2008 : A cápauszonyos Ferrarik nyitottak az élen a Hungaroringen - Pénteki 1. szabadedzés |
A cápauszonyos Ferrarik nyitottak az élen a Hungaroringen - Pénteki 1. szabadedzés
2008.08.01. 15:50
A Ferrari párosa volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj első szabadedzésén, amelyen az élen végző Felipe Massa és Kimi Räikkönen is az új, hátranyúló motorburkolattal érte el legjobb idejét. Mögöttük a két McLaren zárt.
A Ferrari nyerte a McLarennel vívott párharc első felvonását a Hungaroringen, ahol Felipe Massa és Kimi Räikkönen megnyerték a péntek délelőtti szabadedzést Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton előtt.
A tréning elején csupán Massa F2008-asára szerelték fel a cápauszonyként emlegetett motorburkolatot, ami láthatóan bevált, hiszen Massa 1:21 alatti köridőt repesztett.
A hajrában Räikkönen is kipróbálhatta az új légterelőt, aminek köszönhetően 0.364 másodperces hátránnyal felzárkózott csapattársa mögé.
A szabadedzés meglehetősen unalmasan vette kezdetét, az első félórában csupán próbaköröket tettek meg a pilóták a rádió és más fedélzeti rendszerek tesztelésére.
A csendet a Hondák törték meg, az első mért kört Rubens Barrichello futotta a 34. percben, értékelhető időeredményt azonban csak Jarno Trulli futott tíz perccel később. A Toyota versenyzője 1:23.354-nél állította meg a stoppert, de következő körében megpördült az első kanyarban. Az olasz a rádióban arról panaszkodott, hogy autója több helyütt az aszfalthoz ér.
A Ferrarik az edzés felénél kapcsolódtak be a küzdelembe, sőt Räikkönen 1:22.032-es köre már gyorsabb volt, mint Robert Kubica egy évvel ezelőtti etalonja. Räikkönentől McLaren-es honfitársa, Kovalainen vette át a vezetést, majd Massa percei következtek.
A brazil 1:21.946-os körére Hamilton még válaszolni tudott, Massa azonban a következő percekben tovább gyorsult, és több, mint egy másodpercet faragva idejéből megfutotta a tréning legjobbját. A McLarenek közül Kovalainen tudott közelebb férkőzni hozzá, de az ő hátránya is több, mint négy tizedre rúgott, ráadásul a hajrában Räikkönen is megelőzte.
Az élcsapatok mögé Fernando Alonso zárkózott fel a Renault volánjánál, majd Timo Glock következett a sorban. A Toyota német versenyzője végig tartotta a lépést az élmezőnnyel, és ő lett az utolsó, aki egy másodpercen belül végzett Massához.
Glockot a BMW Sauber párosa követte a tabellán, ám Robert Kubica és Nick Heidfeld közé befurakodott Nelsinho Piquet Renault-ja. Az első tízbe még Jarno Trulli került be az igen szellős mezőnyben: a 19. helyezett Adrian Sutil hátránya már 2.5 másodperc volt.
A sor legvégén Sebastian Vettel végzett, a német körideje azonban nem mérvadó, mivel már a 49. percben kénytelen volt a pálya szélére parkolni füstöt eregető Toro Rosso-Ferrariját. Jelentős pályaelhagyásra azonban Trulli megpördülésén kívül nem került sor.
|
|
Pénteki 1. edzés |
11. - Magyar GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hungaroring, Mogyoród |
|
|
|
Időpont: |
2008. augusztus 1., péntek, 10:00-11:30 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4381 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 25-27 fok, aszfalt: 28-32 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
R. Kubica (BMW Sauber) |
1:22.390 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:18.436 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:20.981 |
194.757 |
|
|
19 |
|
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:21.345 |
193.885 |
0.364 |
0.364 |
21 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.410 |
193.730 |
0.429 |
0.065 |
17 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
B |
1:21.535 |
193.433 |
0.554 |
0.125 |
18 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
B |
1:21.802 |
192.802 |
0.821 |
0.267 |
18 |
|
6. |
|
Timo Glock |
GER |
Toyota |
B |
1:21.931 |
192.499 |
0.950 |
0.129 |
22 |
|
7. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:22.267 |
191.712 |
1.286 |
0.336 |
18 |
|
8. |
|
Nelsinho Piquet |
BRA |
Renault |
B |
1:22.326 |
191.575 |
1.345 |
0.059 |
19 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
B |
1:22.370 |
191.473 |
1.389 |
0.044 |
22 |
|
10. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:22.457 |
191.271 |
1.476 |
0.087 |
25 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.654 |
190.815 |
1.673 |
0.197 |
23 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Renault |
B |
1:22.700 |
190.709 |
1.719 |
0.046 |
16 |
|
13. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:22.900 |
190.248 |
1.919 |
0.200 |
26 |
|
14. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
B |
1:22.917 |
190.209 |
1.936 |
0.017 |
27 |
|
15. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:23.093 |
189.807 |
2.112 |
0.176 |
26 |
|
16. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Toyota |
B |
1:23.147 |
189.683 |
2.166 |
0.054 |
21 |
|
17. |
|
Kazuki Nakajima |
JAP |
Williams-Toyota |
B |
1:23.274 |
189.394 |
2.293 |
0.127 |
22 |
|
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.353 |
189.215 |
2.372 |
0.079 |
25 |
|
19. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Force India-Ferrari |
B |
1:23.459 |
188.974 |
2.478 |
0.106 |
28 |
|
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:23.923 |
187.929 |
2.942 |
0.464 |
4 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0108 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.981 |
- (2.942) - |
1:23.923 |
 |
|
 |
|
|
|