2008 : Kovalainen első pole-ját szerezte Silverstone-ban - Webber villantott, Hamilton betlizett |
Kovalainen első pole-ját szerezte Silverstone-ban - Webber villantott, Hamilton betlizett
2008.07.05. 17:13
Heikki Kovalainen pályafutása során először rajtolhat a pole pozícióból a Brit Nagydíjon, miután az időmérőn magabiztosan legyőzte Mark Webber Red Bullját. Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton a 2., Felipe Massa és Robert Kubica pedig az 5. sorba szorultak.
A McLaren szerezte meg a pole pozíciót a Brit Nagydíjon, a lelátókat megtöltő közönség bánatára azonban nem Lewis Hamilton, hanem Heikki Kovalainen révén.
A 26 éves finn a hétvége másik meglepetésemberét, Mark Webbert utasította maga mögé, aki először kormányozta az első sorba a Red Bull versenyautóját.
A világbajnokságért csatázó négy versenyzőnek nem sikerült jól a silverstone-i időmérő. Kimi Räikkönen a 3. rajthelyet szerezte meg a visszafogott tempót produkáló Ferrarival, Hamilton pedig 4. lett, miután hibázott egyik mért körében. Robert Kubica a BMW műszaki hibája miatt a 9. rajtkockába szorult, míg mellőle az éllovas Felipe Massa indulhat.
Kiválóan szerepelt a Renault párosa: Fernando Alonso és Nelsinho Piquet a 6-7. helyet szerezték meg Nick Heidfeld BMW-je mögött, és büszke lehet magára Sebastian Vettel is, aki nyolcadikként zárt a Toro Rosso volánjánál.
Az első etap
A Q1-ben az időjárás játszotta a főszerepet, a pályahőmérséklet az első percekben 30 fokról 25-re csökkent, és az esőtől tartva a komplett mezőny hamar a pályára hajtott. Az alaphangot Alonso 1:20.998-as köre adta meg, de Hamilton egy haloványabb nyitó kör után 1:20.288-cal átvette a vezetést a spanyoltól. Az angol mögé a három mért kört beiktató Ferrarik zárkóztak fel, és végül Webber is beférkőzött Alonso elé.
A kerékcsere után Kovalainen hozta a szabadedzéseken mutatott formáját, 1:19.957-es körével megelőzte Hamiltont, így az 1. helyen jutott a Q2-be. A McLarenek mögé meglepetésre Vettel zárkózott fel. Az élmezőnyben ekkor még mindenki a keményebb Bridgestone-okat használta, a lágyabb keveréket a kiesés ellen küzdő Hondák tették fel először, de nem sokra mentek vele.
Öt perccel a leintés előtt aztán megérkezett a várt eső. David Coulthardnak még szerencséje volt, mert éppen hogy sikerült feltornáznia magát a 13. helyre, Nick Heidfeldnek pedig megcsúszása ellenére a 11-ikre, Rubens Barrichello, Jenson Button, Nico Rosberg, Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella számára azonban elúszott az esély a Q2-be kerülésre.
A rendkívül enyhe zápor mindössze három és fél percig áztatta Silverstone egyes szakaszait, ráadásul az erős szélben gyorsan száradt az aszfalt. A Hondák és a Force Indiák ezért tettek egy utolsó, elkeseredett kísérletet a továbbjutásra, de nem jártak sikerrel. Sébastien Bourdais biztonságban érezhette magát, mégis pályára hajtott, és a 6. hellyel nyomatékosította a Toro Rossóban rejlő potenciált.
A második etap
A Q2-ben egyedül Alonso gördült pályára a kemény abroncsokon, így nem sokáig maradhatott az élen 1:20.336-os körével. Räikkönen már a közepes keveréken vette át tőle a vezetést, akárcsak a McLarenek, amelyek magabiztosan sajátították ki az első két pozíciót - jóllehet, a hétvége legjobb idejét (1:19.537) autózó Hamilton ezúttal legyőzte Kovalainent.
A BMW Sauberek szokás szerint sokáig a garázsból szemlélték az eseményeket, majd hét perccel a leintés előtt ők is pályára gördültek. Kubica hozta az év elején megszokott formáját, és bejött a 3. helyre a McLarenek mögé, Heidfeld pedig hibázott a Luffieldben, de így is csak 14 ezreddel kapott ki csapattársától.
A hajrában a McLarenek és a BMW-k kivételével mindenki újabb mért körrel próbálkozott. Az élmezőnyben Webber megelőzte Kubicát és Heidfeldet, a Ferrarik azonban nem tudtak újítani, sőt Massa elé Alonso is beférkőzött. A kieső helyeken viszont nem hozott változást a hajrá, így a Toyoták mellett Bourdais, Kazuki Nakajima, valamint az utolsó Brit Nagydíján induló Coulthard is búcsúzott.
A harmadik etap
A Q3-ba jutó tíz pilóta csak három perc után kezdte meg első mért körét. Kovalainen már ekkor egyértelművé tette igényét a pole-ra, 1:22.230-as idejét legközelebbi riválisa, Räikkönen is csak három tizedre tudta megközelíteni.
A finnek mögött Alonso, Heidfeld, Massa, Webber, Piquet volt a sorrend, Hamilton viszont két kiváló szektor után szélesen vette a Priory kanyart, és újabb mért köre sem sikerült. Kubicának az autójával támadtak gondjai, így idő nélkül tért vissza a boxba a felvezető köréről. Ezt látva Vettel is pályára hajtott, és jól tette, mivel a lengyelen kívül Massát is meg tudta előzni, aki második gyors körét szakította meg.
Az élmezőnyben izgalmas csata dúlt az 1. helyért. Ideiglenesen Räikkönen és Webber is az élre állt, Kovalainen azonban ekkor sem hibázott, így fél másodperces előnnyel biztosította be a pole-t. Hamilton nem tudta magát túltenni bakiján, ráadásul versenymérnöke is óvatosságra intette, így nyolc tizedes hátránnyal a 4. lett.
Brit GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
H. Kovalainen |
MCL |
B |
15 |
1. |
1:19.957 |
6 |
 |
2. |
1:19.597 |
3 |
 |
1. |
1:21.049 |
6 |
2. |
M. Webber |
RED |
B |
16 |
10. |
1:20.982 |
4 |
 |
3. |
1:19.710 |
6 |
 |
2. |
1:21.554 |
6 |
3. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
18 |
4. |
1:20.370 |
6 |
 |
6. |
1:19.971 |
6 |
 |
3. |
1:21.706 |
6 |
4. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
13 |
2. |
1:20.288 |
4 |
 |
1. |
1:19.537 |
3 |
 |
4. |
1:21.835 |
6 |
5. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
16 |
12. |
1:21.022 |
7 |
 |
5. |
1:19.802 |
3 |
 |
5. |
1:21.873 |
6 |
6. |
F. Alonso |
REN |
B |
15 |
11. |
1:20.998 |
3 |
 |
7. |
1:19.992 |
6 |
 |
6. |
1:22.029 |
6 |
7. |
N. Piquet |
REN |
B |
19 |
8. |
1:20.818 |
7 |
 |
10. |
1:20.115 |
6 |
 |
7. |
1:22.491 |
6 |
8. |
S. Vettel |
STR |
B |
16 |
3. |
1:20.318 |
7 |
 |
9. |
1:20.109 |
6 |
 |
8. |
1:23.251 |
3 |
9. |
F. Massa |
FER |
B |
16 |
7. |
1:20.676 |
6 |
 |
8. |
1:20.086 |
6 |
 |
9. |
1:23.305 |
4 |
10. |
R. Kubica |
BMW |
B |
12 |
5. |
1:20.444 |
7 |
 |
4. |
1:19.788 |
3 |
 |
10. |
|
2 |
11. |
D. Coulthard |
RED |
B |
14 |
14. |
1:21.224 |
8 |
 |
11. |
1:20.174 |
6 |
|
|
|
|
12. |
T. Glock |
TOY |
B |
14 |
9. |
1:20.893 |
8 |
 |
12. |
1:20.274 |
6 |
|
|
|
|
13. |
S. Bourdais |
STR |
B |
16 |
6. |
1:20.584 |
10 |
 |
13. |
1:20.531 |
6 |
|
|
|
|
14. |
J. Trulli |
TOY |
B |
13 |
13. |
1:21.145 |
7 |
 |
14. |
1:20.601 |
6 |
|
|
|
|
15. |
K. Nakajima |
WIL |
B |
14 |
15. |
1:21.407 |
7 |
 |
15. |
1:21.112 |
7 |
|
|
|
|
16. |
R. Barrichello |
HON |
B |
9 |
16. |
1:21.512 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
J. Button |
HON |
B |
11 |
17. |
1:21.631 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
6 |
18. |
1:21.668 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
A. Sutil |
FOR |
B |
9 |
19. |
1:21.786 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
G. Fisichella |
FOR |
B |
8 |
20. |
1:21.885 |
8 |
|
|
|
|
|
|