Tesztek : Hamilton Räikkönent előzte meg a hét első tesztnapján - Tesztek, Hockenheim - 1. nap, kedd |
Hamilton Räikkönent előzte meg a hét első tesztnapján - Tesztek, Hockenheim - 1. nap, kedd
2008.07.09. 08:16
A Brit Nagydíjon aratott győzelme után a hockenheimi teszt esővel tarkított nyitónapján is Lewis Hamilton végzett a tabella élén. A McLaren versenyzője Kimi Räikkönen Ferrariját utasította maga mögé.
Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt a hockenheimi teszt keddi nyitónapján, amelyen az eső többször megszakította a F-1-es csapatok felkészülését a jövő heti Német Nagydíjra.
A McLaren versenyzője, aki két nappal korábban még a silverstone-i esőben remekelt, egyik legfőbb világbajnoki riválisát, Kimi Räikkönent előzte meg 0.320 másodperccel.
Hamilton több új aero-elemet kipróbált, köztük az MP4-23 új, hátranyúló motorburkolatát, és szakított időt a felfüggesztés tesztelésére is. A finn programjáról a Ferrari mindössze annyit közölt, hogy új aerodinamikai és mechanikai alkatrészeket értékelt ki.
A 3. helyen Nico Rosberg végzett, aki a Williams hockenheimi beállításait tökéletesítette, majd honfitársa, Adrian Sutil következett a sorban. A német a Force India fékhűtésén, és előkészítette a terepet újabb aero-fejlesztések szerdai teszteléséhez, ám hátránya már 1.033 másodpercre rúgott Hamiltonnal szemben.
Sutilt Sébastien Bourdais követte a tabellán, aki az intermediate és az extrém esőgumik mellett a Bridgestone kemény és közepes keverékeiről is elkezdett adatokat gyűjteni. A 113 kört teljesítő francia emellett a Toro Rosso első légterelőjét vette górcső alá, valamint a fékeket és az üzemanyag-ellátó rendszert tesztelte.
Bourdais mögött a Toyota tesztpilótája, Kamui Kobayashi végzett, aki új első és hátsó vezetőszárnnyal felszerelt TF108 volánja mögött gördült pályára.
"A mai nap fő célja az adatgyűjtés volt" - árulta el a Toyota tesztcsapatát irányító Gerd Pfeiffer. - "A felfüggesztés különféle beállításait próbáltunk ki, majd fékeket hasonlítottunk össze. Emellett a motoron is dolgoztunk egy keveset, és az időjárás ellenére minden téren pozitív eredményeket könyvelhettünk el."
A 7. helyre Nick Heidfeld zárkózott fel, aki a BMW Sauber felfüggesztésének beállítására koncentrált, majd Nelsinho Piquet következett a Renault volánjánál.
"A záporok miatt nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit szerettünk volna, de összességében pozitív napot zártunk, és legalább vezethettem itt egy héttel a nagydíj előtt" - mondta a brazil újonc. - "Nagyon élvezetes ezen a pályán vezetni, és a változó körülmények ellenére viszonylag sokat dolgozhattam a beállításokon a jövő heti versenyre készülve."
Piquet David Coulthardot előzte meg, akinek a Red Bull felfüggesztés-geometriája és a gumiválasztás szerepelt a programján. A tabella végén Alex Wurz végzett 2.342 másodperces hátránnyal. A Honda tesztpilótája okozta a nap egyetlen piros zászlóját, amikor a Mercedes-arénában megpördült az esőgumikon az RA108 új első szárnyának tesztelése közben.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Hockenheim |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2008. július 8., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 17-22 fok, aszfalt: 18-28 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:13.306 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.483 |
218.147 |
|
|
75 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:15.803 |
217.226 |
0.320 |
0.320 |
63 |
|
3. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.099 |
216.381 |
0.616 |
0.296 |
87 |
|
4. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:16.516 |
215.202 |
1.033 |
0.417 |
97 |
|
5. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:16.533 |
215.154 |
1.050 |
0.017 |
113 |
|
6. |
|
Kamui Kobayashi |
JAP |
Toyota |
B |
1:16.570 |
215.050 |
1.087 |
0.037 |
65 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:16.593 |
214.986 |
1.110 |
0.023 |
59 |
|
8. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:16.856 |
214.250 |
1.373 |
0.263 |
111 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.351 |
212.879 |
1.868 |
0.495 |
67 |
|
10. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Honda |
B |
1:17.825 |
211.582 |
2.342 |
0.474 |
89 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0086 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.483 |
- (2.342) - |
1:17.825 |
 |
|
 |
|
|
|
|