2008 : Hamilton vezérletével a McLarené az első rajtsor - Massa indul a 3. helyről a Hungaroringen |
Hamilton vezérletével a McLarené az első rajtsor - Massa indul a 3. helyről a Hungaroringen
2008.08.02. 17:31
Lewis Hamilton negyedik idei pole pozícióját szerezte meg a Magyar Nagydíj időmérő edzésén, ahol a McLaren kisajátította az első sort. Heikki Kovalainent Felipe Massa és Robert Kubica követi a rajtrácson, Kimi Räikkönent viszont Timo Glock is megelőzte.
Lewis Hamilton pályafutása 10. pole pozícióját szerezte meg szombaton a Magyar Nagydíj időmérő edzésén, melynek során csapattársát, Heikki Kovalainent és a ferraris Felipe Massát utasította maga mögé.
Az élmenők közül hockenheimi időmérős teljesítményét megismételve Kimi Räikkönen szerepelt a leggyengébben, aki csakúgy mint két hete, ezúttal is a 6. rajtkockát szerezte meg, így még a kvalifikáción végig villogó Timo Glock is befurakodott elé.
Többszöri fogadkozása ellenére úgy tűnik, Nick Heidfeldnek továbbra sem sikerült felülkerekednie gumifelmelegítési problémáin, mert a német már az időmérő első szakaszában kiesett, miközben BMW-s csapattársa, Robert Kubica a második sorból vághat neki a 70 körös versenynek.
Első etap
Sebastian Vettel már közvetlenül a boxutcai lámpák zöld jelzése után kihajtott a pályára, a német ugyanis műszaki hibája miatt pénteken mindössze 9 kört tudott a pályán tölteni, így igyekezett minél több kilométert megtenni, és 1:21.464-es idejével nyitotta meg a tréninget.
Az élcsapatok versenyzői az etap derekánál döntöttek úgy, hogy kihajtanak a már 44 Celsius-fokosra felmelegedő aszfaltcsíkra, és közülük Hamilton volt a leggyorsabb, aki 1:19.376-os idejével bő hat tizedet vert az addig élen álló csapattársára, Kovalainenre.
A Ferrarik a szuperlágy gumikon szintén nem tudtak a brit nyomába érni, Räikkönen és Massa azonban a hajrában még egyszer a pályára hajtott, és a brazilnak sikerült is felzárkóznia Hamilton mögé, és finn csapattársa is biztosan jutott be a Q2-be.
Az első felvonás nagy vesztese Heidfeld lett, aki a hajrá végére időzítette utolsó mért körét, melynek során beragadt a forgalomba, így Jenson Button végül elütötte őt a további küzdelemtől.
A németen kívül Kazuki Nakajima, Rubens Barrichello, valamint a Force India párosának fejeződött be már 20 perc után a tréning.
Második etap
A Q2 első mért köre Glock nevéhez fűződött, és a német 1:19.246-os ideje olyannyira gyorsnak bizonyult, hogy hosszú percekig a toyotás állt az élen, és az élmenők közül végül csak Massának sikerült megelőznie őt.
Noha Hamilton, Kovalainen és Räikkönen néhány kósza próbálkozással még megpróbálta megelőzni az élen álló párost, látványos előrelépést nem sikerült elérniük, de így sem forgott veszélyben továbbjutásuk.
A végjátékhoz közeledve a gumiválasztást tekintve megoszlottak a versenyzők, és végül a kvalifikáció második etapját mért kör nélkül befejező Nico Rosbergen kívül a Toro Rosso duójának, Buttonnak és David Coulthardnak nem sikerült beverekednie magát a Q3-ba, miközben a harmadik szakaszt eddig csak két alkalommal megérő Nelsinho Piquet kényelmesen jutott tovább.
Harmadik etap
Az utolsó etapnak elsőként a két Toyota veselkedett neki, és a Q2-höz hasonlóan Glock újfent gyorsabb kört futott, mint csapattársa, Trulli, de 1:21.326-os ideje még mindig bő két másodperccel elmaradt a második szakaszban elért teljesítményétől.
A német egészen az etap feléig uralta a tabellát, ekkor Hamilton utasította maga mögé, a két Ferrari viszont továbbra sem tudta feljebb tornászni magát a 3. és 4. helynél.
A kerékcserék után mindenki a keményebb keverékű gumikon vágott neki a véghajrának, melynek során Kovalainen, Massa és Kubica is beférkőzött Glock elé, és Hamilton annak ellenére is még rátett egy lapáttal, hogy a többiek már korábbi idejét sem veszélyeztették, így 1:20.899-cel diadalmaskodott a hungaroringi időmérőn.
Az élcsapatok pilótái közül Räikkönennek még Glockot sem sikerült megelőznie, így csak a 6. rajtkockából vághat neki a vasárnapi futamnak, mögüle pedig Fernando Alonso, Mark Webber, Trulli és Piquet indul majd.
Magyar GP |
Az időmérő edzések összesített eredménye |
|
|
|
Végső sorrend |
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
G |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MCL |
B |
12 |
1. |
1:19.376 |
3 |
 |
3. |
1:19.473 |
3 |
 |
1. |
1:20.899 |
6 |
2. |
H. Kovalainen |
MCL |
B |
16 |
4. |
1:19.945 |
4 |
 |
4. |
1:19.480 |
6 |
 |
2. |
1:21.140 |
6 |
3. |
F. Massa |
FER |
B |
16 |
2. |
1:19.678 |
7 |
 |
1. |
1:19.068 |
3 |
 |
3. |
1:21.191 |
6 |
4. |
R. Kubica |
BMW |
B |
19 |
7. |
1:20.053 |
7 |
 |
7. |
1:19.776 |
6 |
 |
4. |
1:21.281 |
6 |
5. |
T. Glock |
TOY |
B |
24 |
5. |
1:19.980 |
10 |
 |
2. |
1:19.246 |
6 |
 |
5. |
1:21.326 |
8 |
6. |
K. Räikkönen |
FER |
B |
19 |
6. |
1:20.006 |
7 |
 |
6. |
1:19.546 |
6 |
 |
6. |
1:21.516 |
6 |
7. |
F. Alonso |
REN |
B |
15 |
10. |
1:20.229 |
6 |
 |
8. |
1:19.816 |
3 |
 |
7. |
1:21.698 |
6 |
8. |
M. Webber |
RED |
B |
18 |
8. |
1:20.073 |
6 |
 |
9. |
1:20.046 |
6 |
 |
8. |
1:21.732 |
6 |
9. |
J. Trulli |
TOY |
B |
20 |
3. |
1:19.942 |
6 |
 |
5. |
1:19.486 |
6 |
 |
9. |
1:21.767 |
8 |
10. |
N. Piquet |
REN |
B |
19 |
12. |
1:20.583 |
7 |
 |
10. |
1:20.131 |
6 |
 |
10. |
1:22.371 |
6 |
11. |
S. Vettel |
STR |
B |
17 |
9. |
1:20.157 |
11 |
 |
11. |
1:20.144 |
6 |
|
|
|
|
12. |
J. Button |
HON |
B |
15 |
15. |
1:20.888 |
9 |
 |
12. |
1:20.332 |
6 |
|
|
|
|
13. |
D. Coulthard |
RED |
B |
16 |
11. |
1:20.505 |
10 |
 |
13. |
1:20.502 |
6 |
|
|
|
|
14. |
S. Bourdais |
STR |
B |
16 |
13. |
1:20.640 |
10 |
 |
14. |
1:20.963 |
6 |
|
|
|
|
15. |
N. Rosberg |
WIL |
B |
10 |
14. |
1:20.748 |
10 |
 |
15. |
|
0 |
|
|
|
|
16. |
N. Heidfeld |
BMW |
B |
7 |
16. |
1:21.045 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
K. Nakajima |
WIL |
B |
9 |
17. |
1:21.085 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
R. Barrichello |
HON |
B |
8 |
18. |
1:21.332 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
G. Fisichella |
FOR |
B |
9 |
19. |
1:21.670 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
A. Sutil |
FOR |
B |
10 |
20. |
1:22.113 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|