
232.535 |
|
|
8 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.587 |
232.500 |
0.012 |
0.012 |
15 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.623 |
232.395 |
0.048 |
0.036 |
13 |
|
4. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:19.948 |
231.450 |
0.373 |
0.325 |
16 |
|
5. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:20.367 |
230.244 |
0.792 |
0.419 |
11 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:20.436 |
230.046 |
0.861 |
0.069 |
7 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.588 |
229.612 |
1.013 |
0.152 |
18 |
|
8. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:20.653 |
229.427 |
1.078 |
0.065 |
16 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.698 |
229.299 |
1.123 |
0.045 |
16 |
|
10. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.744 |
229.169 |
1.169 |
0.046 |
27 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.892 |
228.749 |
1.317 |
0.148 |
10 |
|
12. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:21.102 |
228.157 |
1.527 |
0.210 |
22 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.107 |
228.143 |
1.532 |
0.005 |
18 |
|
14. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.166 |
227.977 |
1.591 |
0.059 |
17 |
|
15. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:21.265 |
227.700 |
1.690 |
0.099 |
22 |
|
16. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:21.282 |
227.652 |
1.707 |
0.017 |
21 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:21.901 |
225.931 |
2.326 |
0.619 |
7 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.169 |
225.194 |
2.594 |
0.268 |
16 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:22.219 |
225.057 |
2.644 |
0.050 |
19 |
|
20. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:24.123 |
219.964 |
4.548 |
1.904 |
4 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0167 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.575 |
- (4.548) - |
1:24.123 |
 |
|
 |
|
|
|
|