2008 : Hamilton kezdett az élen a felszáradó Hockenheimben - Pénteki 1. szabadedzés - Német GP |
Hamilton kezdett az élen a felszáradó Hockenheimben - Pénteki 1. szabadedzés - Német GP
2008.07.18. 12:30
A McLaren párosa volt a leggyorsabb a Német Nagydíj esőben kezdődő első szabadedzésén. A hajrára felszáradó pályán végül Lewis Hamilton 0.129 másodperccel legyőzte Heikki Kovalainent, mögöttük Felipe Massa Ferrarija végzett.
Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt a Német Nagydíj első pénteki szabadedzésén, melynek során csapattársát, Heikki Kovalainent és a ferraris Felipe Massát utasította maga mögé.
A reggeli heves esőzések miatt a tréning elején nedves aszfalt várt a mezőnyre, így a versenyzők zöme még extrém esőgumikon teljesítette az ilyenkor szokásos tapogatózó köröket.
Ekkor nagy valószínűség szerint többen is abban bíztak, hogy a pálya hamarosan elkezd felszáradni, ám a számításokat keresztbe húzta az edzés 11. percében ismét rákezdő eső, így a pilóták kénytelenek voltak vizes pályán megfutni első mért köreiket.
Közülük leghamarabb Nelsinho Piquet neve mellé került köridő, ám a brazil 1:35.054-es etalonját Sebastian Vettelnek azon nyomban sikerült megdöntenie.
A mezőny a helyenként rendkívül nedves aszfalt ellenére intermediate gumikon rótta a köröket, és ennek Lewis Hamilton kis híján meg is itta a levét, amikor a 4-es kanyarban látványosan megpördült. A brit azonban végül gond nélkül visszaevickélt pályára.
Az edzés első fél órája után Fernando Alonso 1:28.572-vel állt az élen, ám miután a két Ferrari ismét kilátogatott a pályára, a maranellóiak percei következtek. A Kimi Räikkönen és Felipe Massa közti mini házicsatát végül a brazil nyerte, aki egy 9 körös etap végén 1:24.828-nál állította meg a stoppert.
Az eső ekkorra már nem csak alábbhagyott, hanem el is állt, és a felszáradó pályán leginkább a Toro Rosso pilótái voltak elemükben. Elsőként Sébastien Bourdais hajtott ki száraz gumikkal, és fel is zárkózott csapattársa, Sebastian Vettel mögé. A francia öröme azonban nem tartott sokáig, mert ezután műszaki hiba miatt a pálya szélére kényszerült.
Az edzés megkezdése után egy órával a német versenyzők parádéja következett, amikor a hazai publikum legnagyobb örömére hosszú perceken és körökön keresztül Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Timo Glock, valamint Nico Rosberg küzdött az ideiglenes tabella 1. helyéért.
A tréning ezen szakaszában fenti négy pilóta állt az élen, ám a 70. perctől az élcsapatok versenyzői is megunták a tétlenséget, így nem sokkal később már Felipe Massa neve állt a tabella elején, miután megfutotta 1:15.796-os köridejét.
A hajrá előtt még Robert Kubica balesete borzolta a kedélyeket, amikor a lengyel a Mobil 1 Kurvéban nagy sebességgel csapódott bele a gumifalba, letörve BMW-je bal első kerekét.
A végeredmény már-már szokás szerint az utolsó utáni pillanatokban alakult ki, melynek során Hamilton legyűrte az addig élen álló Kovalainent, így ő készülhet a legkedvezőbb pozícióból a délutáni tréningre.
|
|
Pénteki 1. edzés |
10. - Német GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2008. július 18., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Esős/száraz (levegő: 16-17 fok, aszfalt: 16-19 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Kubica (BMW) |
1:16.225 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:13.306 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.537 |
217.991 |
|
|
22 |
|
2. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.666 |
217.620 |
0.129 |
0.129 |
19 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:15.796 |
217.246 |
0.259 |
0.130 |
22 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:16.163 |
216.199 |
0.626 |
0.367 |
22 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:16.327 |
215.735 |
0.790 |
0.164 |
23 |
|
6. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.606 |
214.949 |
1.069 |
0.279 |
27 |
|
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:16.618 |
214.916 |
1.081 |
0.012 |
25 |
|
8. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:16.719 |
214.633 |
1.182 |
0.101 |
20 |
|
9. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:16.821 |
214.348 |
1.284 |
0.102 |
26 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:17.063 |
213.675 |
1.526 |
0.242 |
26 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.108 |
213.550 |
1.571 |
0.045 |
18 |
|
12. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:17.131 |
213.486 |
1.594 |
0.023 |
28 |
|
13. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:17.185 |
213.337 |
1.648 |
0.054 |
28 |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:17.268 |
213.108 |
1.731 |
0.083 |
11 |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.471 |
212.549 |
1.934 |
0.203 |
30 |
|
16. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:17.500 |
212.470 |
1.963 |
0.029 |
24 |
|
17. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.556 |
212.316 |
2.019 |
0.056 |
29 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.784 |
211.694 |
2.247 |
0.228 |
29 |
|
19. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:19.779 |
206.400 |
4.242 |
1.995 |
8 |
|
20. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:21.506 |
202.027 |
5.969 |
1.727 |
16 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0219 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.537 |
- (5.969) - |
1:21.506 |
 |
|
 |
|
|
|
|