2008 : Kovalainen átvette a vezetést, a Ferrari küszködött - Pénteki 2. szabadedzés - Brit GP |
Kovalainen átvette a vezetést, a Ferrari küszködött - Pénteki 2. szabadedzés - Brit GP
2008.07.04. 17:36
A Brit Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, a délelőttinél melegebb aszfalton a McLaren vette át az uralmat Silverstone-ban, jóllehet, Mark Webber beférkőzött Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton közé. Felipe Massa az újjáépített Ferrarival is csak a 8. helyig jutott.
Heikki Kovalainen érte el a legjobb időt a Brit Nagydíj második szabadedzésén, amelyen a McLaren és a Red Bull sajátította ki a tabella első négy pozícióját.
Kovalainen már a tréning 28. percében az élre állt, 1:19.989-es körideje azonban 0.414 másodperccel elmaradt Felipe Massa első edzésen futott etalonjától.
A Ferrari ezúttal nem tudott labdába rúgni a délelőttinél 16-17 fokkal melegebb aszfalton: Felipe Massa csupán a 8. helyig kapaszkodott fel, miután az edzés közepére megjavították ripityára tört autóját, a hajrában pedig kicsúszott az Abbey-sikánban, míg Kimi Räikkönen 1.286 másodperces hátránnyal 11. lett.
Kovalainen először a 6. percben állt a tabella élére, de ekkor még McLaren-es csapattársa, Lewis Hamilton megelőzte őt 1:21.282-es körével. Nico Rosberg negyedóra elteltével először tetette fel Williamsére a Bridgestone lágy gumijait, amelyeken ezredre azonos időt futott Hamiltonnal.
Tíz perccel később Sebastian Vettel is követte honfitársa példáját, és át is vette a vezetést, de nem sokáig, mert Kovalainen kisvártatva 1:20.353-at repesztett a lágy abroncsokon. Ettől kezdve már senki sem tudta megszorongatni a finnt, aki az 52. percben további 0.364 másodpercet faragott az idején.
A legnagyobb veszélyt meglepetésre a Red Bullok jelentették a McLarenre: Mark Webber előbb a 3. legjobb időt autózta, amikor az utolsó szektorban feltartotta az egyik Ferrari, majd a hajrában a 2. helyre zárkózott fel. Az utolsó percekben csapattársa, az utolsó Brit Nagydíján induló David Coulthard is csatlakozott az élmezőnyhöz a 4. pozícióban.
A két Red Bull közé Hamilton ékelődött be, aki négy perccel a leintés előtt a pálya első két szektorában ezredre azonos időt futott Kovalainennel, a Brooklands-kanyar bejáratát azonban csúnyán elfékezte, így meg kellett elégednie a 3. hellyel. A legjobb ötöst Rosberg és Vettel tette teljessé, majd az ugyancsak hazai pályán vezető Jenson Button következett a sorban.
A BMW-k ezúttal sem remekeltek: Robert Kubica a 11., Nick Heidfeld pedig a 13. pozícióban zárt, a Francia Nagydíjon brillírozó Toyota pedig kifejezetten pocsék edzést zárt. Timo Glock váltóhiba miatt hagyta ki a tréning zömét, Jarno Trulli pedig a 60. percben összetörte az autóját, amikor a Stowe-ban levált róla a hátsó vezetőszárny.
Leszorító erő híján az olasz a féktávon elveszítette uralmát a Toyota fölött, majd - a délelőtt ugyanitt bukó Massához hasonlóan - a gumifalba csapódott. A TF108 azonban kevesebb sérüléssel úszta meg a bukást, mint a Ferrari, ugyanis előtte megpördült az aszfaltozott bukótérben.
Nem Trulli balesete volt a tréning egyetlen incidense. Kazuki Nakajima negyedórával a leintés előtt vált meg első légterelőjétől, amikor a Farm kijáratánál túl hamar adott gázt, és keresztbe forogva a belső gumifalnak ütötte Williamsét. Korábban Sebastian Vettel kis híján elütött egy nyulat a Becketts-ben, de szerencsére az állat időben átszaladt a pályán.
|
|
Pénteki 2. edzés |
9. - Brit GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Silverstone, Nagy-Britannia |
|
|
|
Időpont: |
2008. július 4., péntek, 15:00-16:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
5140 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 20-21 fok, aszfalt: 34-38 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
K. Räikkönen (Ferrari) |
1:20.639 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:18.233 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:19.989 |
231.332 |
|
|
35 |
|
2. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.520 |
229.806 |
0.531 |
0.531 |
32 |
|
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:20.543 |
229.741 |
0.554 |
0.023 |
31 |
|
4. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:20.589 |
229.610 |
0.600 |
0.046 |
36 |
|
5. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:20.748 |
229.157 |
0.759 |
0.159 |
43 |
|
6. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:20.805 |
228.996 |
0.816 |
0.057 |
43 |
|
7. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:20.929 |
228.645 |
0.940 |
0.124 |
39 |
|
8. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.943 |
228.605 |
0.954 |
0.014 |
18 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:20.985 |
228.487 |
0.996 |
0.042 |
18 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:21.002 |
228.439 |
1.013 |
0.017 |
34 |
|
11. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:21.023 |
228.380 |
1.034 |
0.021 |
33 |
|
12. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:21.275 |
227.671 |
1.286 |
0.252 |
31 |
|
13. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:21.453 |
227.174 |
1.464 |
0.178 |
36 |
|
14. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:21.472 |
227.121 |
1.483 |
0.019 |
18 |
|
15. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.511 |
227.012 |
1.522 |
0.039 |
27 |
|
16. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:21.520 |
226.987 |
1.531 |
0.009 |
42 |
|
17. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.634 |
226.670 |
1.645 |
0.114 |
39 |
|
18. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:21.642 |
226.648 |
1.653 |
0.008 |
45 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:21.756 |
226.332 |
1.767 |
0.114 |
30 |
|
20. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:22.196 |
225.120 |
2.207 |
0.440 |
23 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0081 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.989 |
- (2.207) - |
1:22.196 |
 |
|
 |
|
|
|
|