2008 : Hamilton leiskolázta a mezőnyt a délutáni edzésen - Pénteki 2. szabadedzés - Német GP |
Hamilton leiskolázta a mezőnyt a délutáni edzésen - Pénteki 2. szabadedzés - Német GP
2008.07.18. 16:29
A Német Nagydíj második tréningjén is Lewis Hamilton McLarenje végzett a tabella élén, miután a hajrában 0.697 másodperccel megelőzte Felipe Massa Ferrariját. Mögöttük Kimi Räikkönen és Heikki Kovalainen volt a sorrend.
Lewis Hamilton délután is megőrizte a vezetést a Német Nagydíj első edzésnapján, miután magabiztosan, mintegy hét tizedmásodperccel legyőzte a Ferrari párosát.
Akárcsak a világbajnoki pontversenyben, a McLaren ászát most is Felipe Massa követte a tabellán, aki az egész edzésen gyorsabb volt Kimi Räikkönennél. A 4. helyen Heikki Kovalainen végzett, egy teljes szekundummal csapattársa mögött.
Pedig Hamilton számára nem indult tökéletesen a tréning: első gyors körében majdnem eltrafálta Sébastien Bourdais Toro Rossóját a Mobil 1 kanyarban. A francia körülbelül 90 km/órás tempóval vánszorgott az ideális íven egy műszaki hiba miatt, de az angolnak végül sikerült félrerántania a kormányt, míg Bourdais a garázsba hajtott, ahol több, mint egy óráig szerelték az autóját.
Hamilton nem sokáig merengett, néhány perc múlva 1:15.817-es körével átvette a vezetést az első tíz percben domináló Sebastian Vetteltől. Mögé Massa zárkózott fel 0.009 másodperces hátránnyal, Räikkönennek viszont nem jött ki a lépés: előbb a 11-es kanyarban kellett megfognia a Ferrarit, majd a célegyenesre ráfordító ívről csúszott le.
Az élcsapatok ekkor még a versenybeállításokra koncentráltak, és hosszú, 8-10 körös etapokat teljesítettek a kemény Bridgestone-okon. Ez végül Massának sikerült a legjobban, aki félidőben 1:15.722-re javította az etalont. A brazilt Hamilton követte, Räikkönen és Kovalainen viszont csak 1:16-os körökre voltak képesek ezen a gumikeveréken.
Az 50. perc tájékán már az élmenők is elővették az addig csak a kisebb csapatok által használt lágyabb abroncsokat egy hosszabb etapra. Ezeken már a két finn is 1:15.9-es köröket autózott, Hamilton pedig csaknem megelőzte Massát, ám ettől végül 17 ezreddel elmaradt.
Az utolsó negyedórában szokás szerint edzéskörök következtek, ami Hamilton terepe volt. Massának a 11-es kanyarban korrigálnia kellett, így nem javított köridején, Hamilton viszont mindhárom szektorban tarolt, és végül megfutotta az edzésnap legjobb, 1:15.025-ös körét.
Az élcsapatok négy versenyzőjén kívül senki más nem tudta 1:16 alá szorítani a lécet, de az élen végző triót leszámítva igen szorosan alakult a végeredmény: Kovalainent alig több, mint egy másodperc választotta el a sereghajtó Giancarlo Fisichella Force Indiájától.
A sűrű középmezőny nyelte el a BMW Sauber párosát is: Robert Kubica és Nick Heidfeld a 8-9. helyen zárt. A McLaren és a Ferrari legveszélyesebb kihívója - Silverstone-hoz hasonlóan - Mark Webber lett, pedig az ausztrál Red Bullja kuplunghiba miatt félórás javításra szorult. Mögötte Fernando Alonso (Renault) és Nico Rosberg (Williams) végzett.
A mozgalmas edzés számos kicsúszást hozott. A legtöbben az utolsó kanyart vették szélesen, itt Räikkönen, Alonso, Webber, David Coulthard, Jarno Trulli és Timo Glock is hibázott, utóbbi igen látványosan: Toyotáját két kerékkel a levegőbe dobta a bukótér hepehupája. A legvadabb megpördülést Rubens Barrichello mutatta be a Nordkurvéban
|
|
Pénteki 2. edzés |
10. - Német GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2008. július 18., péntek |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 21-23 fok, aszfalt: 23-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
A. Wurz (Williams) |
1:16.349 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:13.306 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.025 |
219.479 |
|
|
37 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:15.722 |
217.459 |
0.697 |
0.697 |
31 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:15.760 |
217.350 |
0.735 |
0.038 |
34 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:15.990 |
216.692 |
0.965 |
0.230 |
37 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:16.017 |
216.615 |
0.992 |
0.027 |
25 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:16.230 |
216.009 |
1.205 |
0.213 |
38 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:16.355 |
215.656 |
1.330 |
0.125 |
41 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:16.363 |
215.633 |
1.338 |
0.008 |
36 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:16.377 |
215.594 |
1.352 |
0.014 |
40 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:16.378 |
215.591 |
1.353 |
0.001 |
35 |
|
11. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:16.422 |
215.467 |
1.397 |
0.044 |
41 |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:16.530 |
215.163 |
1.505 |
0.108 |
45 |
|
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:16.542 |
215.129 |
1.517 |
0.012 |
38 |
|
14. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:16.677 |
214.750 |
1.652 |
0.135 |
28 |
|
15. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:16.734 |
214.591 |
1.709 |
0.057 |
42 |
|
16. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:16.781 |
214.459 |
1.756 |
0.047 |
44 |
|
17. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:16.829 |
214.325 |
1.804 |
0.048 |
21 |
|
18. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:16.860 |
214.239 |
1.835 |
0.031 |
14 |
|
19. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.008 |
213.827 |
1.983 |
0.148 |
39 |
|
20. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:17.047 |
213.719 |
2.022 |
0.039 |
37 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0074 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:15.025 |
- (2.022) - |
1:17.047 |
 |
|
 |
|
|
|
|