| 2008 : Hamilton izgalmas győzelmet aratott a Német Nagydíjon - Nelsinho Piquet először a dobogón |
Hamilton izgalmas győzelmet aratott a Német Nagydíjon - Nelsinho Piquet először a dobogón
2008.07.20. 16:24
Lewis Hamilton negyedik idei diadalát aratta a fordulatos Német Nagydíjon, mert bár a Timo Glock veszélyes balesete után beküldött Safety Car semmissé tette 10 másodperces előnyét, ellentmondást nem tűrő módon megelőzte Felipe Massát és Nelsinho Piquet-t.
A Német Nagydíj rajtja előtt borult volt ugyan az ég, de az eső nem esett, és a pilóták száraz aszfalton sorakozhattak fel a célegyenesre a rajtprocedúrához.
A start nagyon simán alakult, mindenki megőrizte testi épségét, egyetlen kiesőt sem kellett elkönyvelnünk. Lewis Hamilton az élről puskagolyóként lőtt ki, a mellőle rajtoló Felipe Massa pedig nem is gondolhatott arra, hogy megszorongassa a McLarent, hiszen a brazil figyelmét Heikki Kovalainen vonta el, aki az első néhány kanyarban be-benézett Massa mellé.
Az első hármas sorrendje azonban nem változott, nem úgy a mögöttük lévőké. A start nyertese Robert Kubica volt, a lengyel a hetedikről a 4. pozícióba ugrott előre, miután átlépte a Trulli, Alonso, Räikkönen hármast. Ez a trió ezt követően is magára vonta a figyelmet, Fernando Alonso ugyanis támadni kezdte az előtte haladó Toyotát, de az egyik kísérletnél kiesett a ritmusból, amit Räikkönen ki is használt, megelőzte a spanyolt.
Az élen Hamilton folyamatosan 2-5 tizeddel jobb köröket futott, mint a mögötte haladók. Ekkor még nem lehetett tudni, hogy az ezüstnyílban ülő brit könnyebb autója miatt ennyire gyors, vagy pedig egyszerűen csak ennyire ráérzett a Hockenheimringre.
A következő körökben viszont alig történt valami. A 13-14. helyen David Coulthard támadta Jenson Buttont, a skót próbálkozásait siker koronázta, de ezt leszámítva csendesen csordogáltak az események.
A bokszkiállások sorát - ahogyan az várható volt - Lewis Hamilton kezdte meg. A brittel egyszerre állt ki a 18. körben Robert Kubica is, az utóbbi körökben ők ketten voltak a leggyorsabbak a pályán.
Két körrel később azonban némi meglepetésre Massa is kiállt szerelőihez, tehát a Ferrari nem azért volt sokkal lassabb, mert nehezebb volt, mint a McLaren...
Az olasz istálló drukkereit tovább szomorította, hogy az eddig roppant halovány Kimi Räikkönen is a bokszba látogatott a 23. körben, tehát a nagymennyiségű üzemanyag a finn esetében sem lehetett magyarázat a lassúságra.
A 36. körben azonban új fordulatot vettek az események. A célegyenesre ráfordító kanyarban Timo Glock brutálisat esett! A német Toyotájának jobb hátsó kereke a kanyarban egyszerűen kitört a helyéről, Glock pedig háttal, óriási tempóval, a bokszutcát a pályától elválasztó betonfalnak ütközött. A becsapódás után a Toyota tolatva gurult keresztbe a pályán. Glock csak nagy nehezen tudott kiszállni a roncsból, szemmel láthatóan fájdalmai voltak, csak segítséggel tudott lebicegni a bukótérből.
A biztonsági autó természetesen behajtott a pályára, ez pedig egy csapásra eltüntette az addigi különbségeket. Ezt leginkább Hamilton bánhatta, hiszen már megnyugtató előnye volt.
Néhány körrel később kinyitott a bokszutca, a mezőny nagy része pedig ki is állt tankolni és új gumikat vételezni. Lewis Hamilton a kisebbséghez tartozott ezúttal, ő ugyanis kint maradt a pályán.
27 körrel a vége előtt a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Hamilton pedig könnyedén ellépett a Nick Heidfeld vezette mezőny elől. Jenson Button kicsit elmélázott, ugyanis Hamilton mögött ragadt, pedig neki még a safety caros időszak alatt meg kellett volna kerülnie a mezőnyt, és beállni a sor végére. Ezt az új rajt után tette meg a brit.
17 körrel a verseny vége előtt Hamilton letudta utolsó szervizelését és Massa mögé jött vissza. A mclarenes ezúttal is sokkal gyorsabb volt, mint a ferraris, így könnyedén előzte meg a brazilt. Hamilton ezt követően üldözőbe vehette az élen álló Nelsinho Piquet-t! Nem elírás történt, az újonc brazil valóban vezetett, hiszen számára a lehető legjobbkor jött a biztonsági autós fázis, hiszen éppen előtte volt kint tankolni és kereket cserélni, és a Renault-nál úgy tervezték, hogy a brazil többet már nem jön ki a bokszba. Így Nelsinho szép lassan az élbolyba keveredett, bár Hamiltonnal ő sem kezdett el kakaskodni, inkább előzékenyen elengedte a hétvége legjobbját.
Ekkor már csak 7 kör volt hátra, ezalatt pedig már a 3. helyen autózó Massa sem tudott megérkezni Piquet-re, a Renault pilótája így szélsebesen száguldott pályafutása legjobb eredménye felé.
A leintésig nem változott az élmezőny, Hamilton tehát magabiztosan nyert, a szenzációs napot kifogó Nelsinho Piquet előtt, akit Massa kísért át a célvonalon.
A biztonsági autós fázis után új erőre kapó Nick Heidfeld negyedik lett, és nem is sok kellett volna a németnek, hogy Massát támadni kezdje, de pechjére a futamot leintették. AZ 5. pozíció Heikki Kovalainené lett, akit a szintén a hajrára feltámadó Räikkönen követett Robert Kubicával a nyakán. Az utolsó pontot Sebastian Vettel szerezte meg a Toro Rossóval.
Jarno Trulli csak egy hajszállal maradt le a pontszerzésről. A nap vesztese, Fernando Alonso az 5. helyről indulva végig nagyon peches volt, az összes előzési kísérletből rosszul jött ki, általában ilyenkor még őt is megelőzte legalább egy riválisa, a kétszeres világbajnok végül 11. lett.
Győzelmével, és a ferrarisok gyengébb szereplésének köszönhetően Hamilton összetettben is ellépett a vörös duótól. A brit Massa előtt 4, Räikkönen előtt pedig 7 ponttal vezet.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2008. július 20., vasárnap, 14:00- (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 22-23 fok, aszfalt: 26-34 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1ó27:51.693 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
|
1ó31:20.874 |
|
|
67 |
|
2. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
+ |
5.586 |
|
|
67 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
9.339 |
|
|
67 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
+ |
9.825 |
|
|
67 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
+ |
12.411 |
|
|
67 |
|
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
+ |
14.483 |
|
|
67 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
+ |
22.603 |
|
|
67 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
33.282 |
|
|
67 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
37.199 |
|
|
67 |
|
10. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
+ |
37.658 |
|
|
67 |
|
11. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
+ |
38.625 |
|
|
67 |
|
12. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
+ |
39.111 |
|
|
67 |
|
13. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
54.971 |
|
|
67 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
+ |
59.093 |
|
|
67 |
|
15. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
+ |
60.003 |
|
|
67 |
|
16. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
+ |
69.488 |
|
|
67 |
|
17. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
|
|
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
+ |
19 kör |
|
ütközés |
48 |
|
19. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
+ |
27 kör |
|
motor |
40 |
|
20. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
+ |
32 kör |
|
baleset |
35 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
N. Heidfeld (BMW Sauber) |
1:15.987 |
|
|
52 |
|
 |
 |
 |
|
| |