2008 : Hamilton Massát győzte le a hockenheimi pole-ért - Räikkönen és Kubica a 6-7. helyen |
Hamilton Massát győzte le a hockenheimi pole-ért - Räikkönen és Kubica a 6-7. helyen
2008.07.19. 15:34
A szabadedzéseket uraló Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a Német Nagydíjra, miután két tizeddel legyőzte a ferraris Felipe Massát. A másik két vb-éllovas nem remekelt: Kimi Räikkönen csak a 6., Robert Kubica pedig a 7. rajtkockából rajtolhat.
Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a Német Nagydíj időmérő edzésén, így a brit versenyző vasárnap pályafutása során 9. alkalommal indulhat az 1. rajtkockából. Mögüle Felipe Massa és Heikki Kovalainen vághat neki a futamnak.
A pontverseny élén álló három pilóta közül mindenképp Kimi Räikkönen számára sikerült a leggyengébben az időmérő, mert a finn világbajnokot az utolsó másodpercekben még Jarno Trulli és Fernando Alonso is maga mögé utasította, így csak a 6. pozícióból indulhat a futamon.
Miután Nick Heidfeld az elmúlt két nagydíj időmérőin már meglátta a fényt az alagút végén, ezúttal ismét kiábrándító teljesítményt nyújtott, és a 12. helyen esett ki a Q2-ből. BMW-s csapattársa, Robert Kubica ugyan bejutott a harmadik szakaszba, de vasárnap ő is csak a 7. helyről vághat neki a versenynek.
Hockenheimben a németek becsületét meglepetésre Sebastian Vettel mentette meg, aki a hazai ötösfogatból egyedüliként tudott bekerülni a Q3-ba, ahol egy Red Bull-os szendvicsben a 9. helyen végzett.
Első etap
A Q1 szemerkélő esőben, erős szél és 24 fokos levegőhőmérséklet mellett vette kezdetét, ám a pálya teljesen száraz állapotban várt a mezőnyre, így az elsőként kiguruló Nico Rosberg a keményebb keverékű gumikon futhatott mért kört, melynek során 1:17.522-nél állította meg a stoppert.
Az első percekben mindenki követte a német példáját, és a keményebb komponensű abroncsokon folyamatosan javították meg egymás köridőit, így a Q1 felénél Massa 1:15.255-ös köre jelentette az etalont, ám nem sokkal később Hamilton egy óriási elfékezés ellenére is megdöntötte a brazil idejét.
Hat perccel a leintés előtt a két Honda már a lágyabb gumikon próbálkozott, és ekkor mind Jenson Button, mind Rubens Barrichello bent volt a legjobb 15 között, Trulli, David Coulthard és Nelsinho Piquet azonban továbbra is a veszélyzónában rostokolt.
Az élcsapatok versenyzői közül Massa nyitotta meg a hajrát, és 1:14.921-es köridejét a közvetlenül utána érkező csapattársa, Räikkönen sem volt képes megdönteni, a McLarenek pedig megelégedtek a 3. és 4. hellyel, így már nem tettek meg több kört.
A hátsó taktusokban mindenki a lágyabb keveréken próbálkozott, és azok után, hogy a Toro Rosso párosa gond nélkül bejutott a Q2-be, Kazuki Nakajima, Nelsinho Piquet, Rubens Barrichello és a Force India duója számára ért véget az időmérő.
Második etap
A kvalifikáció második szakaszára 30 fokig kúszott fel a hőmérő higanyszála, és meglepetésre a Ferrari párosa volt az első, akik bő négy perc után megunták a tétlenséget, és rögtön a lágyabb gumikon próbálkoztak. Közülük Massa volt a gyorsabb, akinek az 1:14.474-es köridejét az időközben szintén pályára guruló Hamilton több, mint egy tizedmásodperccel azonnal megdöntötte.
A BMW párosa már az első szakaszban sem villogott túlságosan, és Robert Kubica, valamint Nick Heidfeld első próbálkozása a Q2-ben is csak a 7., illetve a 10. helyre volt elég. Időközben Kovalainen egy rövid tankolás és kerékcsere után felzárkózott a 3. helyre.
Az egész hétvége során vitézkedő Toro Rossók nagy hévvel vetették bele magukat a Q2-be, és az utolsó percben Sébastien Bourdais ugyan csúnyán elfékezte magát a 6-os kanyarban, Vettel egészen a 8. helyig repítette autóját.
Bourdais sorsára jutott Heidfeld is, miután túl szélesen vette a hajtűkanyart, és a 12. helyen kiesett. Mindeközben Alonso Räikkönent is megelőzve befurakodott a 4. helyre, és még Mark Webber is elcsípte a Q3-at jelentő utolsó pozíciót.
Heidfelden és Bourdais-n kívül Timo Glock, Rosberg és Button jutott még a kiesők sorsára, miközben Vettel nagy üdvrivalgással konstatálta, hogy a szezonban immáron harmadszor szerepelhet a Q3-ban.
Harmadik etap
A harmadik felvonásban elsőként Jarno Trulli futott mért kört, és a keményebb gumikon 1:17.126-tal tette nem túl magasra a lécet a mögötte érkező két Ferrari számára. Räikkönen egy hibákkal teletűzdelt kör után is megverte az olaszt, Massa azonban mindkettőjüket hét tizedmásodperccel utasította maga mögé.
Három perccel a vége előtt Massa mögé Alonso, Hamilton és Kubica zárkózott fel, és a kerékcserék után kezdetét vette a versenyfutás a hajrában, amelyet Räikkönen indított meg.
A finn ezúttal is elmaradt Massától, aki ezután további négy tizedmásodpercet vert rá csapattársára, ám sokáig ő sem örülhetett, mert Hamilton 1:15.666-tal mindenki másnál jobb időt futott.
Az utolsó másodpercekben Räikkönen elé még Kovalainen, Trulli és Alonso is befurakodott, így a finn világbajnok csak a 6. rajtkockából vághat neki a holnapi versenynek. Mögötte Kubica, majd a Webber, Vettel, Coulthard alkotta Red Bull-os trió zárta az edzés harmadik szakaszát.
Német GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
0 |
3. |
1:15.218 |
|
 |
1. |
1:14.603 |
|
 |
1. |
1:15.666 |
|
2. |
F. Massa |
FER |
B |
0 |
1. |
1:14.921 |
|
 |
2. |
1:14.747 |
|
 |
2. |
1:15.859 |
|
3. |
H. Kovalainen |
MCL |
B |
0 |
4. |
1:15.476 |
|
 |
3. |
1:14.855 |
|
 |
3. |
1:16.143 |
|
4. |
J. Trulli |
TOY |
B |
0 |
7. |
1:15.560 |
|
 |
7. |
1:15.122 |
|
 |
4. |
1:16.191 |
|
5. |
F. Alonso |
REN |
B |
0 |
11. |
1:15.917 |
|
 |
4. |
1:14.943 |
|
 |
5. |
1:16.385 |
|
6. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
0 |
2. |
1:15.201 |
|
 |
5. |
1:14.949 |
|
 |
6. |
1:16.389 |
|
7. |
R. Kubica |
BMW |
B |
0 |
14. |
1:15.985 |
|
 |
6. |
1:15.109 |
|
 |
7. |
1:16.521 |
|
8. |
M. Webber |
RED |
B |
0 |
10. |
1:15.900 |
|
 |
10. |
1:15.481 |
|
 |
8. |
1:17.014 |
|
9. |
S. Vettel |
STR |
B |
0 |
5. |
1:15.532 |
|
 |
9. |
1:15.420 |
|
 |
9. |
1:17.244 |
|
10. |
D. Coulthard |
RED |
B |
0 |
13. |
1:15.975 |
|
 |
8. |
1:15.338 |
|
 |
10. |
1:17.503 |
|
11. |
T. Glock |
TOY |
B |
0 |
6. |
1:15.560 |
|
 |
11. |
1:15.508 |
|
|
|
|
|
12. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
0 |
8. |
1:15.596 |
|
 |
12. |
1:15.581 |
|
|
|
|
|
13. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
0 |
9. |
1:15.863 |
|
 |
13. |
1:15.633 |
|
|
|
|
|
14. |
J. Button |
HON |
B |
0 |
15. |
1:15.993 |
|
 |
14. |
1:15.701 |
|
|
|
|
|
15. |
S. Bourdais |
STR |
B |
0 |
12. |
1:15.927 |
|
 |
15. |
1:15.858 |
|
|
|
|
|
16. |
K. Nakajima |
WIL |
B |
0 |
16. |
1:16.083 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
N. Piquet |
REN |
B |
0 |
17. |
1:16.189 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
R. Barrichello |
HON |
B |
0 |
18. |
1:16.246 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
A. Sutil |
FOR |
B |
0 |
19. |
1:16.657 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
G. Fisichella |
FOR |
B |
0 |
20. |
1:16.963 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|